18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

WTC

loveandpeace • 2017-02-23, 00:53
Ludzie snujący teorie spiskowe na temat ataków na World Trade Center twierdzą, że terroryści, którzy byli zaledwie słabo przeszkoleni w zakresie pilotowania niewielkich samolotów nie potrafiliby tak dobrze sterować ogromnymi Boeingami.
Nie wiem o co im chodzi. Przecież jakby terroryści potrafili dobrze latać to nie przypie**oliliby w budynki.

lokalnywatażka

2017-02-23, 01:04
Cisnę Cessną, lecę awionetką.
Pilot nadaje kurs manetką...

KCPR

2017-02-23, 01:14
Ja po wielu godzinach w Microsoft Flight Simulator potrafiłbym ustawić autopilota w dowolnym samolocie Boeinga czy Airbusa.

BenderXXX

2017-02-23, 05:32
@loveandpeace

Kolego, od WTC i samolotów to ty sie odpie**ol, dobrze?

Tam zgineło 14 muzułmanów...

C.Z.E.S.I.E.K

2017-02-23, 07:22
@all up
Czy Wy insynuujecie że wielbiący pokój muzułmanie, mogli coś takiego zrobić? A potwierdzono chociaż, że to były samoloty a nie wybuch?
spoiler

kokos_123

2017-02-23, 13:51
Samo sterowanie nie jest trudne, zwłaszcza jak masz autothrottle, problem to nawigacja, trzeba ustawić autopilota a do tego są potrzebne szkolenia na tych maszynach.

St...........on

2017-02-24, 01:25
@up co ty pie**olisz?
autothrotte to tylko przepustnica automatyczna.

Typie- wcisakasz przęłącznik ATP (lub Auto) > ustawiasz żródło dla auto pilota >GPS > ustawiasz predkość wznoszenia> VS-vertical speed> wysokość zamierzoną> ALTITUDE> a na koniec napiedalasz pokrętłem HDG-heading czyli kierowanie we wszystkich kierunkach płaszczyzny.

kokos_123

2017-02-24, 14:18
alexandrus napisał/a:

@up co ty pie**olisz?
autothrotte to tylko przepustnica automatyczna.

Typie- wcisakasz przęłącznik ATP (lub Auto) > ustawiasz żródło dla auto pilota >GPS > ustawiasz predkość wznoszenia> VS-vertical speed> wysokość zamierzoną> ALTITUDE> a na koniec napiedalasz pokrętłem HDG-heading czyli kierowanie we wszystkich kierunkach płaszczyzny.


Jak tylko, przecież to najważniejszy system zaraz po autopilocie, włączasz i możesz napie**alać wolantem na wzrok.

Choć oczywiście najpierw trzeba dolecieć do NY

Ps, musisz ustawić HDG po GPS, myślałem że się automatycznie ustawi
Nie jestem pilotem, więc może wyjaśnisz. ( wiem że można zmieniać, ale sam się powinien już ustawić )

bollol_stern

2017-02-24, 14:28
kokos_123 napisał/a:

Samo sterowanie nie jest trudne, zwłaszcza jak masz autothrottle, problem to nawigacja, trzeba ustawić autopilota a do tego są potrzebne szkolenia na tych maszynach.



Nie wiem jak wygląda nawigacja w samolotach, natomiast nawigacja jachtowa przy użyciu gps, mapy i kompasu nie wymaga ogromnych umiejętności, przy tym na morzu nie ma punktów orientacyjnych. W samolotach dochodzi jeszcze jeden wymiar, wysokość.

Spraw komplikuje się kiedy mamy do czynienia z pływami, jednak dalej podstawowa nawigacja nie wymaga 100 lat doświadczenia.

NieRudy

2017-02-24, 15:30
A ja się cały czas zastanawiam, jak oni się nauczyli składać skrzydła przed uderzeniem w cel - w WTC się nie udało, ale w Pentagonie idealnie wykonali "wings off'a" - otwór bez skrzydeł był ładniejszy moim zdaniem..
"$adistic - bawi i uczy.." :mrgreen:

St...........on

2017-02-24, 18:07
kokos_123 napisał/a:


Jak tylko, przecież to najważniejszy system zaraz po autopilocie, włączasz i możesz napie**alać wolantem na wzrok.

Choć oczywiście najpierw trzeba dolecieć do NY

Ps, musisz ustawić HDG po GPS, myślałem że się automatycznie ustawi
Nie jestem pilotem, więc może wyjaśnisz. ( wiem że można zmieniać, ale sam się powinien już ustawić )



Ehhh dobra. Autothrottle to jeden z elementów autopilota- ustawiasz go aby podczas wznoszenia lub zniżania utrzymać zadaną wartość prędkości (np. jeżeli wznosisz maszynę-prędkość jej bedzie malała- ATH popycha przepustnicę tak aby nie zmnieszać prędkości maszyny i odwrotnie kiedy zniżasz maszynę- ATH zmniejsza ciąg silników aby wyrównac zadaną prędkość)

GPS jako przełącznik źródłowy dla Autopilota ozanacza, iż zostanie obrany kierunek N-S-W-E (pół-południe-wschód-zachód) z kompasu modułu GPS a nie lokalizacja (chociaż i ją możesz wprowadzić znając współrzędne geograficzne obiektu lub lokalizacji), za pomocą pokrętła HDG możesz zmieniać stopnie geogr. co za tym idzie kierunek lotu. Jeśli chcesz podczas lotu wprowadzić współrzedne lotniska ( każde ma swój kod- w moim przypadku Isafjordur - BIIS) używasz komputera pokładowego >wciskasz przycisk ATP -airport (lotnisko) > wbijasz np. BIIS> wyskakują ci dane lotniska Isafjordur- aktualna odległość, czas do przebycia, wyskość lotniska w metrach nad poziomem morza(m.n.p.m)> zatwierdzasz przyciskiem EXE (execute)- wykonaj> w tym momencie twój samolot kieruje się na Isafjordur.
Jest mnóstwo opcji sterowania samolotem (np.jak profesjonaliści-wprowadzają dane korytarza powietrznego (autostrady powietrznej) )

Mam nadzieję, że znasz angielski. Koło 4:50 tłumaczy cały proces.


Kaszub96

2017-02-25, 00:08
Mierzyli wysoko :P bialy dom Za nisko :P niema co rozgrzebywac w starych gruzach :P