18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

W Nowosybirsku pojawił się rosyjski niewykrywalny samolot

Salieri16000 • 2019-01-27, 03:51
Nowy rosyjski niewykrywalny bezzałogowy samolot uderzeniowy "Okhotnik" (pol.Myśliwy), został zauważony na lotnisku w syberyjskim mieście Nowosybirsk.



W zakładzie Nowosybirskiego Zakładu Produkcji Samolotów (NAPO) testowany jest najnowszy niewykrywalny samolot bezzałogowy, który obecnie przechodzi próby naziemne w NAPO w Nowosybirsku.

Według lokalnego źródła, powodzenie przeprowadzonych operacji testowych w terenie przez "Okhotnika" to kamień milowy przed pierwszym lotem, który spodziewany jest w pierwszych miesiącach 2019 roku.

Rosyjskie media państwowe oświadczyły, że w 2011 r. podpisano umowę o budowie niewykrywalnego bezzałogowego statku powietrznego "Okhotnik" o wadze 20 ton, między Rosyjskim Ministerstwem Obrony a Sukhoi Aircraft Company.



"Prace nad ciężkim bezzałogowym samolotem dalekiego zasięgu są na końcowym etapie. Ukończono prace nad stworzeniem prototypu, który rozpocznie loty testowe w tym roku. Prace prowadzone są w zakładzie lotniczym Chkalov w Nowosybirsku (należącym do Sukhoi Aircraft Company)" - podał TASS.

Nowy, bezzałogowy samolot rosyjski ma kształt "latającego skrzydła", dzięki czemu jest podobny do amerykańskiego samolotu rozpoznawczego RQ-170 Sentiel:



lub chińskiego Tian Yinga:



Według Popular Mechanics oczekuje się, że "Okhotnik" będzie wykonany z materiałów kompozytowych, a na zewnątrz znajdzie się powłoka antyradarowa. Wszystkie te działania, aby "Myśliwy" był niewidzialny dla radaru, oznaczają, że ​​będzie on przenosił precyzyjnie sterowane bomby i pociski wewnętrznie, aby uniknąć odbicia sygnału radarowego za pomocą broni zwisającej spod kadłuba i skrzydeł.

ag...........th

2019-01-27, 08:52
A wszystko pewnie dlatego że Iran strącił 8 lat temu RQ-170 i się z kolegami z ONZ podzielił znaleziskiem.

gre.g

2019-01-27, 10:31
Jedyny postęp k567890-=-098765ewr567890=-0987654321`1234567890\=-]p0[98675412`1234567890-`

Salieri16000

2019-01-27, 11:24
~agoth napisał/a:

A wszystko pewnie dlatego że Iran strącił 8 lat temu RQ-170 i się z kolegami z ONZ podzielił znaleziskiem.



Wielce prawdopodobne, że wspomniane przez Ciebie "znalezisko" przyczyniło się w jakiś sposób do powstania tego bezzałogowego samolotu w technologii Stealth, jednak należy pamiętać, że Radzieckie, a obecnie Rosyjskie biura konstrukcyjne od zawsze stały na wysokim poziomie a to za sprawą "tęgich głów" takich jak : Aleksiejew, Sikorski, Pietlakow, Antonow, Głuszko, Żukowski, Ławoczkin, Mil, Polikarpow, Szwiecow, Archangielski, Suchoj, Artiemjew Iljuszyn, Mikojan czy Kamow...

gre.g napisał/a:

Jedyny postęp k567890-=-098765ewr567890=-0987654321`1234567890\=-]p0[98675412`1234567890-`



O co chodzi z tym ciągiem liter i cyfr- to jakaś zakodowana informacja?

traf

2019-01-27, 12:13
i tak ich pokonamy,waleczne zastępy już drepczą by zbobyć rosję :)

mamurra

2019-01-27, 14:22
Cytat:

"Okhotnik"



Ruskie "х" transkrybuje się jako nasze "ch", więc "Ochotnik". Jak w wierszu Wysockiego "Охота на волков" = "Ochota na wołkow" (pl. Polowanie na wilki).

Salieri16000

2019-01-27, 20:29
mamurra napisał/a:

Ruskie "х" transkrybuje się jako nasze "ch", więc "Ochotnik". Jak w wierszu Wysockiego "Охота на волков" = "Ochota na wołkow" (pl. Polowanie na wilki).



Nie masz racji co do tłumaczenia. Rosyjskie "x" czyta się jako "kh" a zapis rosyjskiego słowa "Oхотник" (czyt. okhotnik) wykonałem polskimi literami, bo mało kto teraz zna rosyjski. Tak więc rosyjski "охотник" to po polsku "myśliwy". Polski "ochotnik" to po rosyjsku "доброволец" (czyt. dobrovolets)... Dziękuję za uwagę.

r061071

2019-01-28, 17:06
rosyjska technologia razem z chinska sa warte tyle ze tumany jeszcze porzadnego samolotu pasażerskiego nie zdjelaly a to co maja to techologia lat 90 a reszte jak się uda to zajebia a kiedy już ja wdroza znowy beda 20 lat za murzynami

Salieri16000

2019-01-29, 01:58
r061071 napisał/a:

rosyjska technologia razem z chinska sa warte tyle ze tumany jeszcze porzadnego samolotu pasażerskiego nie zdjelaly(...)



Obudź się kolego, a jeśli "nie siedzisz" w temacie to nie zabieraj głosu, bo tylko się ośmieszasz...

Nowy Rosyjski samolot pasażerski średniego zasięgu Irkut MC-21 (MS-21) jest pod wieloma względami lepszy od swoich zachodnich konkurentów (chodzi przede wszystkim o samoloty produkowane przez Airbusa i Boeinga) i jest pożądany zarówno przez krajowych, jak i zagranicznych przewoźników.

Warianty:
MC-21-200 – Model podstawowy zabierający 165 pasażerów lub 132 w konfiguracji dwuklasowej (12+120) (podobnie jak Airbus A319 i Boeing 737-700).
MC-21-300 – Wersja ta ma pojemność 211 pasażerów lub 163 w konfiguracji dwuklasowej(16+147) (podobnie jak Airbus A320 i Boeing 737-800)
MC-21-400 – Największa proponowana wersja mogąca zabrać do 230 pasażerów, tak jak Airbus A321, Boeing 737-900, Boeing 757.

85 samolotów kupił rosyjski państwowy koncern Rostec, kierowany przez Siergieja Chemezowa, bliskiego sojusznika Putina. Kolejne 50 maszyn zostało wyleasingowanych Aerofłotowi. Koszty operacyjne tego samolotu są o 15 procent tańsze niż w samolotach z obecnej generacji. Zasięg samolotu to 6 tysięcy kilometrów, co oznacza, że jego głównymi konkurentami będą Boeing 737 i Airbus A320, które obecnie dominują na rynku maszyn średniego zasięgu.

W 2017 roku złożono zamówienia na 285 samolotów Irkut MC-21-200 i 300, w 185 przypadkach wpłacono zaliczki- a to chyba mówi samo za siebie...


Wiewór

2019-01-29, 09:01
r061071 napisał/a:

rosyjska technologia razem z chinska sa warte tyle ze tumany jeszcze porzadnego samolotu pasażerskiego nie zdjelaly a to co maja to techologia lat 90 a reszte jak się uda to zajebia a kiedy już ja wdroza znowy beda 20 lat za murzynami



Z Rosja masz rację ale Chiny mają technologię z pierwszej ligi.

skywalker75

2019-01-29, 11:10
Salieri16000 napisał/a:

Nowy Rosyjski samolot pasażerski średniego zasięgu Irkut MC-21 (MS-21) jest pod wieloma względami lepszy od swoich zachodnich konkurentów (chodzi przede wszystkim o samoloty produkowane przez Airbusa i Boeinga) i jest pożądany zarówno przez krajowych, jak i zagranicznych przewoźników.
Warianty:
MC-21-200 – Model podstawowy zabierający 165 pasażerów lub 132 w konfiguracji dwuklasowej (12+120) (podobnie jak Airbus A319 i Boeing 737-700).
MC-21-300 – Wersja ta ma pojemność 211 pasażerów lub 163 w konfiguracji dwuklasowej(16+147) (podobnie jak Airbus A320 i Boeing 737-800)
MC-21-400 – Największa proponowana wersja mogąca zabrać do 230 pasażerów, tak jak Airbus A321, Boeing 737-900, Boeing 757.
85 samolotów kupił rosyjski państwowy koncern Rostec, kierowany przez Siergieja Chemezowa, bliskiego sojusznika Putina. Kolejne 50 maszyn zostało wyleasingowanych Aerofłotowi. Koszty operacyjne tego samolotu są o 15 procent tańsze niż w samolotach z obecnej generacji. Zasięg samolotu to 6 tysięcy kilometrów, co oznacza, że jego głównymi konkurentami będą Boeing 737 i Airbus A320, które obecnie dominują na rynku maszyn średniego zasięgu.
W 2017 roku złożono zamówienia na 285 samolotów Irkut MC-21-200 i 300, w 185 przypadkach wpłacono zaliczki- a to chyba mówi samo za siebie...



Kolego rosyjskie samoloty i ich biura projektowe od zawsze były bardzo dobre . Kto nie pasjonował się wyścigiem zbrojeń i technologi lotniczej w czasie zimnej wojny . Właściwie liczyły się tylko USA i Rosja . Niestety ( dla nas na szczęscie) Rosjanie ten wyścig przegrali, prawie bankrutując . W tej chwili są technologicznie 10 lat za zachodem . Mają PKB na poziomie Włoch i nawet jeżeli wszstkie pieniądze z gazu i ropy przeznaczą na zbrojenia zamiast na polepszenie warunków życia obywateli , to i tak nie dogonią zachodu . Te fantastyczne pomysły muszą jeszcze zostać sprawdzone w realnym świecie konkurencji . Chiny to co innego , nawet jeżeli ustępują Rosji w technologiach lotniczych , to w kilka lat ich wyprzedzą i dogonią USA

Szparas

2019-01-29, 20:22
Kiedyś się zastanawiałem dlaczego nikt inny oprócz Amerykanów nie wystawił myśliwca 5 generacji tak wcześnie (F-22 to chyba początek lat 90 z tego co pamiętam). Potem czytałem o jakiś projektach radzieckich 5 generacji. Tak więc pytanie do autora - masz ochotę na zrobienie prezentacji o tym?

EDIT:

Jeśli chodzi o rosyjskie samoloty pasażerskie wydaje mi się, że nawet mimo świetnych projektów nie ma w Rosji teraz wystarczająco kasy/wykwalifikowanej kadry/kompleksów industrialnych żeby tworzyć takie samoloty w dużej ilości i bardziej opłaca się kupić Boeinga. Ostatnio miałem właśnie mindfucka jak zobaczyłem napis Aeroflot na 737.

Salieri16000

2019-01-29, 20:53
Szparas napisał/a:

(...)czytałem o jakiś projektach radzieckich 5 generacji. Tak więc pytanie do autora - masz ochotę na zrobienie prezentacji o tym?



Bez urazy kolego, ale dla trzech czy pięciu osób, które odwiedzają ten dział zwyczajnie nie chce mi się... Ale kto wie? Może z nudów coś skrobnę w tym temacie..

Szparas napisał/a:

(...)wydaje mi się, że nawet mimo świetnych projektów nie ma w Rosji teraz wystarczająco kasy/wykwalifikowanej kadry/kompleksów industrialnych żeby tworzyć takie samoloty w dużej ilości(...)



Rosja nie ma kasy?! W samej Moskwie jest więcej Mercedesów, bodajże klasy "S" niż w całych Niemczech! Od rozpadu ZSRR wiele się zmieniło.

Co do kadry i fabryk- "od zawsze" mieli i to na wysokim poziomie, mają i będą mieć. Rosja była, jest i będzie potęgą na tym polu.

Kojarzysz postać Igora Sikorskiego?! Ten urodzony w Kijowie konstruktor lotniczy pochodzenia ukraińskiego, był twórcą pierwszych samolotów wielosilnikowych, wielu łodzi latających i pierwszych, w pełni udanych śmigłowców. W 1913 skonstruował w Moskwie pierwszy na świecie czterosilnikowy samolot bombowy Ilia Muromiec, który brał udział w I wojnie światowej.

Kolejny radziecki konstruktor - Nikołaj Ilicz Kamow, który prace nad wiropłatami rozpoczął w 1929 wraz z N. Skrzynskim od projektu autożyro KASKR-1; później do zespołu dołączyli również inni konstruktorzy, w tym Michaił Mil. W 1946 rozpoczął prace nad śmigłowcem Ka-8 o wirnikach w układzie współosiowym, nazywanym dziś układem Kamowa.Sukces tej maszyny sprawił, że w 1948 Kamow został szefem drugiego, obok biura Mila, zespołu projektującego radzieckie śmigłowce.

Wspomniany wyżej Michaił Leontjewicz Mil- W 1947 został głównym konstruktorem powstają­cego biura konstrukcyjno-doświadczalnego śmigłow­ców. Spod jego ręki wyszły takie konstrukcje, jak Mi-1 (SM-1), Mi-2, Mi-4, Mi-6, Mi-8, Mi-10, Mi-12. Niepowodzenia z ostatnią konstrukcją (Mi-12) były przyczyną problemów zdrowotnych M. Mila i jego przedwczesnej śmierci. Do konstrukcji z rodziny Mi można doliczyć: Mi-14, Mi-17, Mi-24 i Mi-26 – największy obecnie użytkowany śmigłowiec na świecie.

To tak pokrótce wymieniłem na dobry początek tylko trzech, spośród szerokiego grona nieżyjących już Radzieckich pionierskich konstruktorów, których doświadczenie jest wykorzystywane nie tylko w rodzimych biurach konstrukcyjnych, ale i na całym świecie- wszędzie tam gdzie budowane są statki powietrzne...

Szparas

2019-01-29, 22:38
Mówiąc, że Rosja nie ma kasy chodziło mi o to, że w porównaniu do USA czy Chin jej nie ma. Ilość zamówionych Su-57 też raczej o tym świadczy. Poza tym nie podważałem zdolności radzieckich/imperialnych inżynierów. Miałem na myśli tylko o to, że w przeciwieństwie do USA, które przyjmuje zdolnych imigrantów i Chin, które mają nieograniczony zasób ludzi, Rosja stoi w o wiele gorszej pozycji. W Ameryce płacą lepiej, co automatycznie daje jej większy wybór profesjonalistów którzy się zajmują konstrukcją. Wiem, że nastąpiły wielkie postępy od marazmu lat 90, ale przed Rosją wciąż długa droga a bez następcy Putina prawdopodobnie nastąpi tam kolejny kryzys. Pozdrawiam

mamurra

2019-01-29, 23:14
@Salieri16000

Nie miałem na myśli tłumaczenia, tylko transkrypcję. Ruskie "x" = polskie "ch", a nie "kh". Kh po polsku wymawia się jak "kch". Zatem Oхотник wymawia się jak polskie "ochotnik". Nie martw się, rosyjskiego uczyłem się w szkole, zatem wiem, jak wymawia się "x" (a jak nie).

Nie ma to nic wspólnego z różnym znaczeniem tych słów w obu językach.

Domyślam się już, że jesteś obcokrajowcem, ale tym bardziej powinieneś przyjmować uwagi od krajowców na temat ich języka. Mam nadzieję, że pomogłem.