18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Umiejętność kręcenia

Su...........wn • 2019-05-20, 18:06




Co to jest przyczepa?

W rozumieniu obowiązującego obecnie Kodeksu Ruchu drogowego przyczepa to pojazd, który nie posiada własnego silnika, a który ciągnięty jest przez inny pojazd, który może być samochodem osobowym, samochodem ciężarowym lub ciągnikiem siodłowym. W kodeksie drogowym jest także mowa o naczepie, gdzie okazuje się, że jest ona swego rodzajem przyczepy. Na rynku motoryzacyjnym istnieją różne typy przyczep. Więc wśród wielu z nich można wymienić przyczepy skrzyniowe, kontenerowe czy specjalistyczne.

Co to jest naczepa?

Zgodnie z rozumieniem kodeksu drogowego naczepa to pojazd kołowy bez własnego napędu. Który to częściowo spoczywa na innym pojeździe. W głównej mierze naczepą nazywana jest część pojazdu członowego, spoczywająca zazwyczaj na ciągniku siodłowym.


Jakie są zasadnicze różnice pomiędzy przyczepą a naczepą?

Istotne różnice między naczepą i przyczepą można zauważyć na przykładzie samego pojazdu ciągnącego. Otóż ciągnik siodłowy, jak sama nazwa wskazuje, przystosowany jest do ciągnięcia naczep ze względu na obecność siodła. Jest to element wchodzący pod krawędź naczepy, który przejmuje znaczną część ciężaru tego pojazdu. Naczepy w znaczący sposób różnią się od przyczep również sposobem mocowania do samochodu ciężarowego. Otóż podpięcie przyczepy jest w praktyce dużo łatwiejsze i znacznie szybsze. gdyż ogranicza się ono tylko do trafienia dyszlem do odpowiedniego otworu. Natomiast w przypadku naczepy przypinanie trwa o wiele dłużej ze względu na konieczność dostosowania odpowiednich poziomów obu elementów.

W czasie podpięcia naczepy trzeba znacznie obniżyć tylne zawieszenie. Podjechać siodłem pod naczepę. Podpiąć przewody łączące instalację elektryczną. Układ pneumatyczny oraz hamulcowy. A następnie podnieść całe zawieszenie ciągnika. Na koniec schować nóżki naczepy.
Niezwykle istotne jest to, aby za każdym razem podpinania nogi naczepy były całkowicie schowane. Gdyż za to niedopatrzenie w wielu krajach Europy możemy dostać mandat karny.

angel_punx

2019-05-21, 00:02
Lata temu, jeszcze kiedy istniały PGR'y u mnie na wiosce był kolo który bez problemu cofał dwoma dwuosiówkami. Tem ma trzy jednoosiówki, co jest trudniejsze?.

P(r)OLAND

2019-05-21, 06:38
Z osiami skretnymi brawa dla ludzi, którzy to ogarniaja. Dwie osie skrętne to katorga. Pół roku uczyłem sie cofać solowka z przyczepą skretna. Nie dla mnie. Najlepiej radzą sobie rolnicy. Jeżdżę z naczepa mam duże doświadczenie. Naczepa potrzebuje więcej miejsca, za tem osie skrętne sa dobre w ciasne tereny.

Pankracy

2019-05-21, 19:55
dalem piwo za dobrego posta i spojrzalem na twoj awatar...pomyslalem ze wolałbyś soczek truskawkowy .Piwo jest dla tego pana z wideo .

Bedejot

2019-05-21, 22:37
Rozrzytnikieg gnoju by tak nie cofnął. Wtajemniczeni wiedzą jak jednym sie h*jowo cofa

HubadHulk

2019-05-22, 18:09
Do autora.
Zapomniałeś o zwrotnicach