18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Tu 22M3 katastrofa

~mg_schutze • 2019-01-26, 23:09
"Ministerstwo obrony przekazało, że pilot maszyny miał problemy w trakcie lotu treningowego, spowodowane m.in. silną burzą śnieżną. Załoga podjęła decyzję o próbie lądowania w bazie w Olenegorsku w regionie murmańskim. Nie udało się jednak przeprowadzić z sukcesem manewru i Tu-22 uderzył o płytę lotniska. Odrzutowiec został zniszczony przez siłą uderzenia. Dwaj członkowie załogi ponieśli śmierć na miejscu. Dwaj pozostali trafili z ciężkimi obrażeniami do szpitala."

JesusMayCry

2019-01-27, 23:01
~T3RMINATOR napisał/a:

z czego to zrobili, z kartonu?



Poskładali to z wraku tupolewa. Właściwości lotnicze te same

Salieri16000

2019-01-27, 23:59
mg_schutze napisał/a:

Taka ciekawostka.



Hmmm... Co "źródło" to inna "woda". Jedni podają, że nie przenosił pocisku, inni wskazują, że przenosił CH-22Raduga, następni, że był to wspomniany już wcześniej pocisk X-22N (oznaczany również jako Kh-22N lub AS-4)... Z Rosjanami to my ładu nie dojdziemy...

~mg_schutze

2019-01-28, 00:04
Salieri16000 napisał/a:

Z Rosjanami to my ładu nie dojdziemy...



A to inna para kaloszy.

sans

2019-01-28, 00:27
Nie wiem po co robili rekonstrukcję katastrofy smoleńskiej z żywymi ludźmi na pokładzie, było to co najmniej nieodpowiedzialne. Ale czego się nie robi w imię prawa i sprawiedliwości? Mam nadzieję, że oddali chociaż czarne skrzynki.

emperorzbigniew

2019-01-28, 00:48
Salieri16000 napisał/a:


PS. A w ogóle to ktoś czyta te posty?!




Tak! Bardzo ciekawe są, dzięki.

panta_rhei

2019-01-28, 06:21
Czytam, zaimponowałeś mi wiedzą, a jeśli nie są to prawdziwe info to charyzmą by w to brnąć ;)

mamurra

2019-01-29, 09:56
Cytat:

Przyczyny wypadku są co najmniej dwie: ograniczona widoczność i zbyt duża prędkość przyziemienia. Pilot poniewczasie chciał poderwać maszynę i w tym momencie doszło do przeciążenia, gdyż zadziałały na samolot dwie przeciwstawne siły- siła ciążenia i siła ciągu, które doprowadziły do pęknięcia i odłamania się przedniej części kadłuba



Na filmie on się jednak łamie nie tyle od przeciążenia powstałego przy poderwaniu, co przeciążenia powstałego od jebnięcia z dużą siłą w lotnisko. Nie podano też przyczyny "zbyt dużej prędkości przyziemienia", a żeby tak połamać przy tym samolot, ona chyba musiała być rzeczywiście dużo za duża.

Więc, ja się nie znam, ale pewnie było tak:

1) piloci zauważyli, że są za wysoko w stosunku do odległości od progu pasa

2) nie chciało im się odchodzić na drugi krąg i podchodzić jeszcze raz, zatem

3) zdjęli gaz, żeby szybko wytracić wysokość i trafić tym samym "w kurs i na ścieżkę"

4) samolot zaczął spadać jak trzeba

5) kiedy byli już na właściwej (swoim zdaniem) wysokości, dodali gazu z powrotem

6) ale samolot nie przestał spadać (bo się rozpędził, a swoje waży)

7) panika na pokładzie

8) widać glebę, pilot przesuwa manetki na maksa do przodu, wpie**alając moc startową (słychać to na filmie)

9) ale jest za późno, brakuje pewnie z 10 m i samolot przywala w glebę.

Kiedyś, bardzo dawno temu, prawie zdarzyła się taka katastrofa w PLL LOT, tylko że naszym nie zabrakło tych 10 metrów, więc nikomu nic się nie stało (oprócz tego, że kogoś wyrzucili z pracy).