18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Trochę mu się zabłądziło w II Wojnie Światowej

KaprysLosu • 2021-04-21, 22:09
Awaryjne lądowanie na plaży na Floryszie (ponoć nikomu nic się nie stało, ale angielski to nie moja mocna strona, więc jak ktoś potrzebuje więcej szczegółów to drugi filmik z jakimś pitoleniem w TV o tym








Sawix

2021-04-21, 22:14
Co za kretyn , gotów był poświęcić czyjeś życie żeby ratować siebie i maszynę

Cezar87

2021-04-21, 22:24
Ale p*zda z tego pilota. Lepiej rozjebac kilkanascie osob niz skierowac samolot na glebsza wode, . Harda nie ma bo mial farta ze nikogo nie zabil, a amerykanie pewnie mysleli ze to jakies pokazy samolotowe i nie uciekali.

Salieri16000

2021-04-21, 22:46
Sawix napisał/a:

Co za kretyn , gotów był poświęcić czyjeś życie żeby ratować siebie i maszynę



Cezar87 napisał/a:

Ale p*zda z tego pilota. Lepiej rozjebac kilkanascie osob niz skierowac samolot na glebsza wode, . Harda nie ma bo mial farta ze nikogo nie zabil, a amerykanie pewnie mysleli ze to jakies pokazy samolotowe i nie uciekali.



Obaj jesteście zj***ni...

Po pierwsze: Nikogo nie naraził podczas tego manewru- wodował w miejscu, gdzie nie było ludzi w wodzie.
Po drugie: Pilot wiedział co robi, wodując blisko brzegu, aby łatwiej było mu się dostać na brzeg, bo w razie kapotażu na głębokiej wodzie, mógłby utopić się w zalanej kabinie.
Po trzecie: Były to pokazy lotnicze i ludzie byli uprzedzeni o takiej ewentualność, więc jeśli ktoś był w wodzie, to sam świadomie wystawił swoje życie i zdrowie na ryzyko.

Grumman TBM-3E Avenger wykonał miękkie lądowanie ze złożonym podwoziem na wodzie w pobliżu Cocoa Beach na Florydzie podczas Cocoa Beach Air Show, po problemach z silnikiem. Pilot wyszedł z tego lądowania bez szwanku, jednak samolot doznał poważnych uszkodzeń spowodowanych wodowaniem.

W tym materiale możecie zobaczyć to samo wodowanie uwiecznione przez trzech różnych plażowiczów, bawiących w trzech różnych miejscach:



Ten samolot został zbudowany na licencji Eastern Aircraft Division of General Motors Corporation w 1945 roku i był eksploatowany przez Marynarkę Wojenną Stanów Zjednoczonych jako BuNo 91188.
Po raz pierwszy poleciał dla Valiant Air Command w 2020 roku jako N108Q (ex N108Z) po prawie 18-letniej renowacji...

Właściciel / operator: Valiant Air Command Inc
Rejestracja: N108Q
C / n / msn: 4093
Ofiary: śmiertelne: 0 / załoganci: 1
Inne ofiary śmiertelne: 0
Uszkodzenia samolotu: znaczne
Lokalizacja: Cocoa Beach, Floryda - Stany Zjednoczone
Faza: Manewrowanie (pokazy lotnicze.)






















Rafal1757

2021-04-21, 22:53
Nieźle. Plażujesz sobie na chillu a tu ktoś Dunkierkę odpie**ala

Cezar87

2021-04-21, 23:10
Nic nie zmienia faktu ze ladowal w tlum osob ktorzy byli akurat w wodzie . Mial farta i tyle bo inaczej jak pisalem hard by mogl byc. Moim zdanem i tak pownni mu licencje zabrac pilota bo swoja dupe ratowal i nie patrzac na nic.

Salieri16000

2021-04-21, 23:29
Cezar87 napisał/a:

Nic nie zmienia faktu ze ladowal w tlum osob ktorzy byli akurat w wodzie . Mial farta i tyle bo inaczej jak pisalem hard by mogl byc. Moim zdanem i tak pownni mu licencje zabrac pilota bo swoja dupe ratowal i nie patrzac na nic.



Jak już pisałem wyżej- jesteś zj***ny, i widzę, że nic do ciebie nie dociera. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w poprzednim poście. Nie dotarło? Czytaj do skutku, może dotrze...

Gdzie ty k***a widzisz, że on lądował w tłum?! Idź chłopie do okulisty, może nie jest za późno.

Nie ty jesteś od zabierania licencji i od oceny sytuacji. Manewr awaryjnego wodowania pilot wykonał podręcznikowo- co ty myślisz, że zabytkowymi maszynami latają żółtodzioby z nalotem 10h?! Napisałeś, ze "ratował swoją dupę i nie patrząc na nic". No k***a nie- miał się chłop zabić z dala od brzegu , roztrzaskując maszynę na większych falach, bo zj***ni ludzie nie słuchają komunikatów na pokazach?!

Interesujesz się lotnictwem? Byłeś choć raz na pokazach lotniczych? Masz pojęcie o zasadach bezpieczeństwa podczas takich imprez? Wiem, że nie, bo pie**olisz jak potłuczony. A moje pytania były retoryczne...

McQurwa

2021-04-21, 23:54
Sawix napisał/a:

Co za kretyn , gotów był poświęcić czyjeś życie żeby ratować siebie i maszynę



co się dziwisz, poj***ny kraj, wiec jak miała być jego reakcja, po trupach a do celu

swampman

2021-04-22, 01:05
Salieri16000 napisał/a:

Jak już pisałem wyżej- jesteś zj***ny, i widzę, że nic do ciebie nie dociera. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w poprzednim poście. Nie dotarło? Czytaj do skutku, może dotrze...
Gdzie ty k***a widzisz, że on lądował w tłum?! Idź chłopie do okulisty, może nie jest za późno.
Nie ty jesteś od zabierania licencji i od oceny sytuacji. Manewr awaryjnego wodowania pilot wykonał podręcznikowo- co ty myślisz, że zabytkowymi maszynami latają żółtodzioby z nalotem 10h?! Napisałeś, ze "ratował swoją dupę i nie patrząc na nic". No k***a nie- miał się chłop zabić z dala od brzegu , roztrzaskując maszynę na większych falach, bo zj***ni ludzie nie słuchają komunikatów na pokazach?!
Interesujesz się lotnictwem? Byłeś choć raz na pokazach lotniczych? Masz pojęcie o zasadach bezpieczeństwa podczas takich imprez? Wiem, że nie, bo pie**olisz jak potłuczony. A moje pytania były retoryczne...



on po prostu pewnie myslal ze sie zrespi i po klopocie :lol:

Tuco

2021-04-22, 01:10
Internetowi specjaliści "powinien" :D

~mg_schutze

2021-04-22, 05:51
Kiedy sobie spokojnie lecisz zatopić Akagi a tu tunel czasoprzestrzenny wyp***ziela cię na plażę w 2021.

mlekozklasa

2021-04-22, 09:01
Grunt, że słuchawki BOSE uratował :)

Tobiahus96

2021-04-22, 09:10
Salieri16000 napisał/a:

Po pierwsze: Nikogo nie naraził podczas tego manewru- wodował w miejscu, gdzie nie było ludzi w wodzie.
Po drugie: Pilot wiedział co robi, wodując blisko brzegu, aby łatwiej było mu się dostać na brzeg, bo w razie kapotażu na głębokiej wodzie, mógłby utopić się w zalanej kabinie.
Po trzecie: Były to pokazy lotnicze i ludzie byli uprzedzeni o takiej ewentualność, więc jeśli ktoś był w wodzie, to sam świadomie wystawił swoje życie i zdrowie na ryzyko.
Grumman TBM-3E Avenger wykonał miękkie lądowanie ze złożonym podwoziem na wodzie w pobliżu Cocoa Beach na Florydzie podczas Cocoa Beach Air Show, po problemach z silnikiem. Pilot wyszedł z tego lądowania bez szwanku, jednak samolot doznał poważnych uszkodzeń spowodowanych wodowaniem.
W tym materiale możecie zobaczyć to samo wodowanie uwiecznione przez trzech różnych plażowiczów, bawiących w trzech różnych miejscach:
Ten samolot został zbudowany na licencji Eastern Aircraft Division of General Motors Corporation w 1945 roku i był eksploatowany przez Marynarkę Wojenną Stanów Zjednoczonych jako BuNo 91188.
Po raz pierwszy poleciał dla Valiant Air Command w 2020 roku jako N108Q (ex N108Z) po prawie 18-letniej renowacji...
Właściciel / operator: Valiant Air Command Inc
Rejestracja: N108Q
C / n / msn: 4093
Ofiary: śmiertelne: 0 / załoganci: 1
Inne ofiary śmiertelne: 0
Uszkodzenia samolotu: znaczne
Lokalizacja: Cocoa Beach, Floryda - Stany Zjednoczone
Faza: Manewrowanie (pokazy lotnicze.)



Komentarz Ciekawszy niż temat. Niech admin to zmieni i z tego komentarza zrobi temat :D

TiIg_Die_Schmach

2021-04-22, 11:17
Cezar87 napisał/a:

Nic nie zmienia faktu ze ladowal w tlum osob ktorzy byli akurat w wodzie . Mial farta i tyle bo inaczej jak pisalem hard by mogl byc. Moim zdanem i tak pownni mu licencje zabrac pilota bo swoja dupe ratowal i nie patrzac na nic.



Mhm, ciężki pokładowy bombowiec z problemami silnikowymi, lecąc z prędkością bliską przeciągnięciu, wysuniętymi klapami do lądowania, miał wziąć i polecieć gdzieś indziej... I tak widać że wzniósł się nad ludźmi w wodzie przez co utracił resztę siły nośnej i to spowodowało, że przyj***ł w wodę mocniej niż chciał.

Uwielbiam ekspertów od lotnictwa, co nie potrafiliby nawet odróżnić TBD-1 od SBD-3.

Salieri16000

2021-04-22, 12:09
Przegryw_Stulejarz napisał/a:

Uwielbiam ekspertów od lotnictwa, co nie potrafiliby nawet odróżnić TBD-1 od SBD-3.



Przecież tu sami eksperci- co drugi po kursie lotnictwa Microsoft Flight Simulator. Nie znają nazw samolotów, podstaw aerodynamiki, technik pilotażu, nawigacji, zagrożeń... Oni wszystko zrobiliby lepiej siedząc w domu, dupą w ciepłym fotelu, a tak naprawdę to ich pojęcie o lotnictwie przedstawia poniższy rebus:



;)