18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Taniec z Yamahą R6

sauerps • 2013-08-12, 13:44
Drganie kierownicy przy dużej prędkości. Stawiam, że gość miał pory pełne kupy.
Przewijajcie śmiało do 1 minuty

Doczytałem, że takie drganie kierownicy nosi nazwę zjawiska "shimmy", czyli po prostu wpadania przedniego koła w bardzo niebezpieczne wibracje, powodujące szybkie i niekontrolowane ruchy kierownicy. Zjawisko to od wielu lat spędza sen z powiek konstruktorom motocykli. Objawia się najczęściej przy ostrym przyśpieszaniu na nierównościach. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś dodatkowe info na ten temat to niech wrzuca, bo mogłem coś przeoczyć.

Voxal

2013-08-12, 14:15
nie jestem ekspertem ale chyba amortyzatory skrętu się montuje po to by temu zapobiec...

~Vuko

2013-08-12, 14:18
Od 1 minuty deklu.

zuojestwszedzie

2013-08-12, 14:27
nie dość że przekrzywiła sie kamera w momencie kulminacyjnym to jeszcze ku*as utrzymał kierownice, majac głęboko w dupie rozwoj naszego pięknego portalu :(

hierek18

2013-08-12, 14:31
Tak dobrze napisał autor o tak zwanej "Shimmie" i aby tego uniknąć montowane są amortyzatory skrętu (tak tak amor skrętu nie ma nic do wchodzenia w zakręty...) a co do filmiku jest do doskonały przykład "shimmy" :)

sauerps

2013-08-12, 14:32
Cardioceras napisał/a:

Od 1 minuty deklu.

gdybym napisał żeby przewijać od 1 minuty to po 1 minucie musiałbyś przewinąć do końca, więc chyba coś nie teges. I trochę kultury nie jesteś u siebie nie musisz być chamem

keyti

2013-08-12, 15:07
zuojestwszedzie napisał/a:

nie dość że przekrzywiła sie kamera w momencie kulminacyjnym to jeszcze ku*as utrzymał kierownice, majac głęboko w dupie rozwoj naszego pięknego portalu :(


w przypadku shimmy własnie próba utrzymania kierownicy na siłę może skończyć sie obiciem ryja. Wbrew pozorom lepiej dodac gazu - o ile sie ma pieluche w majtach i cojones

LaBomba

2013-08-12, 15:15
Cardioceras napisał/a:

Od 1 minuty deklu.


To że jesteś w grupie sadyści nie upoważnia Cie do obrażania innych i bycia chamskim, pajacu. I do tego jeszcze nie masz racji :hitler:

zuojestwszedzie

2013-08-12, 15:19
Cytat:

zuojestwszedzie napisał/a:

nie dość że przekrzywiła sie kamera w momencie kulminacyjnym to jeszcze ku*as utrzymał kierownice, majac głęboko w dupie rozwoj naszego pięknego portalu :(


w przypadku shimmy własnie próba utrzymania kierownicy na siłę może skończyć sie obiciem ryja. Wbrew pozorom lepiej dodac gazu - o ile sie ma pieluche w majtach i cojones



ekspertem nie jestem, nawet nie wiedzialem co to shimmy, tyle ze nawet o tym nie pisalem w poprzednim komentarzu wiec nie rozumiem odpowiedzi :)

energetyk

2013-08-12, 15:52
jestem ekspertem, to nie wina konstruktorska motocyklu tylko koleś skrecał kierownica jak poj***ny a pozniej udawał ze to shimmy

proncislaw

2013-08-12, 17:12
Jako gówniarz jeżdżąc Simsonem miewałem podobne problemy o dziwo nigdy się nie wyj***łem.

grzybek507

2013-08-12, 17:12
Z górki kiedyś jechałem dość szybko ale na rowerze :D I jak poskręcasz szybko w prawo i lewo to wtedy ten sam efekt :P tak tak wyj***łem..

CBRrider600

2013-08-12, 17:14
Jako, że sam jestem posiadaczem "ściga" ostatnio jadąc z moją dziewczyną przytrafiło mi się to samo przy prędkości ok 120 km/h. ch*jowa sprawa, ale opanowałem na szczęście motocykl więc materiału na harda nie będzie. 8-)

głodny_toster

2013-08-12, 17:41
Uwaga spojler: Nie wyj***ł się!

Dziękuję 8-)

interferometr

2013-08-12, 17:45
Shimmy to niekontrolowane narastanie drgań elementów konstrukcyjnych pojazdów, nie tylko motocykli, ściśle powiązane z rezonansem drgań własnych. Shimmy mylnie przyszywane jest do złej jakości nawierzchni toru, drogi itd. Odsyłam motocyklistów to najświeższych informacji. Udowodniono, że niekontrolowane osiowe ruchy przedniego koła powstają również na prostych odcinkach drogi (dotychczasowo twierdzono, że shimmy powstaje TYLKO na wyjściu z zakrętu przy gwałtownym otwarciu przepustnicy).
Shimmy, by "mogło zaistnieć" nie wymaga zewnętrznego czynnika wzbudnego.
Prawdą jest, że do zmniejszenia powstania shimmy stosuje się amortyzatory hydrauliczne, zwane potocznie amortyzatorami skrętu. Dlaczego akurat amortyzator skrętu? Bo działa jak każdy amortyzator, ma za zadanie tłumić niekontrolowane drgania.

Najbardziej ekstremalną odmianą shimmy jest tank slapping - gdy kierownica wykręca się aż do uderzeń o ogranicznik, lub po wyłamaniu/wykrzywieniu ograniczników kierownicy - o bak. Oto przykład: