18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Śmiertelny wypadek na A1

krajsik • 2021-07-04, 20:04
27-letni kierowca zginął w wypadku na autostradzie A1 w okolicach miejscowości Wieszowa w woj. śląskim. Droga w kierunku Częstochowy przez kilka godzin była zablokowana












Insaner

2021-07-04, 22:04
Oj wstrzymałbym się z krytyką, bo nie wiadomo co tak naprawdę się stało.
Podejrzane jest to, że jedna z ciężarówek zjechała z prawego pasa - przypuszczam, że gość z tego drugiego tira chcąc wpuścić kolegę zajechał osobówce drogę. Czy ten w osobowym jechał za szybko? Trudno powiedzieć. Przypominam że normalna dopuszczalna prędkość jazdy na autostradzie to 140km/h, a większość jedzie ze 160-170 i przy tak szerokich pasach to naprawdę nic takiego, bo to to samo co jazda pustą szeroką drogą bez żadnych przejść i skrzyżowań w terenie zabudowanym nie 50km/h tylko 60-70kmh...
Z perspektywy praktycznie stojącego w miejscu samochodu nawet jakby jechał 120km/h to wyglądałoby to podobnie.

Za zajeżdżanie pasów na autostradzie powinno się zabierać prawo jazdy. Sam miałem wielokrotnie na ekspresówkach czy autostradach sytuacje w których właśnie głównie kierowcy ciężarówek bez kierunkowskazu (lub z, ale włączanym już w momencie zjeżdżania na lewy pas) zmuszali mnie do awaryjnego hamowania do może 70km/h. Oczywiście później wyprzedzają się przez 10 minut, bo różnica predkości między nimi waha się od 0 do 1km/h...

kakaraka

2021-07-04, 22:05
ixar napisał/a:

Co to za błysk w kabinie w momencie uderzenia?



Poduszka powietrzna, to niebieskie to chyba kierowca wypadł z auta, może by przeżył jakby pasy założył...

Bourbonable

2021-07-04, 22:26
andrzejrobert75 napisał/a:

Ludzie lekko upośledzeni?



ja wole Ludzie Lekko Ułomni.
Jak widzę rejestracje z literą "L" na początku to z marszu przystanek i 4 zdrowaśki. Oni są gorsi niż stado czarnych kotów przebiegających w te i nazad przez drogę.

Zenonn

2021-07-04, 23:02
I jak w większości medialnych śmiertelnych udział wzięły ciężarówki. Wyj***ć w p*zdu te zestawy na tory. Tylko zanieczyszczają powietrze, wk***iają kierowców osobówek, niszczą drogi i dają zatrudnienie marginesowi. Brak zalet.

Bandzior020

2021-07-04, 23:02
Insaner napisał/a:

Oj wstrzymałbym się z krytyką, bo nie wiadomo co tak naprawdę się stało.
Podejrzane jest to, że jedna z ciężarówek zjechała z prawego pasa - przypuszczam, że gość z tego drugiego tira chcąc wpuścić kolegę zajechał osobówce drogę. Czy ten w osobowym jechał za szybko? Trudno powiedzieć. Przypominam że normalna dopuszczalna prędkość jazdy na autostradzie to 140km/h, a większość jedzie ze 160-170 i przy tak szerokich pasach to naprawdę nic takiego, bo to to samo co jazda pustą szeroką drogą bez żadnych przejść i skrzyżowań w terenie zabudowanym nie 50km/h tylko 60-70kmh...
Z perspektywy praktycznie stojącego w miejscu samochodu nawet jakby jechał 120km/h to wyglądałoby to podobnie.
Za zajeżdżanie pasów na autostradzie powinno się zabierać prawo jazdy. Sam miałem wielokrotnie na ekspresówkach czy autostradach sytuacje w których właśnie głównie kierowcy ciężarówek bez kierunkowskazu (lub z, ale włączanym już w momencie zjeżdżania na lewy pas) zmuszali mnie do awaryjnego hamowania do może 70km/h. Oczywiście później wyprzedzają się przez 10 minut, bo różnica predkości między nimi waha się od 0 do 1km/h...



Taaak tylko ze tam były 3 pasy wiec z tym "zajeżdżaniem" to chyba ci nie wyszło.... I caly ten misterny plan w p*zdu... :-o

Insaner

2021-07-04, 23:14
Bandzior020 napisał/a:

Taaak tylko ze tam były 3 pasy wiec z tym "zajeżdżaniem" to chyba ci nie wyszło.... I caly ten misterny plan w p*zdu...



Dziwne rozumowanie. Co to zmienia, że były 3 pasy? Nie wiadomo kto którym jechał, poza tym jeśli człowiek stracił panowanie nad kierownicą to mógł ze środkowego polecieć zarówno w lewo jak i w prawo. Jeździłeś kiedyś wielopasmową drogą?

Zenonn napisał/a:

I jak w większości medialnych śmiertelnych udział wzięły ciężarówki. Wyj***ć w p*zdu te zestawy na tory. Tylko zanieczyszczają powietrze, wk***iają kierowców osobówek, niszczą drogi i dają zatrudnienie marginesowi. Brak zalet.



Zaraz zlecą się ludzie z argumentami o tym, że nie szanujesz tirowców a gdyby nie oni to byś bułek w sklepie nie miał :mrgreen:

Trochę w tym prawdy jest, ale tylko trochę. W normalnych warunkach tranzyt materiałów powinien być realizowany koleją od HUBu do HUBu i dopiero z takich punktów rozwożony do odbiorców końcowych.
Te ciężarówki nie powinny pokonywać tym samym więcej jak 10-100km aby dowieźć towar już do docelowego odbiorcy. Tymczasem w Polsce jakieś 80% tych ciężarówek to tranzyt z Ukrainy, Białorusi, Rosji, Litwy czy nawet Polski na Zachód. To jest większość pojazdów poruszających się po płatnych trasach, bo spedytorom się to "opłaca". W rzeczywistości przy rozbudowanym transporcie kolejowym naprawdę jeden pociąg bez problemu zastępuje około 60 takich ciągników z naczepami.

Na tej samej zasadzie funkcjonują przecież ogromne porty i kontenerowce transportujące z punktu A do B po kilkanaście tysięcy kontenerów. To nie wynika tylko z braku możliwości doboru innych środków transportu (w przypadku oceanów alternatywą są tylko drogie samoloty), bo jest wiele połączeń nawet w ramach linii brzegowej danego kontynentu. Do Polski też przypływają towary z drugiego końca Europy i jakoś nikomu nie przychodzi do głowy aby wysłać 10 tysięcy ciężarówek zamiast 1 statku... dlaczego więc nie wykorzystywać kolei do transportu międzynarodowego?

Zenonn

2021-07-04, 23:49
Insaner napisał/a:


Zaraz zlecą się ludzie z argumentami o tym, że nie szanujesz tirowców a gdyby nie oni to byś bułek w sklepie nie miał
Trochę w tym prawdy jest, ale tylko trochę.



Od kiedy usłyszałem ten argument pierwszy raz, nie jem bułek. I ch*j, wciąż jeżdżą te szkodniki.
A tak serio, rynek nie znosi próżni i zawsze znajdzie rozwiązanie. Też jestem za HUBami przy każdym dużym mieście. I obowiązkowo tranzyt na tory. Kolej odzyje, woźnica sobie odpocznie, dróg nie zniszczą, przynajmniej kilkadziesiąt istnień się uratuje, frustracja osobówek zmaleje. Ogólny rachunek na ogromny plus.

bartekmmm

2021-07-05, 00:05
Idealnie widać jak pała z tira wjechała na lewy pas, żeby wpuścić drugiego tira, zajeżdżając drogę chłopakowi, posiizg z ostrego hamowania na łuku.

sobekkk

2021-07-05, 00:15
Wyjazd z "KFC MOP Wieszowa South"
[URL=https://www.google.com/maps/place/KFC+MOP+Wieszowa+South/@50.3702043,18.7314207,700a,35y,78.78h,54t/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x47112edfa57e6d7d:0xb675062d289c165a!2sWieszowa!3b1!8m2!3d50.3837677!4d18.7593025!3m4!1s0x47112ef86eff90eb:0xc449a6a03fad069!8m2!3d50.3704778!4d18.7434653]link[/URL]

" jak wstępnie ustalono - jechał peugeotem w kierunku Częstochowy lewym pasem autostrady. W pobliżu stacji paliw Orlenu zjechał na prawy pas, prosto pod wyjeżdżającą ze stacji ciężarówkę - ciągnik z naczepą."

z lewego na prawy to raczej bez przyczyny nie zjeżdżał.

jazeck

2021-07-05, 00:16
Jaki kraj takie A1. Sprubój to zrobić w Niemcach........

Tuco

2021-07-05, 00:33
programista4k napisał/a:

tak t o jest jak się jeździ starymi gruchotami, bo żal wydać 150 ty.s na nowy samochód z salonu.


Pomijając cebulactwo w kontekście Tej wypowiedzi, którym też gardzę, to tak jednak nie przekonuje mnie do końca obietnica, że w nowej furze człowiek nie jest w stanie się zabić. Za dużo rzeczy widziałem, żeby się z tym zgodzić.

rekineke21

2021-07-05, 00:34
Na tym odcinku od Gliwic aż do Pyrzowic droga jest rozj***na . Tam jadąc te 110 (bo do tylu jest tam ograniczenie) dobija zawieszenie , takie "szkody górnicze" ( a ja nazwałbym to ch*jowym wykonaniem) a tirami miota od lewa do prawa a osobówki (akurat w przeciwna stronę ale na tej samej wysokości) potrafią przelecieć i 3 pasy ze skrajnie prawego na lewy awaryjny - wiem sam tak kiedys poleciałem i to przy przepisowej prędkości. To jest k***a jakiś dramat - płacimy kupe siana w cenie paliwa a dostajemy drogi które są ch*ja warte.

Zenonn

2021-07-05, 00:55
rekineke21 napisał/a:

Na tym odcinku od Gliwic aż do Pyrzowic droga jest rozj***na . Tam jadąc te 110 (bo do tylu jest tam ograniczenie) dobija zawieszenie , takie "szkody górnicze" ( a ja nazwałbym to ch*jowym wykonaniem) a tirami miota od lewa do prawa a osobówki (akurat w przeciwna stronę ale na tej samej wysokości) potrafią przelecieć i 3 pasy ze skrajnie prawego na lewy awaryjny - wiem sam tak kiedys poleciałem i to przy przepisowej prędkości. To jest k***a jakiś dramat - płacimy kupe siana w cenie paliwa a dostajemy drogi które są ch*ja warte.



Wymiana amortyzatorów, wahaczy, końcówek drążków troche ci pomoże w przetrwaniu na drodze. Zainteresuj się, zanim będzie za późno.
A co do argumentów wcześniejszych o nowszym aucie- w przypadku solidnego dzwona pewnie niewiele zmieni, ale masz większe szanse, że do tego dzwona nie dojdzie, bo zahamuje i skręci, dokładnie tak, jakbyś tego chciał, a nie w sposób jak na filmiku.

marcino_zly

2021-07-05, 00:55
programista4k napisał/a:

tak t o jest jak się jeździ starymi gruchotami, bo żal wydać 150 ty.s na nowy samochód z salonu.




Tak to jest jak się nie uważa.
Oraz nie umie jeździć, nie dostosowuje prędkości itp ...
Jeśli uważasz inaczej, to proszę Cię, przypie**ol swym autem za 150 tyś jak na zamieszczonym filmie.
O wnioskach, mam nadzieję, porozmawiamy po eksperymencie.

korkyspolsky

2021-07-05, 01:03
Insaner napisał/a:

Dziwne rozumowanie. Co to zmienia, że były 3 pasy? Nie wiadomo kto którym jechał, poza tym jeśli człowiek stracił panowanie nad kierownicą to mógł ze środkowego polecieć zarówno w lewo jak i w prawo. Jeździłeś kiedyś wielopasmową drogą?
Zaraz zlecą się ludzie z argumentami o tym, że nie szanujesz tirowców a gdyby nie oni to byś bułek w sklepie nie miał
Trochę w tym prawdy jest, ale tylko trochę. W normalnych warunkach tranzyt materiałów powinien być realizowany koleją od HUBu do HUBu i dopiero z takich punktów rozwożony do odbiorców końcowych.
Te ciężarówki nie powinny pokonywać tym samym więcej jak 10-100km aby dowieźć towar już do docelowego odbiorcy. Tymczasem w Polsce jakieś 80% tych ciężarówek to tranzyt z Ukrainy, Białorusi, Rosji, Litwy czy nawet Polski na Zachód. To jest większość pojazdów poruszających się po płatnych trasach, bo spedytorom się to "opłaca". W rzeczywistości przy rozbudowanym transporcie kolejowym naprawdę jeden pociąg bez problemu zastępuje około 60 takich ciągników z naczepami.
Na tej samej zasadzie funkcjonują przecież ogromne porty i kontenerowce transportujące z punktu A do B po kilkanaście tysięcy kontenerów. To nie wynika tylko z braku możliwości doboru innych środków transportu (w przypadku oceanów alternatywą są tylko drogie samoloty), bo jest wiele połączeń nawet w ramach linii brzegowej danego kontynentu. Do Polski też przypływają towary z drugiego końca Europy i jakoś nikomu nie przychodzi do głowy aby wysłać 10 tysięcy ciężarówek zamiast 1 statku... dlaczego więc nie wykorzystywać kolei do transportu międzynarodowego?



Co Ty pie**olisz kretynie

:shock: