18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Samochód hybrydowy

~Velture • 2018-02-13, 07:42
Bardzo ekologiczny samochód elektryczny :krejzi:


Ti...........ch

2018-02-13, 21:25
t0karev, nie znam się, ale wydaje mi się że elektrownia wodna na skalę przemysłową musiałaby być wielka w ch*j. W dodatku elektrownie szczytowo pompowe nie pracują na okrągło, bo z reguły pełnią jeszcze funkcję retencyjną i po zrzuceniu wody na turbiny wpompowują ją z powrotem do zbiornika, a jako że musi być zachowany odpowiedni minimalny przepływ wody na godzinę w rzece to proces ten jest długotrwały. Wynika z tego, że najlepsze rozwiązanie wodne to pierdylion turbin ulokowanych na brzegach rzek, zasilanych energią płynącej ciągle wody rzecznej.

Z turbinamy wiatrowymi Norwegowie mają tą przewagę, ze nad Morzem Północnym wieją silne, stałe wiatry.

Jednak tylko sobie dywaguję, bo jestem tylko biednym hydraulikiem i na niczym się nie znam.

Timitum

2018-02-13, 21:49
Nikt jeszcze nie napisał, że silniki elektryczne maja większą sprawność niż spalinowe? Nawet jak zasilanie pójdzie z benzynowego agregatu, to dalej jest o co walczyć, a pole do poprawy jest. Czyli za te same złocisze pojedziemy dalej. Fakt, że elektryk jeździ inaczej, nie to co popie**alanie benzynką, ale jak ktoś traktuje auto jak narzędzie to nie jest to problem. Zasięgi są takie jak złomy Januszy-rezerwistów (bo na rezerwie jeżdżą, he heee) albo i lepsze.

Czekam na rozwój technologii i jak będę mógł używkę elektryczną którą da się jeździć dorwać w cenie BMW z 1997r na chodzie z przebiegiem 300tyś.

mygyry

2018-02-13, 22:35
exevan napisał/a:

Jednak żywotność baterii jest aktualnie na poziomie 15-20 lat, którą już tyko ładujesz i korzystasz.



Może i będzie działać te 15-20 lat, ale nie czaruj tu ludzi, że jej wydajność będzie taka sama, bo ja akurat się założę, że auta elektryczne na rynku wtórny będą bezwartościowe, właśnie z tego względu, że po 5-10 latach sprawność baterii będzie na tyle ograniczone (szczególnie przy złej eksploatacji), że będzie miał jedynie wartość złomu.
Niemniej uważam, że o ile elektryki są przyszłościowe to na dzień dzisiejszy są raczej dla osób, którą lubią się przejechać, niż muszą jeździć dużo.

St...........on

2018-02-14, 00:01
mygyry napisał/a:



Może i będzie działać te 15-20 lat, ale nie czaruj tu ludzi, że jej wydajność będzie taka sama, bo ja akurat się założę, że auta elektryczne na rynku wtórny będą bezwartościowe, właśnie z tego względu, że po 5-10 latach sprawność baterii będzie na tyle ograniczone (szczególnie przy złej eksploatacji), że będzie miał jedynie wartość złomu.
Niemniej uważam, że o ile elektryki są przyszłościowe to na dzień dzisiejszy są raczej dla osób, którą lubią się przejechać, niż muszą jeździć dużo.



A ja bym poszedł o krok dalej, powiedzmy że na autostradach pojawiły by się trakcje, a w autach zastosować pantografy, tak aby podaczas jazdy pracowały w pracy buforowej, ew. nadwyżką doładowywały baterię, np. tak jak ciężko obciążony procek w telefonie wiszący na dobrej ładowarce.

Apropos baterii,np. power-wall jest tak skonstruowany ,że jest złożony z kilkuset pojedyńczych ogniw połaczonych ze sobą (np. Tesla), nad którymi czuwa BMS (Battery Managment Sytem), w razie wyraźnego spadku mocy na poszczególnych ogniwach, są one analizowane i wymieniane ;) To nie generuje niepotrzebnych kosztów wymiany całego akumulatora na nowy. Oczywiście wraz z wiekiem akumulatora wzrasata jego rezystancja, ale wierzę, że jeśli Elan Musk zainwestuje w rozwój technologiczny i badanie nad bateriami zamiast wysyłać samochodziki w kosmos to rozwiąże tą kwestię.

Bojawiem4

2018-02-14, 08:15
No ale chwila bo jakoś nie widzie żeby ładowało się to Mitsubishi skoro klapka" wlewu"
jest zamknięta

Stajan

2018-02-14, 13:09
Mateo. napisał/a:


elektrownie są umiejscowione z dala od dużych siedlisk



Bielska elektrociepłownia śmie zanegować ten argument.

Chociaż mam nadzieję, że po ostatnich modernizacjach faktycznie filtry i emisję syfu ma na odpowiednio niskim poziomie.

Mateo. napisał/a:


powycinanymi katalizatorami i filtrami DPF i jak te powietrze ma być czyste?



to to to to to to to to k***a to powietrze
do ciężkiej cholery nauczcie się wreszcie własnego języka

Bombeluna

2018-02-14, 14:27
@up

Nie miałeś co napisać to przyczepiłeś się wręcz o pierdołę? Brawo, Ty nasz bohaterze...

Stajan

2018-02-14, 14:29


Faktycznie, cały komentarz tylko o "pie**ole". Żebyś ty chociaż zwrócił uwagę jak często ta pierdoła ostatnio pojawia się w mowie i to nawet u ludzi wykształconych.

magicrodek123

2018-02-14, 22:01
Stajan napisał/a:

Obrazek

Faktycznie, cały komentarz tylko o "pie**ole". Żebyś ty chociaż zwrócił uwagę jak często ta pierdoła ostatnio pojawia się w mowie i to nawet u ludzi wykształconych.




Mogłeś jeszcze większy obrazek dać to byś miał jeszcze większą racje, bo wtedy pierdołą było by np. tylko 5% ...

Wiewór

2018-02-15, 10:03
Bombeluna napisał/a:

@up

Nie miałeś co napisać to przyczepiłeś się wręcz o pierdołę? Brawo, Ty nasz bohaterze...





A czy ktoś zwrócił uwagę jaki skok na kasę planuje PIS pod przykrywką walki ze smogiem?

PIS chce podzielić miasta na strefy ekologiczne do których będą mogły wjeżdżać za darmo tylko auta ekologiczne. Każde auto spalinowe dla PIS to truciciel. Do aut ekologicznych nie będzie się zaliczać nawet benzynowo-gazowa hybrydy.
Na zachodzie strefy miasta dzieli się na dostępne dla pojazdów wg. normy Euro jaką spełniają a w Polsce uznano, że każde spalinowe jest fuj. Nawet najnowocześniejsze spełniające absurdalną normę euro 6.
Auta mniej ekologiczne też łaskawie wpuszczą ale trzeba będzie zapłacić za wjazd 30 zł...

Głosowaliście na socjalistów lewaków to teraz będzie j***ni za swoją decyzję.

mcsupro

2018-02-15, 10:22
70% energii którą świat produkuje jest już zużywana
aby wszystkie samochody był napędzane elek. potrzeba w samej Anglii 6 elektrowni atomowych a na świecie coś koło 60. Pozdrawiam eko świry