18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Rozkład wagi

1.Michal • 2016-10-04, 19:21
Mjjjjota nim jak szatan!



Źródło

wulfgarval

2016-10-04, 19:48
ESP wyjaśnione w kilka sekund. Spróbuj tylko źle rozlokować ciężar....

W sumie Ford Mustang, to może ASP?

mkmkmk2

2016-10-04, 20:04
miota nim jak szatan

mygyry

2016-10-04, 20:19
Może się co poniektóry nauczy jak sobie przyczepkę załadować

piotrFr

2016-10-04, 20:37
wulfgarval napisał/a:

ESP wyjaśnione w kilka sekund. Spróbuj tylko źle rozlokować ciężar....

W sumie Ford Mustang, to może ASP?



Dlaczego ASP?

Guzik

2016-10-04, 20:45
@wulfgarval dlaczego niby to wyjaśnia ESP? To wyjaśnia wpływ rozkładu mas na przyczepie na stabilność auta ciągnącego. ESP to system wykrywający utratę przyczepności kół (każdego niezależnie). Krótko mówiąc wykrywa kiedy któreś koło traci przyczepność i przyhamowuje je. Jaki to ma związek powyższym materiałem?

piotrFr

2016-10-04, 20:53
Guzik napisał/a:

ESP to system wykrywający utratę przyczepności kół (każdego niezależnie). Krótko mówiąc wykrywa kiedy któreś koło traci przyczepność i przyhamowuje je. Jaki to ma związek powyższym materiałem?



Tal dziala ASR. ESP nie przychamowywuje kola ktore traci przyczepnosc, tylko to, ktore trzeba, by utrzymac zadana trajektorie.

masterwow

2016-10-04, 20:56
kto siedział na ostatnich sankach na kuligu, ten wie czym to pachnie :)

Luki1302

2016-10-04, 21:07
@piotrFr

ASR działa przy ruszaniu/przyspieszaniu ma zapobiegać poślizgowi kół bądź na bardzo śliskiej nawierzchni dohamowowywuje i jednocześnie operuje gazem.

Guzik

2016-10-04, 21:08
piotrFr napisał/a:



Tal dziala ASR. ESP nie przychamowywuje kola ktore traci przyczepnosc, tylko to, ktore trzeba, by utrzymac zadana trajektorie.



Gówno prawda.
1. ASR (Acceleration slip regulation) to system kontroli trakcji (mylony z ESP bardzo często). Co to oznacza? A to, że system działa w momencie kiedy koła napędzane tracą przyczepność (np. szybkie ruszenie albo śliska nawierzchnia). System działa tylko na osi napędzanej i najczęściej do pewnej prędkości (ok. 40km/h). Po co? Żeby ułatwić ruszanie na śliskiej nawierzchni/pod górkę. Jak działa? System wykrywa utratę przyczepności i:
a) przyhamuje koła hamulcami
b) przydusi silnik żeby zmniejszyć moment
2. ESP to system stabilizacji toru jazdy. Działa właśnie w taki sposób, że kontroluje przyczepność każdego koła i przyhamowuje je żeby utrzymać zadany przez kierowcę tor jazdy. W uproszczeniu, bo nowoczesne samochody mają jeszcze inne czujniki powiązane z pracą zawieszenia (w przypadku zawieszenia aktywnego) i tym podobne wynalazki.
PS. Mając ESP masz ASR bo to część tego systemu.