18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Reflektor przeciwpiechotny do roweru

OpenStreetMaps • 2017-03-04, 15:47
Niby nic sadystycznego ale oślepieni piesi lezący bezmyślnie po drodze dla rowerów krzyczą O Jezu! jakby wiedzieli że Bóg jest światłością. Co zawsze napawa mnie ogromną radością.
Film przedstawia kompletną instrukcję na zamontowanie sobie takiej lampy we własnym zakresie. Jeśli typowe rowerowe lampki dostępne na rynku nie spełniają czyiś ekstremalnych wymagań





Tu jednak dla leniwych prezentacja najlepszego chyba testu jaki kiedykolwiek widziałem lampek dedykowanych do rowerów .


manson__

2017-03-04, 16:44
Przecież 95% tego kurestwa ma lampy skierowane tak, aby oślepiać. Ale! Jest na to sposób. Zewnętrzna lampa błyskowa. Eliminacja pedalarza na dobre 0.5h, jeśli nie lepiej, jak się odpowiednio sk***ego syna trafi wieczorem. :amused:

~DMT

2017-03-04, 16:57
Znalazłem zawodnika do eliminacji pedalarza.

Lady's, and gentelmen... In the opossite corner:

Nissan Patrol... :mrgreen:




kokos_123

2017-03-04, 19:34
manson__ napisał/a:

Przecież 95% tego kurestwa ma lampy skierowane tak, aby oślepiać.


99% ma tak słabe lampki, że mi to lata, większość ma tylko pozycyjne, a i dobrze jak te są.

tranzystor

2017-03-04, 21:33
Przykre jest to, że lampy do samochodów muszą mieć homologację i powinny być ustawiane, żeby nie oślepiały innych użytkowników drogi. Za źle ustawione lampy przednie Policja może zatrzymać dowód rejestracyjny. Natomiast rowery są poza prawem, można oślepiać, albo jeździć bez oświetlenia.

OpenStreetMaps

2017-03-04, 22:08
tranzystor napisał/a:

Przykre jest to, że lampy do samochodów muszą mieć homologację i powinny być ustawiane, żeby nie oślepiały innych użytkowników drogi. Za źle ustawione lampy przednie Policja może zatrzymać dowód rejestracyjny. Natomiast rowery są poza prawem, można oślepiać, albo jeździć bez oświetlenia.



Nie można. Co nie znaczy że piesi którzy jeszcze nie przywykli do tego że po rowerowych ścieżkach się piechotą nie chodzi nie mogą dostać nagłego olśnienia :-)

artiee

2017-03-04, 22:32
Co to za gówno? Pewnie niedługo ktoś wrzuci poradnik szydełkowania, k***a ich w dupę wypie**olona mać

AfroMan25

2017-03-04, 22:38
wykoŻystaj następnym razem słownik, bo bardziej to wali po oczach niż te ledy

tranzystor

2017-03-05, 00:01
km2bp napisał/a:

Nie można. Co nie znaczy że piesi którzy jeszcze nie przywykli do tego że po rowerowych ścieżkach się piechotą nie chodzi nie mogą dostać nagłego olśnienia



Zdecydowanie częściej można zaobserwować, że to rowerzyści nie przywykli do tego, że chodniki nie są dla nich, a na drodze nie są uprzywilejowani.

OpenStreetMaps

2017-03-05, 07:22
tranzystor napisał/a:



Zdecydowanie częściej można zaobserwować, że to rowerzyści nie przywykli do tego, że chodniki nie są dla nich, a na drodze nie są uprzywilejowani.



Owszem tak też bywa ale akurat pod zły adres trafiłeś ze swymi żalami. Bo drażni mnie uprzywilejowanie rowerzystów jak mało kogo. Z powodu tego że niewłaściwie rozumiane przywileje sprawiają nagle że większość cyklistów czuje się jak święte krowy na drodze. http://www.sadistic.pl/drogowy-absurd-dnia-codziennego-vt435801.htm

Jeszcze gorszy absurd to to wybitnie kretyński przepis zezwalający na coś takiego

Na pierwszy rzut oka widać prymitywną manipulację obrazem i sytuację w której to wszyscy są zadowoleni . W praktyce nigdy nie jest tak szeroko . Będą teraz rowerzyści jeszcze większymi świętymi krowami na drodze.

manson__

2017-03-05, 10:01
km2bp napisał/a:



Nie można. Co nie znaczy że piesi którzy jeszcze nie przywykli do tego że po rowerowych ścieżkach się piechotą nie chodzi nie mogą dostać nagłego olśnienia :-)


Ścieżki w większości przypadków wykonywane są na chodnikach lub też w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Przejdź się takim chodnikiem wieczorem bądź w nocy - zobaczysz pedalarzy jadących z przeciwka ową ścieżką, zrozumiesz o co mi chodzi [pod warunkiem, że będą wyposażeni w źródło światła]. Jeśli natomiast nie masz możliwości wykonania w/w - poproś kogoś aby wycelował włączoną latarkę w Twoją talię z odległości ok 5 - 7 m [koniecznie wieczorem/w nocy, bez dodatkowego oświetlenia].

Co do świętych krów - racja [niestety].

OpenStreetMaps

2017-03-05, 11:51
manson__ napisał/a:


Ścieżki w większości przypadków wykonywane są na chodnikach lub też w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Przejdź się takim chodnikiem wieczorem bądź w nocy - zobaczysz pedalarzy jadących z przeciwka ową ścieżką, zrozumiesz o co mi chodzi [pod warunkiem, że będą wyposażeni w źródło światła]. Jeśli natomiast nie masz możliwości wykonania w/w - poproś kogoś aby wycelował włączoną latarkę w Twoją talię z odległości ok 5 - 7 m [koniecznie wieczorem/w nocy, bez dodatkowego oświetlenia].

Co do świętych krów - racja [niestety].



A ty jak idziesz chodnikiem i widzisz światło rowerzysty z naprzeciwka to patrzysz się centralnie w jego źródło żeby cię oślepiło czy raczej spuszczasz wzrok na chodnik parząc pod nogi lub w bok ? Lampę mam z przeznaczeniem do lasu choć przyznaję że czasem pieszych trochę oświecę. Natomiast w stosunku do samochodów to wyłączam , lub jej górną część przesłaniam ręką do czasu aż auto mnie minie.

tranzystor

2017-03-05, 16:25
km2bp napisał/a:

Na pierwszy rzut oka widać prymitywną manipulację obrazem i sytuację w której to wszyscy są zadowoleni . W praktyce nigdy nie jest tak szeroko . Będą teraz rowerzyści jeszcze większymi świętymi krowami na drodze.



Masz tutaj rację. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że wyprzedzający samochód powinien zachować odległość conajmniej jednego metra od wyprzedzanego rowerzysty, czyli w takim przypadku skrajnego lewego rowerzysty. Nie ma więc szans, aby wyprzedzić taki zespół rowerów nie mając przeciwnego pasa wolnego. Przy ruchliwej ulicy można jechać kilka km za rowerzystami. Poza tym, w definicji jest "gdy nie utrudnia to ruchu, lub nie zagraża bezpieczeństwu", co oczywiście jest interpretowane jako "zawsze".

Krak

2017-03-05, 21:18
Amortyzator by se lepiej założył do tej jazdy po lesie.

Hrabia Drapula

2017-03-05, 22:59
z latarek na rower to świetnie Convoy S2 lub S2+ się sprawuje, do tego daszek z kawałka puszki po napoju i każdy jest zadowolony, rowerzysta bo dobrze widzi, a kierowcy bo widzą jego ale przez ten gówniany kawałek blaszki z puszki nie są oślepiani
można poszukać na YT jak to działa