18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Przyszłość nadlatuje

~Velture • 2018-06-19, 07:39
Ktoś musiał mieć dobre dragi :krejzi:

>0:10

-_..........._-

2018-06-19, 07:43
Zapomniałeś o śmigle ogonowym, ale poza tym zacny pomysł, milordzie :)

kotorminator

2018-06-19, 08:51
@up
W tym przypadku rotor był niepotrzebny. Dzięki sztywnemu holowi nie było możliwości okręcania się.

janlew

2018-06-19, 08:51
Erutlev napisał/a:

Ktoś musiał mieć dobre dragi :krejzi:


Teraz też pewnie będzie na morfince.

D3Ton

2018-06-19, 12:51
Ci Hindusi w końcu wyjebią w ten kosmos, zobaczycie :D

latarnik

2018-06-19, 12:56
To jest, był WIATRAKOWIEC- co to takiego? A se poszukajcie.

Dywan

2018-06-19, 14:35
Ciekaw jestem tego, co usłyszałby lekarz, gdyby zabrali kierowcę tego wehikułu do szpitala.

tadek899

2018-06-19, 15:10
to na bank bambusy wymyśliły.

Caloroso

2018-06-19, 15:12
The Grand Tour dla ciapatych?

radek225

2018-06-19, 15:17
Ten samochód nie miał prawa wzbić się w powietrze. Konstrukcje wiatrakowców są zawsze bardzo lekkie, nie są to duże maszyny. Większość z nich pozbawiona jest nawet kabiny, a śmigło przeciwstawne nie jest potrzebne, ponieważ wirnik główny nie wytwarza momentu reakcyjnego, gdyż nie ma on żadnego napędu. Śmigło ZAWSZE obraca się pod wpływem pędu powietrza obiegającego statek, a ciąg zapewnia lina (jak na filmiku) albo śmigło pchające lub ciągnące cały pojazd. Wiatrakowce charakteryzują się bardzo krótkim startem i lądowaniem. NIE potrafią wykonać zawisu, jak podobne do nich śmigłowce. Za to zużywają się dużo wolniej od nich, a utrzymanie wiatrakowca jest dużo prostsze i tańsze niż utrzymanie helikopterów.

Oto przykład 2 wiatrakowców:

Focke Achgelis FA330



Bardzo lekka i ciekawa konstrukcja bez własnego napędu. Waga? 75 kilo. Napęd zapewniał u-boot za którym był ciągnięty. Służył do wypatrywania wrogich jednostek na oceanie. Urządzenie służyło w czasie II WŚ.

Wiatrakowiec Xeon należący do Straży Pożarnej


fieryangel

2018-06-19, 15:31
@up
Warto jeszcze dodać, że sterowanie wiatrakowcem jest znacznie prostsze niż śmigłowcem.
Ceny, choć wciąż zabójcze, też są dużo niższe niż ceny helikopterów.

kotorminator napisał/a:

@up
W tym przypadku rotor był niepotrzebny. Dzięki sztywnemu holowi nie było możliwości okręcania się.


Nie był potrzebny, bo śmigło działa tutaj jak skrzydło w np. motolotni.

Mors_Nigra

2018-06-19, 15:32
@up... ale wzbił się w powietrze... i to jak cudownie!

radek225

2018-06-19, 15:55
fieryangel napisał/a:

@up
Warto jeszcze dodać, że sterowanie wiatrakowcem jest znacznie prostsze niż śmigłowcem.
Ceny, choć wciąż zabójcze, też są dużo niższe niż ceny helikopterów.



Może i ceny są zabójcze, ale w internecie jest mnóstwo planów, instrukcji, jak wybudować sobie samemu taką maszynę. Jak pokazał filmik, dzięki rotorowi nawet cegła może się unieść w powietrze. Naprawdę tanim kosztem można sobie skręcić w garażu wiatrakowiec. W internecie znalazłem zdjęcie samoróbki z Polski z 1993 roku. Znaczy to, że koszty zbudowania wiatrakowca to grosze, bo w 1993 roku do tygrysów Europy nie należeliśmy.

gabriel0

2018-06-19, 16:51
Ktoś poda tytuł nuty?