18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Obywatelskie zatrzymanie małżeństwa

wawol • 2016-10-05, 19:10
Janusz "Szeryf" Taksówkarz zatrzymuje... a, sami zobaczcie!



Znalezione na YT.

vonYanek

2016-10-05, 22:51
Zawsze mnie zastanawiało.
Skoro złotówy tak narzekają na ubera, ze kradnie klientów, że oszukują itp, to czemu wciąż dają się bolcować w tych biednych taksówkach i nie przejdą do ubera, skoro tam takie eldorado?

Lares86

2016-10-05, 22:52
Ale o co się tam rozchodziło? Wytłumaczy ktoś?

mibcadet

2016-10-05, 23:16
piotrFr napisał/a:



Tu nie chodzi o to, ze nie chca konkurencji ale niech wszyscy maja rowne zasady. Podejrzewam, ze jeszcze lepiej bys pajacowal, gdyby obok twojej firmy(nie wiem czym sie zajmujesz) powstala taka, ktora nie musi placic zadnego podatku, zusu itp i ludzie robia ta sama prace co ty tylko, ze 5x taniej. Chcialbym to zobaczyc



Wiesz co ale sami sobie winni (a w sumie 'poprzedniemu pokoleniu taksówkarzy'), bo owi tak kombinowali aby mieć małą konkurencję, że się poukładali z kim trzeba i podniesiono próg wejścia w branżę.
Co ciekawe, jak jest za dużo taksówek w mieście to pie**olą że muszą PODNIEŚĆ ceny bo mają mało kursów ze względu na niską ilość klientów per taksówka (źródło http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/399637,teraz-juz-kazdy-moze-zostac-taksowkarzem,1,id,t,sa.html)
Za to jeśli klientów dużo per taksówka w danej lokalizacji to oczywiście ceny też muszą PODNIEŚĆ, bo przecież jest popyt... (źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/317273,w-katowicach-taksowkarzy-malo-wiec-placimy-drogo,id,t.html)

Problem z zostaniem taksówkarzem jest taki że do tego nie wystarczy 1 licencja i prawko, tam dochodzi cały szereg innych problemów:
- trzeba być niekaranym,
- prowadzić działalność lub spółkę (no i tu dochodzą koszta księgowości i podatków)
- mieć zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do pracy
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z transportu drogowego lub posiadać pismo potwierdzające to, że przez pięć lat pracował jako kierowca
- mieć tytuł prawny do dysponowania pojazdem
- mieć ukończone 21 lat
- taksówkarze mają obowiązek zainstalowania kasy fiskalnej
Do tego jest spory próg wejścia przy dołączaniu do zrzeszonych, tam też albo kasa albo jakieś testy, albo jedno i drugie. Musisz wtedy mieć potwierdzone, że znasz jakieś miasto dobrze, a i możesz tylko w jego obrębie wozić wówczas.

Generalnie spore koszta musi taki taksówkarz ponosić, aby złotówą być i robić to legalnie.

A taki UBERowiec to niewiele z powyższymi problemami ma wspólnego(poza podatkami i kwitkiem na przewóz), koszta niższe więc wozi i bierze hajs i wk***ia taksówkarzy.
Po niczyjej stronie się nie opowiadam, bo to nie moje branże, ale cieszę się że mają taką wk***iającą konkurencję taksówkarze, tym bardziej widząc miarę ich chamstwa (łącznie z tym że sobie parkują na zatoczkach dla autobusów miejskich, np na osiedlach mieszkaniowych i napie**alają muzę z auta w środku nocy głośno, kłócą się nie raz też.. - jak widać nie tylko na drodze potrafią wk***ić).

izutaki

2016-10-05, 23:17
@Lares86 Taksówkarze robią "zatrzymanie obywatelskie" rzekomemu Uberowi, ale nie udało się, bo trafili na małżeństwo, które przyjechało sprawdzić rozkład na dworzec :P

Co do całego sporu i nielegalności Ubera. Uber wykorzystuje pewne luki w prawie. Faktem jest, że kierowcy jeżdżą na licencji, ale nieprawdą jest, że podatków nie płacą. Płacą i to jak każdy. A jeżeli ktoś nie ma własnej działalności to ma umowe zlecenie w jakiejś "spółdzielni". Uberowcy nie płacą też za licencję itd. Oczywiście, ktoś powie to niech zrobią licencje! Ok bez problemu, tylko, że w przypadku Ubera licencją to sie podetrzeć można, bo jeżeli licencja to i taksometr, którym nie może być gps, tylko fizyczne urządzenie nie mające nic wspólnego z gpsem. Więc jeżeli masz licencję to fajnie, ale licencje są "na samochód", a warunkiem jej otrzymania jest "uzbrojony" w koguta i właśnie taksometr samochód z wpisem do dowodu rejestracyjnego.

To troche komplikuje sprawę, bo jeżeli ktoś (czyt. urzędas, który kontroluje) przyuważy Cie na tym to i tym pewniej wpierdzieli Ci niejedną karę. Jak dla mnie rozwiązanie jest proste. A) Znieść licencję B) olicencjonować Uberowców nowelizując przepisy mówiące o wymogach uzbrojenia auta. Wpis w dowód rejestracyjny również wymusić, bo sam nie chciałbym kiedyś kupić auta, które etatowo śmigało na takim Uberze.

Sam jeżdżę jako kierowca, więc wiem jak to wygląda. Po prawie roku jeżdżenia powiem tak: hajs, który uzbierałem wolę wpakować w siebie i zrobić prawka C,D,+E i przesiąść się za kółko w ZTMie niż cuiłać na Uberze te hajsy. Fakt, da się zarobić, ale kokosy to też już z tego nie są, ale to tu otworzymy nowy akapit:

Kokosy to już nie są, bo sam Uber kierowców ma głęboko w D. Stawki zmienia bez powiadomienia z dnia na dzień, kontakt z supportem utrudniony, a odpowiedzi to typowe korpopie**olenie i stsuje sztuczne mnożniki dla kierowców. Do tego dochodzą coraz wyższe ceny paliw. Ekloatacja auta, coraz wyższe ubezpieczenia i przede wszystkim stres. Cierpy są coraz agresywniejsze, policja robi te akcje razem z nimi bo musi, nie dlatego, że chce. No i oczywiście nie zawsze wiadomo, kto Ci wsiada do samochodu, ale akurat w przypadku ostatniego, to decydując się na taką, a nie inną robote człowiek musi liczyć się z ryzykiem.

Ku*wa ale sie rozpisałem... Jak macie pytania to śmiało walcie odpowiem na każde:) A teraz ide jarać blanta coby sie odstresować. Z roboty człowiek wraca chce odpocząć a tu na sadolu nawet robota :P :maryska:

mibcadet

2016-10-05, 23:18
vonYanek napisał/a:

Zawsze mnie zastanawiało.
Skoro złotówy tak narzekają na ubera, ze kradnie klientów, że oszukują itp, to czemu wciąż dają się bolcować w tych biednych taksówkach i nie przejdą do ubera, skoro tam takie eldorado?



Bo mają problem z poczuciem stabilności przy takim przejściu na inny model działania, poza tym im chodzi o to żeby im klientów nie ubywało przy ich obecnym modelu, ludzie nie lubią zmian. Po za tym 'jakby wyglądali wśród kolegów'..

mariuan

2016-10-05, 23:19
@Abraxus. oni nie są tacy źli. Gorzej od nich jeżdżą ludzie w BMW i na warszawskich blachach

izutaki

2016-10-05, 23:27
@mariusan pomyśl o takiej kumulacji: warszawska złotówa w BMW :)

mibcadet

2016-10-05, 23:31
izutaki napisał/a:

@mariusan pomyśl o takiej kumulacji: warszawska złotówa w BMW :)



UBERkumulacja: warszawska złotówa bez koszulki w BMW, wracająca z crossfitu na wegańską kolację z bratem (bo przecież nie sam) studiującym prawo, w przeddzień meczu Legii

RayCHG

2016-10-05, 23:40
Szybko bym typa skasował na miejscu męża kobity

rufuskask

2016-10-06, 00:19
Złotówy:
- stare śmierdzące 30 letnie mercedesy
- wolą wyr*chać dwóch obcokrajowców na kurs za 200 zeta dziennie i iść do domu niż uczciwie pracować
- mapka z przebiegiem trasy jest dla nich wyrokiem śmierci
- zapie**olą nawet stare skarpety jak zostawisz na kanapie

Uber:
- ładne i zadbane samochody, w większości nówki w leasingu, jechałem focusem z 6k przebiegu a zdarzyło się też subaru, lexus i laguna 2.0 turbo gt
- kolesie siedzą i napie**alają żeby mieć hajs
- jadą najkrótszą trasą żeby nie było reklamacji
- umówisz się z kierowcą i odbierzesz zgubiony telefon

uber ma tylko jeden minus - odkąd kierowcy muszą mieć działalność gospodarczą to jest dużo mniej dostępnych samochodów i często są zwiększone stawki

Kislowy_wampir

2016-10-06, 00:27
@ up mibcadet

Nie stajesz po żadnej stronie, ale wyobraź sobie, że w każdej branży ciężko jest założyć firme, to że uber jest ani to nie jest dla mnie problem. To jest wolny rynek, do mnie należy wybór czy jadę z uberem czy z z gościem w starym aucie w którym często jebie fajkami albo k***a starością. Są tego plusy i minusy, ale taki jest wolny rynek. Zdarza mi się jeżdzić taksówkami, mam swoją ulubioną sieć itp. ale za nim to nastąpiło to nie raz byłem naciągany na kase ale nie będę robił z siebie buraka że nie za płacę itp. Uberem nie miałem okazji jeździć bo moja sieć taksówek jest zadowalająco cenowo jakościowo i czasowo, tak więc da się konkurować z uberem ;)

kenzol

2016-10-06, 00:52
Takimi akcjami tak naprawdę, to tylko robią reklamę Uberowi. Po obejrzeniu tego filmiku w końcu zainstalowałem sobie aplikację na smartfonie i z ciekawości sprawdzam szacowane ceny przejazdu. Przykładowo z jednego końca Łodzi na drugi (z Widzewa Wschód na dworzec Łódź Kaliska), szacowana cena przejazdu mieści się między 17 a 23 zł. Za ten sam kurs musiałbym zapłacić taryfiarzowi minimum 50 zł.

sobanek

2016-10-06, 04:38
Porównanie

Piękny wrześniowy dzień.

Zamawiam Taxi bo jadę do baru dalej chlać

Podjeżdża Mercedes C-Klasa, rok maksymalnie 1996. bo przedlift.

W aucie gorąco, bo brak klimatyzacji.

Po drodze "cierpiarz" nie omieszkuje skomentować dokąd jadę i, że już jestem wstawiony.

Koniec kursu, płacę 45zł.



Godzina 02:30

Zamawiam Ubera przez apkę.

Podjeżdża nowiutkie Audi A4.

Temperatura idealna, kierowca ma ustawioną klimę na 21 stopni.

Kierowca siedzi cicho i nie komentuje faktu, że w krwi mam ze 3 promile.

Koniec kursu, moja karta zostaje obciążona na kwotę 20zł 10gr, bo zażyczyłem sobie przystanek w monopolowym.



I oni się dziwią, że ludzie wolą Ubera?

Loaloa

2016-10-06, 05:47
Cytat:

Cejrowski fajnie opowiadał jak jest w Ameryce Południowej.



Programy Cejrowskiego można krótko podsumować cytatem z Misia: "Ten człowiek w życiu słowa prawdy nie powiedział". Homowojtuś kłamie jak najęty. Nie przyjdzie mu do przyciasnego łba, ze nie jest jedynym mieszkańcem polandii, który ma paszport i podróżuje po świecie. " Fakty" układa pod swoje z góry postawione tezy.