18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Nowy pickup kontra stary Garbus

phrontch • 2019-07-12, 08:14
1:0 dla starego garbusa




nowynick

2019-07-12, 08:24
no cóż jednego z tych aut nie projektował Ferdinand Porsche

~_Yarko_

2019-07-12, 08:51
Zaraz przypominał mi się dowcip o matizie...tfu.

Strielok1

2019-07-12, 14:02
Pajac w pickupie nie włączył napędu na 4 koła dlatego się kopie, a garbusowi silnik dociąża oś więc nie miał problemu wyjechać... Ot cała magia...

grzała 82

2019-07-12, 15:26
Waga garbiego a waga pickupa i wszystko jasne. W czasie zim w latach 2000-2005 gdy studiowałem jeździłem Hondą CRV (mieszkam na zadupiu przy lesie) sąsiad miał maluszka (fiat 126P waga do 600kg waga hondy 1600kg) on skakał po wydmach ja powoli brnąłem przez śnieg i mamy to samo co na filmie :)

Roccoxxx

2019-07-12, 15:43
Strielok1 napisał/a:

Pajac w pickupie nie włączył napędu na 4 koła dlatego się kopie, a garbusowi silnik dociąża oś więc nie miał problemu wyjechać... Ot cała magia...



Ty sobie w głowie włącz 4x4. Tak jak grzała napisał, pickup jest dużo cięższy i sie zapadał. Garbus dużo lżejszy. A jachtu nie wyciągali tylko skuter wodny, wiec nie trzeba dużo siły geniuszu.

Sonal

2019-07-12, 15:55
W każdym razie - kto by chciał mieć jakieś stare próchno w postaci garbusa zamiast tego pick-upa....

Strielok1

2019-07-12, 15:55
Roccoxxx napisał/a:

Ty sobie w głowie włącz 4x4. Tak jak grzała napisał, pickup jest dużo cięższy i sie zapadał. Garbus dużo lżejszy. A jachtu nie wyciągali tylko skuter wodny, wiec nie trzeba dużo siły geniuszu.



A Ty geniuszu jeździłes czymś więcej niż komunikacją miejską? Gdyby zapiął przedni napęd wyciągnął by go bez problemu. Poza tym pisałem coś o dociązeniu osi przez silnik w garbusie? To teraz powiedz mi gdzie ma silnik i którą oś ma napędzaną maluch geniuszu?

robertino

2019-07-12, 16:18
Chodzi o dociążenie tylnej osi. Pickup ma szeroki rozstaw kół i sporo miejsca od przedniej osi do tylnej. Przednią dociska silnik, tylną waga ładunku. Gdyby miał na pace pół tony więcej, spokojnie wyjechałby. Kolejny błąd to powinien ruszać powoli, a nie naciskać gaz do dechy.
W zimę zawsze wożę na pacę w kilkaset kilogramów i rzadko kiedy potrzebuję włączyć 4x4. Brawa dla kierowcy Garbusa, ruszył powoli - stąd wyjechał bez problemu. Waga silnika i trailera dociskała mocno tylną oś, gdyby ruszył szybko, zakopałby się.

St...........on

2019-07-12, 16:31
@ upy najlepsze że żaden z was nie podał aspektu mechanicznego. 1. Ten pickup mógł mieć zapięty napęd na 4 łapy, ale zadziałał mechanizm różnicowy, nawet jeśli nie miał to mechanizm również mógł się załączyć. Co skutkuje napędem na jedno koło najsłabiej dociążone ( wyjątkiem jest symetryczny 4x4 Subaru). 2 kierowca p*zda, nie zatrzymuje się pojazdu na grząskim podjeździe. 3. Całej sytuacji można by było uniknąć, pakując parę osób na pakę, zapinając reduktor z blokadą dyfra.(4LOW) i łot cała magia. Miałem Terracana ( waga 2t) wyciągałem na pochylni jednostki o wadze 3 ton, zaznaczę obroslej śliskimi glonami i porostami. Najważniejsze to kontrola pojazdu i jak już ruszysz pod górę to się nie zatrzymywać ,chyba że to konieczne. Btw .opony hankook dynapro atm.

Edit: nie idzie? Nie żałuj, popuść trochę powietrza z opon.

Edit: nie idzie? Nie żałuj, popuść trochę powietrza z opon.

avic

2019-07-12, 16:44
@ alexandrus, nie że się przypiedalam, serio, ale:
1) SAWD w subaru nie oznacza LSD na osiach niestety. To trochę przerobiony torsen - w zakresie centralnego mechanizmu. W zwykłym subaru NA wszystkie dyfry są otwarte więc i tam możesz mieć napęd na jedno koło. Nie mówimy o poszperowanym STI, bo to inna para kaloszy, choć chyba nawet WRX miał szperę 25% na tyle.
2) "sytuacji można by było uniknąć, pakując parę osób na pakę, zapinając reduktor z blokadą dyfra " - czym innym jest reduktor, czym innym difflock/szpera. Mało która terenówka ma fabryczną możliwość blokady mostów (patrol chyba tylko tył? ) 4LOW oznacza ni mniej ni więcej załączony napęd na 4 (w przypadku klasycznie dopinanego przodu) a LOW oznacza właśnie reduktor. Tam nie ma mowy nic od blokadzie dyfra. Z reguły tylko centralny jest spinany na sztywno.

Co do ruszania z wyczuciem ,niezatrzymywania się i upuszczenia powietrza - pełna zgoda.

Strielok1

2019-07-12, 18:07
UP
Aż w takie szczegóły nie chciałem wchodzić... Długo można by się rozpisywać... Nie mam pickupa ani terenówki (chociaż patrol y 60 jakoś cały czas kołacze się gdzieś po głowie). Mam dużego sedana, stały 4x4 na torsenie + difflock tylnej osi, kto się interesuje będzie wiedział co to.

bamboocha

2019-07-12, 23:07
Strielok1 napisał/a:

UP
Aż w takie szczegóły nie chciałem wchodzić... Długo można by się rozpisywać... Nie mam pickupa ani terenówki (chociaż patrol y 60 jakoś cały czas kołacze się gdzieś po głowie). Mam dużego sedana, stały 4x4 na torsenie + difflock tylnej osi, kto się interesuje będzie wiedział co to.



Stara 100 albo 80. Miałem 200 i po śliskim czy śniegu lepiej jak haldex czy inne subaru. Ze śniegu kilka suberek wyciągałem :F

Strielok1

2019-07-12, 23:30
bamboocha napisał/a:

Stara 100 albo 80. Miałem 200 i po śliskim czy śniegu lepiej jak haldex czy inne subaru. Ze śniegu kilka suberek wyciągałem :F



Masz browca... Buda c4 na podwoziu 100 c3... Tak jak piszesz, suvy stoją a ona sunie do przodu czy to błoto, śnieg czy piach. 80 b4 też była tyle że w ośce, ale też ciężko było ją unieruchomić. 200 już dawno jest w planach, ta stara która oprócz blokady mostu ma też blokadę centralnego dyfra, niestety na chwilę obecną poza zasięgiem...