18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Nie sprzęt, a technika zrobi z Ciebie zawodnika...

Aksal • 2016-04-27, 14:43
Jeśli po nazwie tematu spodziewaliście się małych penisów, to was zawiodę, za to pokażę kolesia z wielkimi jajami:



A teraz tłumacząc:
Żabojad postanowił sobie, że przy pomocy Citroena AX 1,4D osiągnie czas poniżej 10minut na torze Nurburgring. Walka zajęła mu ponad 7 lat, 9 silników i 5 skrzyń biegów. Samochód nie miał większych modyfikacji (poza klatką, wyj***niem zbędnego balastu i paroma innymi pierdołami), więc przy pomocy 52KM udało mu się osiągnąć średnią prędkość 125 km/h. Rekordowe okrążenie było 118 okrążeniem tego samochodu po torze.

Abgda

2016-04-27, 18:18
tarcer123 napisał/a:

Fura gwizda tylko kierowca p*zda.



Tak po prostu chciałeś to napisać? Akurat ma się nijak do wyczynu.

joilon

2016-04-27, 18:24
A w 8:55 mamy polskie blachy? Breslały

Kv...........ft

2016-04-27, 18:29
Cytat:

k***a, coś mi się wydaję, że można się tego szybciej nauczyć



Wyobraź sobie, że opanowanie techniki jazdy małym autem z ciężkim przodem, którym z braku mocy i momentu nie nadrobisz hamowania, więc musisz nak***iać w zakrętach jak poj***ny mimo zawieszenia zrobionego z gum od majtek i podsterowności jak stąd w p*zdu, na tyle żeby zejść poniżej 10 minut na Nurburgring, może być o wiele trudniejsza dla amatora, niż technika jazdy autem przygotowanym do zapie**alania.

Koleś mięciutkim miejskim francuzem z dychawicznym dieslem bez turba, wykręcił czas nie wiele gorszy od takiego Focusa RS, czy wolcwagena Lupo GTI. Szanuj.

memel

2016-04-27, 18:35
joilon napisał/a:

A w 8:55 mamy polskie blachy? Breslały


Jak to są polskie blachy to są z Włocławka.

rz...........nu

2016-04-27, 18:39
Prezydent Francji na cześć tego młodego kierowcy postanowił profilaktycznie ogłosić kapitulację.

Aksal

2016-04-27, 19:03
MArcin911 napisał/a:


Co do samego AX z filmu to z modyfikacji widać że ma zamontowany kolektor ssący z 1.5D. Pytanie czy przy tylu zmianach silnika nie zamontował właśnie 1.5.



1.4D ma aluminiowy blok silnika i jest o 27kg lżejszy, podobno to zdecydowało :)

MaratHS

2016-04-27, 19:10
MArcin911 napisał/a:

Tylko że w tym silniku pełna moc wypada dopiero przy ok 5tys rpm. To nie TDI.


Moc a moment obrotowy to zupełnie co innego. Moc tzn kunie mechaniczne odpowiadają za prędkość maksymalną, a moment obrotowy za przyspieszenie.

TDI nie TDI, ale diesel, a diesle bez względu czy są uturbione czy nie najlepiej przyspieszają z dolnych partii obrotowych i tak na dobrą sprawę nadal podtrzymuję zdanie, że kręcenie dieslem powyżej 3-4rpm to idiotyzm.

NastyRascal

2016-04-27, 19:18
nie wiem czemu chlopak zakryl swoja twarz.
wedlug mnie jest to powod do dumy by wykrecic taki czas takim maluszkiem.

stary_piernik

2016-04-27, 19:29
ciekawe czy po tych 7 latach prób jeszcze coś słyszy ;)

lysybog

2016-04-27, 19:43

MaratHS
Moc a moment obrotowy to zupełnie co innego. Moc tzn kunie mechaniczne odpowiadają za prędkość maksymalną, a moment obrotowy za przyspieszenie.

Ale zerknij do książki do fizyki bo napisałeś grubą bzdurę

Moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy.


Moc = (moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549,3


waloos

2016-04-27, 19:56
Clarkson zrobił gorszy czas w 200 konnym Jaguarze. Po nim pojechała Sabine Schmitz - niemka która na co dzień jest kierowcą wyścigowym i zrobiła 9:12. Także szacun dla chłopaka bo wyciągnął z tego auta maks.

Ciekawe co by wyciągnął z tej padaki gdyby przerobić zawieszenie na bardziej agresywne.

Debeel

2016-04-27, 22:51
Jakby ktoś chciał spróbować swoich sił na Ringu to jedno okrążenie to jakieś 110zł w przeliczeniu.

eligurf

2016-04-28, 02:49
No ja tam nie wiem (w dziedzinie samochodów jestem laikiem-użytkownikiem i może mi ktoś wytłumaczy różnicę), ale moim Seatem Marbelką ca 900cm3 i trzydzieści parę KM odcinek między Skwierzyną i Poznań-Ogrody zrobiłem dwa razy w godzinę a to jest około 100 km. To oczywiście nie jest legendarny tor, ruch był niewielki i w zabudowanym to nie przesadzałem, ale to jednak publiczna droga, miejscami powykręcana + radary. Więc ta średnia 125 przy o połowę większym silniku i koniach mechanicznych to dupy nie urywa.

MaratHS

2016-04-28, 07:21
lysybog napisał/a:

Ale zerknij do książki do fizyki bo napisałeś grubą bzdurę

Moc silnika wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika. Innymi słowy, moc oznacza ile energii możemy uzyskać w jednostce czasu. Czyli im większy moment obrotowy przy wysokich obrotach, tym większą moc silnika uzyskamy.


Moc = (moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549,3


Ty dobrze napisałem. Silniki najlepiej przyspieszają wtedy kiedy mają wysoki moment obrotowy.
Kiedyś usłyszałem taką anegdotkę z wiatrakami. Wielki wiatrak elektrowni statystycznie kręci się z małymi obrotami, ale w ch*j trudno go zatrzymać... i to jest moment obrotowy.
Taki wiatraczek co go używasz żeby się ochłodzić ma dużą moc, ale mały moment obrotowy, bo możesz go zatrzymać praktycznie jednym palcem.
Czyli moment jest to siła jaką musisz przyłożyć aby zatrzymać ten wiatrak... więc odwróćmy to. Moment to siła jaką trzeba przyłożyć aby wprowadzić samochód w ruch. Innymi słowy samochód przyśpiesza najmocniej w momencie gdy moment osiąga dokładnie najwyższą wartość.

Ja nie mówię, że moc nie jest potrzebna, bo jest i jedno bez drugiego nie może istnieć, ale nadal podtrzymuję moje zdanie, że silnik najlepiej przyspiesza kiedy jego moment obrotowy ma największą wartość.

Moment obrotowy to siła * ramie - dlatego np dopie**alasz przedłużkę aby odkręcić zaj***ną w p*zdu śrubę. :-)