18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Nie bądź dupkiem - Zachowaj dystans

vfxme • 2015-09-21, 19:11
Na naszych drogach wciąż jest zbyt dużo brawury, zmieńmy to.


TheMozg01

2015-09-21, 19:39
Zawsze mnie takie ch*je wk***iają.. Jadę sobie spokojnie, utrzymuje dystans, ale niee.. jakiś głąb najczęściej w passtuchu tdi lub audi musi mnie wyprzedzić i wcisnąć się w tę lukę by być 0,0003 sek szybciej u celu..

ozarimielin

2015-09-21, 20:35
nie wiem po co się to robi, takie filmiki, mam nadzieję, że to nie jest z państwowych skarbonek. nazbiera piw, dużo dobrej opinii na yt ale i tak nic nie zmieni :amused: nie wiem czy twórcy są tak naiwni czy jest to maszynka do robienia wałków na hajs.

rantanplan

2015-09-21, 20:52
@up nie wiem po co się pisze takie komentarze, mam nadzieję, że to nie jest z państwowych skarbonek. Nazbiera piw, opinii na sadolu, ale to i tak nic nie zmieni :amused: nie wiem czy twórca jest tak naiwny czy jest to maszynka do robienia wałków na hajs.

Ramsey007

2015-09-21, 20:54
I takie kampanie społeczne sprawiają, że ludzie zachowują dystans nawet ruszając ze świateł i robią korki...

Lukiq

2015-09-21, 21:04
Hmmm... To jak zmienić pas w takim zakorkowanym mieście jak np Kraków by skręcić i nie zostać "dupkiem"?
Nie mówię tu o tak wyidealizowanej sytuacji jak ta.

harkov

2015-09-21, 21:05
ciekawe jak inaczej zmienić pas w mieście o 15

xtz171

2015-09-21, 21:06
Też tak myślałem o tego typu kierowcach... Dopóki nie zacząłem jeździć po Krakowie i sam się stałem jednym z nich.

stypek

2015-09-21, 21:16
Gdyby kazdy trzymalby sie tak blisko na zderzaku to nie istnialby manewr wyprzedzania.
Chcialbym zobaczyc 10 tirow jadacych jeden za drugim w odstepie jak na tym filmiku plus predkosc nie przekraczajaca 60km/h poza terenem zabudowanym i jak przecietny Kowalski probuje je wyprzedzic. :]

rufuskask

2015-09-21, 21:18
TheMozg01 napisał/a:

Zawsze mnie takie ch*je wk***iają.. Jadę sobie spokojnie, utrzymuje dystans, ale niee.. jakiś głąb najczęściej w passtuchu tdi lub audi musi mnie wyprzedzić i wcisnąć się w tę lukę by być 0,0003 sek szybciej u celu..



Co dupa boli że ktoś wyprzedził twojego matiza?
Równie dobrze dupkiem jesteś ty bo widzisz że ktoś chce zmienić pas a ty nie możesz ku*asie przyhamować na chwilę silnikiem żeby zrobić miejsce i mieć swój k***a dystans.

A tak kobiet i pedałów i nie uczą hamować silnikiem bo nie zrozumieją.

PS. w razie kolizji ty mi wjeżdżasz w dupę więc będzie twoja wina i se paseratti z twojego oc wyremontuję.

bonhart6

2015-09-21, 21:27
co to k***a za gówno

ssadol

2015-09-21, 21:30
Debile, tu chodzi o drogę ekspresową, a nie zakorkowane miasto...

rufuskask napisał/a:



Co dupa boli że ktoś wyprzedził twojego matiza?
Równie dobrze dupkiem jesteś ty bo widzisz że ktoś chce zmienić pas a ty nie możesz ku*asie przyhamować na chwilę silnikiem żeby zrobić miejsce i mieć swój k***a dystans.

A tak kobiet i pedałów i nie uczą hamować silnikiem bo nie zrozumieją.

PS. w razie kolizji ty mi wjeżdżasz w dupę więc będzie twoja wina i se paseratti z twojego oc wyremontuję.



pewnie jesteś jednym z tych co się wciskają na chama jak poj***ni, tylko po to żeby zaraz zjechać na skrzyżowaniu i spowolnić ruch :*

~PowerBoBass

2015-09-21, 21:33
rufuskask napisał/a:



Co dupa boli że ktoś wyprzedził twojego matiza?
Równie dobrze dupkiem jesteś ty bo widzisz że ktoś chce zmienić pas a ty nie możesz ku*asie przyhamować na chwilę silnikiem żeby zrobić miejsce i mieć swój k***a dystans.

A tak kobiet i pedałów i nie uczą hamować silnikiem bo nie zrozumieją.

PS. w razie kolizji ty mi wjeżdżasz w dupę więc będzie twoja wina i se paseratti z twojego oc wyremontuję.



Ale masz spinę Chłopie, a komuś wytykasz, że boli go dupa. Ale masz nieco racji w swoim dąsie.

Co do tematu, filmik jest ch*jowy i bez sensu. Chcę zmienić pas to włączam k***a kierunkowskaz i czekam na reakcję innych kierowców. Jeśli kilka kolejnych aut ma w dupie moją próbę manewru to się zwyczajnie wpie**alam, bo nie będę jechał na przymus w innym niż zamierzony kierunku. Tak więc dupkami są tu tak naprawdę kierowcy z prawego pasa, a w zasadzie ten z tyłu.

Zachowujesz się jak cham, tak samo będziesz traktowany.

OpenStreetMaps

2015-09-21, 21:47
Więcej takich filmów proszę !

Dodam tylko że duży dystans od poprzedzającego pojazdu to podstawowy trik na tak zwany eco driving który wcale nie musi być powolny .

A żeby nie poprzestać na ogólnikowym stwierdzeniu opiszę technikę ze wszystkimi niuansami jakie tylko mogą zaistnieć.

1) Przyspieszanie w miarę energiczne do prędkości roboczej i jak najszybsze przełączenie na najwyższy bieg na którym auto pali najmniej nowoczesne silniki są dość elastyczne i można na najwyższym biegu przy najniższych obrotach jechać z niedużą prędkością np. po mieście . ( oczywiście wyjątek stanowi jazda pod górkę ) nic tak nie wpie**ala paliwa jak obciążony silnik na zbyt wysokim biegu który nie przyspiesza mimo dodawania gazu.

2) Ciśnienie w kołach. Wiem że istnieje coś takiego jak margines bezpieczeństwa przy wszystkich wartościach ciśnienia podawanych przez producentów dlatego śmiało pompuję o 1/3 więcej niż zalecane .

4) Duże odstępy od innych pojazdów na tyle duże że gdy auto przed tobą zechce skręcić sygnalizując swą chęć w ostatniej chwili co się często zdarza to sobie przyhamuje i skręci a ty przejedziesz dalej z tą sama prędkością nie karmiąc hamulca . ( wyjątek zamiar wyprzedzenia lub zbliżanie się do sygnalizatora z zielonym. Głupio by było załapać się z powodu odstępu na czerwone) :-)

5) Przewidywalność dzięki nawigacji i tak zwany curling samochodowy aby jak najmniej karmić hamulec. Idealnie działający tam gdzie są ronda
przykładowo nawigacja gada nam za 500 m rondo i w tym samym monecie zaczynamy chowanie silnikiem i przez pół kilosa mamy spalanie 0.0 . Widzimy daleko przed sobą kolumnę pojazdów jak jadą ciasno jeden za drugim i każdemu co dojeżdża do ronda zapalają się światła stopu , natomiast nasze auto dojeżdża zwalniając i wchodzi w zakręt jeśli mamy szczęście bez zahamowań , a co najlepsze doganiając jeszcze tamtych jeśli nie na samym rondzie to zaraz za rondem bo przyspieszamy dynamicznie aby jak najszybciej jechać ze stałą prędkością na najwyższym biegu .

6) Webasto jeśli ktoś posiada to nagrzewajmy silnik przed każdą jazdą szczególnie zimą.

7) "Magiczne górki" ( przydaje się tempomat )
Wszyscy wiemy że z górki na luzie się nie jeździ bo to niebezpiecznie i nieekonomicznie . Tyle z zasady , ale ja obiecałem że będę opisywać niuanse .
Magiczne górki to spadki długie i na tyle łagodne że silnik potrzebuje około 2l/100km w przypadku jazdy na biegu ,
a 0,3l/100km w przypadku wrzucenia na luz , a auto utrzymuje prędkość ani nie zwalnia ani nie przyspiesza , gdyby prędkość zaczęła wzrastać to znowu bieg i przez kilkaset metrów spalanie 0,0 Natomiast większe spadki zawsze na biegu a nim większy spadek tym niższy bieg żeby hamować jak najefektywniej silnikiem . Nawet dojeżdżając do stromego zjazdu warto wytracić prędkość zanim jeszcze zjazd się zacznie wtedy jeszcze kilkaset metrów przed górką już jedziemy za friko


Wszystko co tu opisałem wynika z moich własnych doświadczeń i testów. Testy robiłem Jazzgotem i Perzolotem wartości które podałem są przykładowe bo każdy samochód w zależności od masy i załadowania zachowuje się trochę inaczej . A oszczędności na paliwie , klockach i zdrowiu silnika dzięki temu znaczne .