Słyszałem, że jak nadjeżdza pociąg włącza się opcja szybkiego ładowania i potrafi naładować batarię w niecałą minutę, trzeby tylko trzymać kable blisko przy szynach...
To napięcie po coś jest, ma to związek z telemetrią. Co dokładnie to mierzy nie pamiętam. Telefonu tym nie naładujecie, ale mogą mili panowie policjanci i sokiści was odwiedzić, i oskarżyć. Mimo wszystko, zakłócanie telemetrii w pociągach może prowadzić do sporej tragedii, więc w sądzie mogą wam przyj***ć konkretną karę.
z komentarzy na YT wynika że robi to 3 rzeczy
1. Sprawdza czy tory są wolne ( czy jest na nich pociąg )
2. Sprawdza czy tory są całe ( wychwyci przerwę, ale nie wygięcie itp )
3. Łagodzi korozję torów ( jest to oczywiście efekt uboczny tego systemu, celowo się to np. na statkach robi )
Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.
oczywiście zrobienie tego celowo, bez powodu, nie jest najlepszym pomysłem.
Robi podstawowy błąd, bo mierzy na zakresie AC. To napięcie, które on mierzy, jest z układu sygnalizacji zajętości toru i jest to napięcie DC. Tak samo działają w Polsce stare układy, tzn odcinki z szyną izolowaną.