18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Kolizja w Gdyni

jamniczek • 2016-06-13, 23:37
No, zapraszam sadolowych ekspertów do debaty! Kto zawinił? Seba w swoim bolidzie, czy Pan(i) z Forda, co lusterek nie używa? ;)

Otwieram dyskusję!


hellbwoi

2016-06-13, 23:40
Kamerzysta! - jak można jeździć z takim syfem na szybach i to jeszcze po nocy.

Co do filmiku, jak się zapie**ala przez powierchnie wyłączoną z ruchu to chyba nie trzeba tutaj nic dodawać. Powninni tam wj***ć betonowe bariery to by się seba nauczył raz i porządnie.

lumbago5

2016-06-13, 23:46
Znak P21 jak i każdy inny nie dotyczy beemek

morfeusz_123

2016-06-13, 23:51
zgodnie z prawem wina jest obu.

kokos_123

2016-06-14, 00:00
morfeusz_123 napisał/a:

zgodnie z prawem wina jest obu.


Albo będzie współwina ( ale to raczej w sądzie, lub ktoś wyżej postawiony ), albo uznają za sprawcę kolizji forda, bo nie ustąpił zmieniając pas ruchu, a bmka dostanie tylko za "wyłączoną" ( tak to prawdopodobnie patrol rozpatrzy ), albo nawet wina gościa z bmki, ( bo wyjeżdża z strefy wyłączonej, choć tu problemem jest to, że do kontaktu doszło ponad 15 metrów za nią, gdy był już na pasie, więc jest mało prawdopodobne )

Ja bym się raczej próbował ugadać z gościem, bo to zbyt nieczytelna sytuacja jest .

siekol

2016-06-14, 00:17
W tym przypadku winę (wg mnie nie do końca słusznie) przypiszą fordowi. Dostanie za nieprawidłową zmianę pasa ruchu. A powinna byś współwina.
Jakiś miesiąc temu w Drogówce widziałem dość podobny przypadek. Kierowca wyjeżdżał z drogi podporządkowanej w wielopasmową jednokierunkową, miał znak ustąp i nakaz jazdy w prawo. Obejrzał się w lewo czy coś nie jedzie i ruszył.
Nie przewidział jadącego pod prąd busa, którego kierowca chciał sobie skrócić drogę. Doszło do lekkiej kolizji. Nie dogadali się i wezwali policję. Wg policjanta kierowca osobówki wymusił pierwszeństwo i cała wina spadła na niego. Kierowca busa zapłacił tylko za jazdę pod prąd.

Sam przecierałem oczy, temu idiocie jadącemu pod prąd powinni zabrać prawo jazdy, no niech stracę, na "tylko" 3 miechy (zaznaczam że zrobił to celowo, nawet nie tłumaczył się że się pomylił).

lewoskrzydlowy

2016-06-14, 01:00
Wszystko się rozbija o kodeks. Nie pamiętam dokładnie, ale jest napisane wyraźnie włączając się do ruchu/zmieniając pas trzeba ustąpić pierwszeństwa WSZYSTKIM pojazdom poruszającym się po drodze/pasie.

'Wszystkim' oznacza także te pojazdy które poruszają się nieprawidłowo.

mazga50

2016-06-14, 02:24
babka prawidłowo zmienia pas, bo dopiero w tym miejscu kończy się obszar wyłączony z ruchu i zaczyna pas dla skręcających w lewo. wrzuca kierunkowskaz dużo wcześniej, aby uprzedzić innych użytkowników ruchu, a nie w ostatnim momencie.

tymczasem beemczyk łamie 3 paragrafy:
1. nie opuszcza lewego pasa ruchu przed obszarem wyłączonym (znaki poziome),
2. wjeżdża na obszar wyłączony (znak poziomy),
3. znacznie przekracza prędkość, co widać - chyba nikt nie ma wątpliwości.

a teraz drogie dzieci, włączamy logiczne rozumowanie i wyciągamy prawidłowe wnioski.

na mój gust, gostek powinien pozbyć się prawka na zawsze, a jeśli będzie się ubiegał o zwrot, to przejść długą obserwację psychiatryczną w oddziale zamkniętym. dodatkowo za oszustwo, ukarałbym: instruktora jazdy, szkołę nauki jazdy oraz egzaminatora...

zieli88

2016-06-14, 04:48
Sebix bo wjeżdża z powierzchni wyłączonej tj włącza się do ruchu 8-)

ziuny

2016-06-14, 07:54
Jadąc fordem w ogóle nie musiała wrzucać kierunku, bo to nie była zmiana pasa, a wybór pasa który dopiero się zaczynał.

~Velture

2016-06-14, 08:59
Wina jest tego na lewym pasie. Nie ma co do tego wątpliwości. Każdy kto zdał prawko dobrze o tym wie.
Pomijam już fakt debilizmu tego focusa i debilizmu BeMeWe ale k***a kunszt sp***olenia drogowców jest niesamowity.

No na ch*ja k***a mać robią takie coś? Mamy drogę które się kończy aby 10 metrów dalej znów się zaczęła.
No k***a mać gdyby nie fakt ,że filmik polski z polskimi napisami pomyślałbym ,że to jakiś wyp*zdów w rosji.
ch*j z tym ,że lewy pas robi się do skrętu w lewo ale na kiego ch*ja wyłączać na pie**olone 10 metrów pas z ruchu?
No k***a jeden debil zaprojektował, drugi debil przyklepał, 3ci debil wykonał i stado debili przyklaskało na koniec.

dndyz

2016-06-14, 09:28
Winnym zdarzenia jest kierowca forda. To on wykonywał manewr zmiany pasa ruchu i nie ma najmniejszego znaczenia co, jak i gdzie robilo tam BMW. Przy zmianie pasa masz zachować szczególną ostrożność a tu jej nie było. Dla przykładu podam historię w której świadczyłem przed sądem gdzie spotkały się dwa pojazdy - jeden zasuwając pod prąd, a drugi włączając się do ruchu z podporządkowanej. Włączający sprawdził tylko stronę z której mogły zgodnie z prawem nadjechać auta a tu klops. Winnym zdaniem sądu był samochód włączający się do ruchu. Innego zdania był ubezpieczyciel i odmówił wypłaty obu Panom uznając winę wspolną. Przy orzekaniu winy nie ma znaczenia fakt, że gość zasuwał pod prąd zdecydowanie szybciej niż ustawowe 50km/h, tak więc w tym wypadku mandat dla forda. Co do ubezpieczeń to tu już tak jasno nie będzie i wina zapewne będzie obopulna. To jest moje zdanie. Warto też dodać,że sporo zależy od orzecznika interpretującego przepisy na miejscu zdarzenia. Może się bowiem okazać, że orzeczenie winy dotyczyć będzie obu kierowców ale to jak już pisałem leży w kwestii policjanta będącego wykładnią prawa na miejscu zdarzenia.

wojniz2

2016-06-14, 13:17
Do wszystkich @up. Nie ważne kto jest winnym wg. prawa polskiego. W internecie ważne jest, komu wpie**ol się należy. Prawo polskie jest głupie i nie logiczne, w internecie można napisać wprost - winne jest BMW.

jackalski

2016-06-14, 13:18
Velture napisał/a:

Wina jest tego na lewym pasie. Nie ma co do tego wątpliwości. Każdy kto zdał prawko dobrze o tym wie.
Pomijam już fakt debilizmu tego focusa i debilizmu BeMeWe ale k***a kunszt sp***olenia drogowców jest niesamowity.

No na ch*ja k***a mać robią takie coś? Mamy drogę które się kończy aby 10 metrów dalej znów się zaczęła.
No k***a mać gdyby nie fakt ,że filmik polski z polskimi napisami pomyślałbym ,że to jakiś wyp*zdów w rosji.
ch*j z tym ,że lewy pas robi się do skrętu w lewo ale na kiego ch*ja wyłączać na pie**olone 10 metrów pas z ruchu?
No k***a jeden debil zaprojektował, drugi debil przyklepał, 3ci debil wykonał i stado debili przyklaskało na koniec.



Ten 'debilizm' to miał być w teorii właśnie na takich zapier*.* Sebixów w dwudziestoletnich Beemach.
Wysepka jest po to, by skręcający w lewo mógł spokojnie zmienić pas bez obawy, że mu ktoś w dupę wjedzie... w teorii...

Gdyby Seba zmienił zgodnie z przepisami pas [zjechał z kończącego się na prawy] nie doszłoby do kolizji. Proste jak konstrukcja cepa. Oczywiście kierowca Forda mógłby wykazać się większą ostrożnością, ale nie zrobił niczego złego. Gdy zaczął sygnalizować zmianę pasa, kierowca BMW nie wjechał nawet na pas wydzielony z ruchu. A skoro już wjechał na pas wyłączony z ruchu, to włączając się ponownie do ruchu powinien ustąpić pierwszeństwa...

Co do argumentu, że 'Ford zmieniał pas na zajęty przez BMW'... otóż nie. Ten pas zaczynał się za wysepką. Wcześniej był inny pas, potem była strefa wyłączona z ruchu. Gdyby tam był trawnik, albo chodnik też byście mówili że BMW miało pierwszeństwo? To wbijcie sobie do głowy, że z punktu widzenia PoRD strefa wyłączona z ruchu, to jest chodnik, trawnik i betonowa ściana w jednym.