topic

Kolizja na A4

Nieciec • 2016-04-25, 23:56
Porównanie wytrzymałości fiata i volvo

W Seicento to strefa zgniotu kończy się chyba na linii bagażnika :mrgreen: :lodowka:

domage

2016-04-26, 00:00
Każde auto uderzone od przodu składa się jak domek z kart. Ciekaw jestem jak wygląda tył tego Volvo pod plastikowym zderzakiem. I czy klapa sie jeszcze otwiera.

krzyks

2016-04-26, 00:01
Zawsze samochód najeżdżający na tył będzie miał większe uszkodzenia. Dawno temu w Lanosa wjechał mi VW T4, u mnie rysa, u niego po zderzaku..... Kilka lat wcześniej wjechałem Polonezem w malucha.... w maluchu wgięty zderzak, a u mnie rozbity przód. Fizyka...

mielony19

2016-04-26, 00:04
fiacik wcale nie jest taki miękki, popatrzcie ile tego lata na rajdach wszelakich a w tym przypadku ostre hamowanie pysk w dół i poszło nad podłużnicami i zmieliło najbardziej miękkie elementy a co do volvo no cóż dupsko i to w kombi to każde auto ma twarde

btw podejrzewam ze koszt naprawy fiacika będzie mniejszy niż sam zderzak w volvo hehe (tak wiem oc ac nw i ch*j wie co jeszcze pokryje wydatki)




DozorcaBaltyckiego

2016-04-26, 00:39
krzyks, Lanos fajne wspomnienia
moje pierwsze autko :) nawet z salonu hehe

hellbwoi

2016-04-26, 00:47
Już kiedyś pisałem, przy hamowaniu, szczególnie ostrym, przód leci w dół. Pamietam pana z T4 jak hamujac łądnie zakleszczył się pod cysterną z taką wysuniętą do tyłu śrubowaną klapą/otworem rewizyjnym. Wszedł aż po deskę, pewnie bez dzwigu się nie obyło.

kaiel

2016-04-26, 02:48
hahaha, krzyks "kapustą" popierdzielał ,a uprzedzali cię "tylko pamiętaj o północy czar pryśnie i dorożka zamieni się w dynię"?
królu kazachstańskich szos, szacun
btw możesz liczyć na holowanie, jakbyś był gdzieś w pobliżu, to poratuję

donkapusta

2016-04-26, 07:53
Ale właśnie tak ma być. Gdzieś ta energia musi się skumulować, lepiej na konstrukcji niż na człowieku. Kwestia harmonijkowania. BTW był kiedyś fajny film dok o wypadkach kolejowych i przesztywnieniu konstrukcji. Konstrukcja po zdarzeniu była uszkodzona w niewielkim stopniu, a ludzie ginęli.

Ve...........ek

2016-04-26, 08:37
@up
Tak. Dlatego w F1 tak projektują aby samochód rozpadał się na jak największą ilość kawałeczków aby wytracić jak najwięcej energii podczas wypadku.

Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę masy auto drogowych i nie trzeba geniusza aby zobaczyć ,że jak jeden waży 2 tony a drugi 500kg to raczej wiadomo który się poskłada jak Najman w walce z Pudzianem.

sirapacz

2016-04-26, 09:14
tak jak hellbwoi napisal - maska wygląda spektakularnie a pas nawet nie oparł się na podłużnicach tylko skręcił (bo był uderzony w górną jego część) Ogólnie uszkodzenia tylko wyglądają na straszne:)
Weźcie jeszcze pod uwagę ze XC70 to kawał dużej, ciężkiej i mocno zbudowanej fury napędzanej dużym silnikiem. SC to kurdupel z możliwie cienkimi blachami aby był LEKKI.

:)

makowyanszy

2016-04-26, 09:40
Sejak nie jest wcale taki lekki jakby się mogło wydawać... 1200 kg w tej budzie to całkiem wysoki wynik.

wojniz2

2016-04-26, 09:56
@makowyanszy, tyle to waży jak do niego pół tony załadujesz. SC to max z 800 kg waży. Nie wiem skąd wyciągnąłeś 1200kg.

janlew

2016-04-26, 09:58
makowyanszy napisał/a:

Sejak nie jest wcale taki lekki jakby się mogło wydawać... 1200 kg w tej budzie to całkiem wysoki wynik.



Sejak waży 900kg, ciengol 800kg. Rajdkowy schodzą nawet do 650kg.
To idealne autko i do jazdy, i do motosportu, ale jest 1 warunek.
Trza umieć jeździć albo mieć full klatkę, bo strefa zgniotu faktycznie jest spora. Może nie do tylnej klapy, ale przy 150km/h do połowy auta dojdzie jak najbardziej.

makowyanszy

2016-04-26, 10:08
k***a macie rację, a byłem prawie pewnien, że w dowodzie służbówki ze starej roboty (1.2 van) było 1200kg w masie własnej :c

bise

2016-04-26, 10:12
Jak wjechałem kiedyś na stopie w dupę facetowi to sytuacja wyglądała zupełnie odwrotnie..

Wszystko jest kwestią masy.
Mój Fiat Croma waży 1650kg i miałem małą ryskę na zderzaku plus pęknięty jeden zaczep. 15 letnie renaul clio do kasacji :D