Każde auto uderzone od przodu składa się jak domek z kart. Ciekaw jestem jak wygląda tył tego Volvo pod plastikowym zderzakiem. I czy klapa sie jeszcze otwiera.
Zawsze samochód najeżdżający na tył będzie miał większe uszkodzenia. Dawno temu w Lanosa wjechał mi VW T4, u mnie rysa, u niego po zderzaku..... Kilka lat wcześniej wjechałem Polonezem w malucha.... w maluchu wgięty zderzak, a u mnie rozbity przód. Fizyka...
fiacik wcale nie jest taki miękki, popatrzcie ile tego lata na rajdach wszelakich a w tym przypadku ostre hamowanie pysk w dół i poszło nad podłużnicami i zmieliło najbardziej miękkie elementy a co do volvo no cóż dupsko i to w kombi to każde auto ma twarde
btw podejrzewam ze koszt naprawy fiacika będzie mniejszy niż sam zderzak w volvo hehe (tak wiem oc ac nw i ch*j wie co jeszcze pokryje wydatki)
Już kiedyś pisałem, przy hamowaniu, szczególnie ostrym, przód leci w dół. Pamietam pana z T4 jak hamujac łądnie zakleszczył się pod cysterną z taką wysuniętą do tyłu śrubowaną klapą/otworem rewizyjnym. Wszedł aż po deskę, pewnie bez dzwigu się nie obyło.
hahaha, krzyks "kapustą" popierdzielał ,a uprzedzali cię "tylko pamiętaj o północy czar pryśnie i dorożka zamieni się w dynię"?
królu kazachstańskich szos, szacun
btw możesz liczyć na holowanie, jakbyś był gdzieś w pobliżu, to poratuję
Ale właśnie tak ma być. Gdzieś ta energia musi się skumulować, lepiej na konstrukcji niż na człowieku. Kwestia harmonijkowania. BTW był kiedyś fajny film dok o wypadkach kolejowych i przesztywnieniu konstrukcji. Konstrukcja po zdarzeniu była uszkodzona w niewielkim stopniu, a ludzie ginęli.
@up
Tak. Dlatego w F1 tak projektują aby samochód rozpadał się na jak największą ilość kawałeczków aby wytracić jak najwięcej energii podczas wypadku.
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę masy auto drogowych i nie trzeba geniusza aby zobaczyć ,że jak jeden waży 2 tony a drugi 500kg to raczej wiadomo który się poskłada jak Najman w walce z Pudzianem.
tak jak hellbwoi napisal - maska wygląda spektakularnie a pas nawet nie oparł się na podłużnicach tylko skręcił (bo był uderzony w górną jego część) Ogólnie uszkodzenia tylko wyglądają na straszne:)
Weźcie jeszcze pod uwagę ze XC70 to kawał dużej, ciężkiej i mocno zbudowanej fury napędzanej dużym silnikiem. SC to kurdupel z możliwie cienkimi blachami aby był LEKKI.
Sejak nie jest wcale taki lekki jakby się mogło wydawać... 1200 kg w tej budzie to całkiem wysoki wynik.
Sejak waży 900kg, ciengol 800kg. Rajdkowy schodzą nawet do 650kg.
To idealne autko i do jazdy, i do motosportu, ale jest 1 warunek.
Trza umieć jeździć albo mieć full klatkę, bo strefa zgniotu faktycznie jest spora. Może nie do tylnej klapy, ale przy 150km/h do połowy auta dojdzie jak najbardziej.