18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Kiedy we francji są zamieszki

BlyatMen • 2019-01-05, 22:47
ale i tak trzeba się przyczepić do polski bo łamana jest konstytucja :amused:

longlong7

2019-01-06, 11:26
McMenel napisał/a:

U nas już dawno ludzie powinni wyjść na ulicę i pokazać politykom iż nie oni są tu najważniejsi.


idź ty, mi się dzisiaj nie chce

ellsworth

2019-01-06, 12:04
Jak się zdesantował j***ny :D

Ale prawda jest taka, że to są zwykli zadymiarze, którzy znaleźli okazję żeby porobić rozróbę. Tak jak u nas kibice przy okazji meczu. Ktoś kto walczy z władzą o więcej pieniędzy nie pali innemu człowiekowi samochodu, nie demoluje mu miejsca pracy, nie niszczy przestrzeni publicznej, bo to są działania wymierzone nie we władze (Macron tam nie chodzi, tam nie kupuje, jego samochód jest bezpieczny), tylko w zwykłych ludzi, którym niszczy się dobytek, więc tu popieram francuską policję. Niech ich pałują i patrzą czy równo puchnie z obu stron.

Karbit83

2019-01-06, 12:08
@Rebeliant_ZPF 35 litrów? No chyba ze zakładasz ze każdy jeździ twingo. Sprytnie zmanipulowales o pełnym baku.
Tak żeby było uczciwie:
Polska 160 zl czyli ok 30 litrów
Francja 110 euro czyli ok 75 litrów

son_of_urza

2019-01-06, 12:10
Rozumiem, że to "łamanie konstytucji" stało się memem, ale jest faktem. Oczywiście nie skutkuje jakimś załamaniem rzeczywistości i tysiącami płaczących sierot przez co można się spokojnie śmiać z pie**olenia jakichś tam profesorków i jakichś tam wybitnych prawników.
Konsekwencje tego całego gówna nie wyjdą teraz, nie wyjdą nawet w perspektywie 2-3 lat. Co więcej przeciętny Seba nawet nie będzie w stanie dostrzec ich nawet w momencie kiedy już przyjdą. Prawdziwe konsekwencje zaistnieją w obrocie prawnym, z którym Seba ma do czynienia tylko płacąc mandat albo alimenty. Seba nigdy nie zobaczy tego, że podważono sens istnienia jedynej instytucji kontrolującej ch*jowe prawo wydawane przez polityków - Trybunał Konstytucyjny. "No a co kiedy Trybunał mnie zrobił?!" Seba nie zwróci też uwagi na to, że instytucja, która miałaby czuwać nad powoływaniem sędziów i dbaniem o zachowanie przez nich jakiegoś poziomu w zasadzie przestała istnieć - Krajowa Rada Sądownictwa. "No i dobrze bo przecież 2 sędziów to pendravia ukradło, a trzeci to normalnie 5 dych podprowadził!" No a w międzyczasie powołuje się do Sądu Apelacyjnego kogoś kto nawet nie otarł się o orzecznictwo, ale dobrze zakręcił się w katedrze na zaprzyjaźnionej uczelni.

Oczywiście to do was nie przemówi, bo i tak macie na to wyj***ne. Jednak ci którzy już teraz kręcą się wokół sądów i prawa wiedzą doskonale, że system pańszczyźniany zaczął działać. Adwokaci i radcowie doskonale znają smak orzeczeń serwowanych przez ziobrowych-asesorów. Ludzie od obrotu nieruchomościami wiedzą jakie wałeczki odwalają się z ustawą o obrocie gruntami rolnymi. Póki co zasięg jest mały, niewielu jest w stanie go dostrzec ale z czasem pewnie politykom zachce się więcej, a dzięki temu śmiesznemu "łamaniu konstytucji" już nie będzie się gdzie odwołać.

Długo terminowe konsekwencje są jasne. Znane wszystkim tym, którzy mieli jakąkolwiek nawet przelotną styczność z prawem takich państw jak Rosja czy Białoruś. Wszyscy doskonale wiedzą, że nie ma tam znaczenia ani konstytucja, ani ustawa, ani rozporządzenie, jak chcesz coś załatwić musisz iść do właściwego człowieka. Właśnie w tym kierunku zmierzamy.


Co do Francji i tego co się tam dzieje, w Polsce mamy zupełnie inny mentalny stan. Dopiero przez 10-20 lat liznęliśmy dobrobytu (w dużej mierze dzięki tej paskudnej UE) dopiero 1-2 pokolenia skumało, że można mieć coś więcej niż tylko podstawkę z piramidy Maslow'a. Nawet za 20 lat nikt nawet nie pierdnie po podwyżkach cen prądu czy buleniu za paliwo jak za zboże. My będziemy dawali się dymać jeszcze latami.

bleblebator1

2019-01-06, 12:21
T3RMINATOR napisał/a:

Nawet jakiś bokser się pofatygował na ten protest


Mistrz francji sprzed paru lat w wadze jakiejś tam

michazz

2019-01-06, 12:33
Polska 160 zl czyli ok 30 litrów
Francja 110 euro czyli ok 75 litrów

Pokaż mi przeciętnego Francuza czyli robotnika który zarabia 110 euro na godzinę. Taki przeciętniak robi za smic czyli ok 1200e lub lekko powyżej bo jak mu się nie podoba to przyjdzie Arab lub inny Polak na jego miejsce. Dodajmy do tego że Francja to w większości totalne zadupia z wioskami i miasteczkami po 1000-5000 mieszkańców i o czymś takim jak komunikacja miejska nawet nie słyszeli. Więc jak nie masz własnego samochodu to nie żyjesz. Dodatkowo płacą podatki inne niż my. Przykładowo jeśli posiada dom i w nim mieszka to płaci podatek od tego że go posiada i DRUGI od tego że w nim mieszka. I to nie jest 50 euro tylko np 600 lub więcej, zależy czy większe zadupie czy mniejsze. Nie mówiąc już o podatku dochodowym. I to właśnie ci ludzie wyszli na ulice którym naprawdę już było ciężko.

Co tu się k***a nie da postów edytować?? Miało być 110 euro na dzień

SirMajkel

2019-01-06, 12:33
SQRW3L_ponury napisał/a:

Gdyby francuski rzad oprócz planów podwyżek łamał jeszcze konstytucje to w ruch poszłyby tam nie piesci ale gilotyny - u nas z kolei liczne głąby sie cieszą ze jakieś poltyczne zjeby notorycznie łamią dla własnej korzysci społeczne umowy rozdając przy okazji dzieciom przymierających głodem bankierów/politykierów po 5 stówek miesiecznie ze wspólnej kasy (nadzorowanej przez aferałów kręcących wałki na dziesiątki baniek w enbepach i innych kaenefach) a za rok zafundują nam 70% podwyżke cen energii - w tym roku odlożoną (i okupioną 9 miliardami dotacji - wzietymi z kasy która miała być przeznaczona na rozwój kraju) tylko dlatego zeby nie przej***ć wyborów - bo przecież 'ciemny lud/tępe polaczki' sie nie skapują jak sie ich koncertowo robi w jądro...



dobrze powiedział.

Karbit83

2019-01-06, 13:01
@michazz Rebeliant pisał o średnich zarobkach w Polsce, wiec porównuję do średnich we Francji (ok 2200/2300net na miesiąc)
Dodam ze te 2200 euro to jest za 35 godz tygodniowo.

Za 1200 euro to tyle samo we Francji ludzi pracuje co i w Polsce za 1700zl.

Karbit83

2019-01-06, 15:35
@Rebeliant_ZPF

"Masz rację, zaniżyłem. Przeciętne zarobki zaniżyłem, bo GUS nie wlicza pracujących samodzielnie, pracujących na czarno i pracujących legalnie we wszystkich firmach. Gdyby ich wliczał, zarobki byłyby wyższe. Znacznie wyższe. "


Czyli jest to wyliczane dokładnie tak jak i w innych krajach na świecie i tez wszędzie indziej te zarobki byłyby wyższe, wliczając w/w przez Ciebie ludzi. Znacznie wyższe.

Karbit83

2019-01-06, 15:51
Rebeliant_ZPF
Zgadzam się ze się da i ze przeciętnie ogarnięty człowiek jest w stanie zatankować do pełna, ale nie zrobią tego ci którzy pracują za najniższą a np. we Francji zrobi to ten z tym absolutnym minimum czyli który pracuje 35 godz tygodniowo i zarabia te 1200 euro net. Prosty rachunek:
1200 co daje 60 euro na dzień
60:1,45
Czyli ponad 40 litrów dziennie.
Dodam ze we Francji jest mało ludzi którzy pracują za najniższą i po 35 godzin.

son_of_urza

2019-01-06, 16:16
pie**olicie jak niezdrowi, a wszystko da się sprawdzić e-petrol[kropka]pl

95 - W PL za 100 zł zatankujesz w tej chwili 20,7 l. We Francji za równowartość 16,07 l.
ON - W PL za 100 zł zatankujesz w tej chwili 19,69 l. We Francji za równowartość 16,31 l.

Płaca minimalna w Polsce 2100,00 zł. za 40h/tydzień. (Tak wiem, że już 2250)
Płaca minimalna we Francji 1498,47 euro za 35h/ tygodniowo (stan na 1 stycznia 2018)

Nie ma żadnego porównania, Niebo i Ziemia. Nic nie jest podobne. Nie jest podobne też to, że Francuzi protestują, a my dalej bierzemy w dupsko.

Jeszcze jedno - używacie systemu podatkowego jakby to było jakaś ch*j wie czarna magia. Nie jest.
Porównanie dwóch systemów podatkowych tez jest bardzo proste. W Polsce podatki zdziera się ze wszystkich nieważne jak mało zarabiają. We Francji podatku zdziera się najmocniej z zarabiających najwięcej. Kto na tym lepiej wychodzi? Najlepiej polscy politycy.

Od wskazanej powyżej płacy minimalnej zabiera się podatki. Polakowi zostaje 1534 zł, Francuzowi 1138 euro. Ktoś ma problem z proporcją? Chyba jak na ręku widać który system r*cha najbiedniejszych.

Nadal mimo to - to właśnie my dajemy się ładować nawet nie machając rączką, ale o tym dlaczego pisałem wcześniej.

dmnkzl

2019-01-06, 20:29
McMenel napisał/a:

U nas już dawno ludzie powinni wyjść na ulicę i pokazać politykom iż nie oni są tu najważniejsi.



Powinni ale lepiej siedzieć na dupie w domu i pisać komentarze na sadolu ;)

qwerq221

2019-01-06, 20:58
aaa to francuzi w imię allacha się biją to dal tego tacy zawzięci :D

janlew

2019-01-07, 10:39
McMenel napisał/a:

U nas już dawno ludzie powinni wyjść na ulicę i pokazać politykom iż nie oni są tu najważniejsi.


Niemcy tylko o tym marzą. By mogli tu przysłać czołgi z naklejkami UE, w ramach misji pokojowej. Tylko o jednym wypada pamiętać:

D3Ton

2019-01-07, 13:01
McMenel napisał/a:

U nas już dawno ludzie powinni wyjść na ulicę i pokazać politykom iż nie oni są tu najważniejsi.


Niestety u nas prędzej wyjdą w obronie jakiegoś żuczka z lasu, czy pomachać wieszakami z drutu, niż faktycznie by walczyć z prawdziwymi problemami dla wspólnego dobra...