Tak z innej beczki (widzę, że mało nowych tematów). Nie patrzcie na to skąd zespół tylko, że zbliża się kolejny Dakar i Africa Eco Race (powrót do prawdziwego Dakaru).
Zespół KAMAZ MASTER wygrał 13 Rajdów Dakar.
Obecnie zwycięska konstrukcja z 2018 miała (już od 2014) silnik firmy Liebherr, o mocy w (2018) 1020 KM (moment maksymalnie chyba 4500Nm, ale nie wiem, czy w tej konfiguracji) i pojemności 16,2.
Regulamin Rajdu nakłada ogranicznik na 140km/h i pojemność do 16,5,
Moim zdaniem to wielki prestiż, mimo, że to jednak inna konstrukcja niż fabryczna. Liaz, który już nie istnieje jako fabryczna konstrukcja w DAKAR 2018 był 5, a co prawda sprzedana ale mimo wszystko słowacka TATRA od lat występuje w Dakarze, nawet z naszymi zawodnikami.
Do autora tematu. Tatra do k***y nędzy jest czeska. Słowacy nie mają nawet dobrej fabryki blachy dachowej i cała Słowacja ma przystanki autobusowe opie**olone reklamami z blachotrapezu XD
saves napisał/a:
Co on ma wspólnego z Kamazem? Napis na atrapie.
Przede wszystkim jest zaprojektowany, złożony i testowany w fabryce Kamaza w Nabiereżnych Cziełnach (Набережные Челны).
Od początku startów w Dakarze itp. rajdach załogi rajdowe wywodzą się spośród załogi fabrycznej. To mechanicy z krwi i kości. Znają te samochody od podszewki.
Kamaz to bardzo popularna marka ciężarówek na wschodzie, nie tylko z tego powodu, że jest dostępna i produkowana w Rosji, ale przed wszystkim podobnie jak Ural jest już na etapie projektu przystosowany do tamtejszych, skrajnych warunków atmosferycznych.