18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Imponujący manewr samolotu gaśniczego.

~_Yarko_ • 2019-05-11, 19:38


Ryzykowny, ale robiący wrażenie.

Salieri16000

2019-05-11, 20:41
Szacun dla Amerykanina za to, że opanował technikę lotu i próbuje dorównać polskim pilotom, którzy takie manewry mają w małym palcu :amused:

siwybis

2019-05-11, 20:50
Polskim pilotom nie da się dorównać więc daremny jego trud. A tak się startuje Migiem 29 na pełnym lansie :)


shoe5maker

2019-05-11, 21:19
Jak w kilka sekund zwalił cały ładunek to poderwanie samolotu nie robi już problemu.

emperorzbigniew

2019-05-11, 21:31
"Jest takie powiedzenie, że polski lotnik to jest taki, że jak trzeba będzie, to nawet poleci na drzwiach od stodoły. Więc proszę Państwa, chciałem z wielką satysfakcją stwierdzić, że to już nie grozi. Piloci polscy będą latali na F-16" ;)

~_Yarko_

2019-05-11, 21:47
"A tak się startuje Migiem 29 na pełnym lansie"

Porównanie samolotu myśliwskiego do ciężkiego samolotu transportowego z czynnikiem gaśniczym?

"Jak w kilka sekund zwalił cały ładunek to poderwanie samolotu nie robi już problemu."

Najpierw obciążony musiał podlecieć pod górę i wymanewrować lotem koszącym w dół.

Ale co ja tam wiem.
Czekam na opinię ekspertów.

erykłowi

2019-05-11, 22:52
Robiący wrażenie, bo ryzykowny?

kolejny

2019-05-11, 22:56
Zasadniczo to opadając zwiększa prędkość, a większa prędkość to większa siła nośna, jednocześnie zmniejszając ciężar - po prostu zasada zachowania energii.
Także nie był to ryzykowany manewr, bardziej ryzykowne byłoby zrobienie tego w drugą stronę, czyli podlecenie pod górę przy takiej wysokości. Bo pytanie czy miałby wystarczającą prędkość, żeby uzyskać wysokość do pokonania góry i jednocześnie utrzymując prędkość żeby zachować siłę nośną.

wudun

2019-05-11, 23:18
kolejny napisał/a:

Zasadniczo to opadając zwiększa prędkość, a większa prędkość to większa siła nośna, jednocześnie zmniejszając ciężar - po prostu zasada zachowania energii.
Także nie był to ryzykowany manewr, bardziej ryzykowne byłoby zrobienie tego w drugą stronę, czyli podlecenie pod górę przy takiej wysokości. Bo pytanie czy miałby wystarczającą prędkość, żeby uzyskać wysokość do pokonania góry i jednocześnie utrzymując prędkość żeby zachować siłę nośną.



Podejrzewam że właśnie zawstydziłeś wszystkie komisje badające wypadek tupolewa w smoleńsku:D

L_Etranger

2019-05-11, 23:43
Wy tak serio tam do góry, sadolowi "experci"? Zacznijcie pikować samolotem o wadze od kilkudziesięciu do kilkuset ton wagi a póżniej spróbujcie poderwać go ku górze...

Xs...........33

2019-05-12, 10:24
Nie raz takie manewry robiłem... w GTA San Andreas :x

Smoku

2019-05-12, 19:03
L_Etranger napisał/a:

Wy tak serio tam do góry, sadolowi "experci"? Zacznijcie pikować samolotem o wadze od kilkudziesięciu do kilkuset ton wagi a później spróbujcie poderwać go ku górze...



Oj tam Panie nie takie manewry się robiło na microsoft flight simulator x :) . Trzeba ogarnąć działanie klap i da radę. A wyciąganie ku górze, po ostrym nurkowaniu to prosta recepta na przeciągnięcie i rozbicie się. Wystarczy wyrównać lot i stopniowo przyśpieszać, tak jak na filmie, dopiero później zacząć wznoszenie...

Wiewór

2019-05-13, 09:20
siwybis napisał/a:

Polskim pilotom nie da się dorównać więc daremny jego trud. A tak się startuje Migiem 29 na pełnym lansie



Nom. Co prawda to prawda. Kto inny ląduje w lesie we mgle? :-D

Krak

2019-05-13, 11:18
kolejny napisał/a:

Zasadniczo to opadając zwiększa prędkość, a większa prędkość to większa siła nośna,



A tak naprawdę to zj***ł się ze kały i tyle w temacie :)

PS. Zasadniczo to ma tam jeszcze powierzchnię sterową, bez której ten wywód nie istnieje.


tigerqaz

2019-05-13, 14:35
Cwaniak. Bo tam brzozy nie rosną :D