Kontynuuję wrzucanie wypadków z torów żużlowych. Tym razem kolejny wypadek z dnia 22/05/2016 i filmik z karambolu z udziałem Norberta Kościucha z meczu Stali Rzeszów z Polonią Piła.
Materiał TV ASTA
Na szczycie drugiego łuku Norbert Kościuch nie opanował motocykla i ze sporym impetem uderzył głową w tor. 32-letni jeździec dość długo nie podnosił się z owalu i opuścił go w karetce. Team zawodnika poinformował za pośrednictwem Facebooka, że Kościuch ma jedynie stłuczoną kostkę oraz mocno stłuczony bark.
Za SportoweFakty.pl
Wszystkie tory i stadiony żużlowe muszą spełniać wymogi zawarte w regulaminach FIM i posiadać homologację federacji narodowej lub FIM, w przypadku organizowania zawodów międzynarodowych. Większość zawodów żużlowych rozgrywa się na torach stałych, jednak na część turniejów cyklu Grand Prix przygotowuje się tory tymczasowe na dużych stadionach, np. Parken w Kopenhadze lub Millennium Stadium w Cardiff.
Tor musi znajdować się na płaskim terenie, być w kształcie przypominającym owal - wymagane jest jednak istnienie dwóch prostych. Regulamin określa długość toru, mierzoną metr od wewnętrznej krawędzi, na odpowiednio 260-425 m dla żużla klasycznego i lodowego, 426-1300 dla torów długich i żużla na trawie, oraz 120-200 m dla mini żużla. Minimalna szerokość prostej dla żużla klasycznego wynosi 10 m, a łuku - 14 m. Nawierzchnia toru musi być wykonana z granitu, żużlu, granulowanej cegły lub innego sypkiego materiału. Niedozwolone jest stosowanie betonu, cementu ani innych twardych nawierzchni[1]. Obecnie najpopularniejsze są nawierzchnie granitowe i torfowe, które prawie całkowicie wyparły tradycyjne nawierzchnie żużlowe. W Polsce istnieje już tylko jeden czynny tor z tradycyjną nawierzchnią żużlową – w Krośnie.