18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

groźny wypadek 4 Rajd Grodzki

karokl • 2018-10-07, 19:54


4 Rajd Grodzki 2018 crash Niemiec Polaczek załoga ok

Halman

2018-10-07, 20:01
jak od razu widać 50/60fps... aż miło popatrzeć zawodowemu oku....

Miles87

2018-10-07, 20:04
Niemec? Polaczek? Chcesz coś jeszcze dodać lewaku?

mygyry

2018-10-07, 20:10
Kolaczek, capie nawet przepisać nie umiesz?

mesjans

2018-10-07, 20:18
Bardziej widowiskowy niż groźny. Groźny jest wtedy gdy auto wytraca całą swoją prędkość na przeszkodzie.

sadystycznie bolesny

2018-10-07, 20:18
Rolka jakich setki w tym sporcie, najbezpieczniejszy z możliwych sposobów wytracenia energii...

aaaaaaaaaaaaaa

2018-10-07, 20:20
A te betonowe kręgi tak zapraszały, tak puszczały oko do załogi...

petru23

2018-10-07, 20:27
To Anna Grodzka ma swój rajd?

gabriel0

2018-10-07, 22:41
Co ludźmi kieruje by wybrać do rajdu takie gówno jak polówka. Wyważenie tego auta jest naprawdę niesamowite. Powinno mieć z urzędu zakaz przekraczania prędkości 40

Lee225

2018-10-07, 22:51
Jaka jest przyczyna wykolejenia?

Albo droga była nie równa albo po prostu tak jak mówiłem droga był nie równa ,a podwozie też było złe.


Tryper

2018-10-08, 00:35
Kto grubo idzie, zaj***ć musi.

Heydash

2018-10-08, 06:40
@gabriel0 bo w polo się nie pie**olo :amused:

Sosna84

2018-10-08, 09:05
Jak zawsze można liczyć na trafne opinie ekspertów w każdej k***a dziedzinie :)

Wiewór

2018-10-08, 09:23
Wieśwagen jest do wożenia pyrcoków i łogurkuf na plac targowy a nie do ścigania się. :facepalm:

100Burned

2018-10-08, 11:12
ch*ja się znacie. Polo GTI tej generacji wyjątkowo dobrze sprawdza się jako samochód do sportu. Bezpośrednia przyczyna tego wypadku wg mnie poniżej.

Często przed zakrętem ustawia się auto tak, żeby przy wyjściu można było przypie**olić. Tutaj powinien przed skokiem zwolnić i trzymać prawą stronę (opis pilota powinien zawierać taką informację). W przypadku miejsca, gdzie kierowca wyleciał- ustawił samochód za bardzo po lewej, przez co po skoku miał przód skierowany poza asfalt. Następnie poleciała zbyt mocna kontra w lewo. Widać to po nagłym transferze masy z tyłu na przód pojazdu, samo lądowanie tego zjawiska nie wywołało bo kontra miała miejsce już po odbiciu amortyzatorów. Oprócz nagłego odciążenia tyłu, prawe tylne koło złapało trawę. Podsumowując- masa samochodu była skoncentrowana na szczególnie na prawym, przednim kole, dalej prawe tylne koło, w następnej kolejności lewe przednie, natomiast lewe tylne miało najmniejsze obciążenie i prawdopodobnie oderwało się od ziemii. Główny punkt oparcia tyłu samochodu był poza asfaltem. Na uwagę zasługuje fakt, że kierowca wyprowadził auto z poślizgu (szczególnie trudnego) jednak przyk***ił w mostek. Gdyby nie było przeszkody w plenerze po lewej to by z tego wyszedł. Sama kontra w lewo- gdyby była słabsza to i tak by wypadł ale po prawej.

Jedyną możliwością uniknięcia tego wypadku byłoby wolniejsze wejście w zakręt przed szczytem od prawej.