18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Every night in my dreams I see you, I feel you...

~Angel • 2020-06-15, 09:38
Statek towarowy koreańskiej firmy Polaris Shipping, który transportował rudę żelaza z Brazylii do Chin, musiał zostać zatopiony z powodu uszkodzenia kadłuba. Statek został pozostawiony pod koniec lutego na piaszczystym brzegu, 100 km od wybrzeża Brazylii. Ratownikom udało się usunąć ze statku ponad 145 000 ton rudy żelaza i 3900 m3 ropy, ale nie można było go odholować do najbliższego portu, więc holowano go w głębsze wody i tam zatopiono.


Halman

2020-06-15, 09:40
Wszystkie wypadki i incydenty morskie warto oglądać na prędkości 4x...

sir_Alex

2020-06-15, 11:36
brakuje podkładu muzycznego :emo:


kszysiu

2020-06-15, 12:36
"ale nie można było go odholować do najbliższego portu, więc holowano go w głębsze wody i tam zatopiono."

Transport morski może i jest ekonomiczny i względnie ekologiczny (względnie niskie zużycie paliwa), ale wszystko w około tego to ekologiczny koszmar. A to zgubią kontener i sobie pływa, albo pójdzie na dno z ch*j wie czym, a to jakiś tankowiec pie**olnął i wylał miliardy hektolitrów paliwa, a to zatopimy sobie transportowiec gdzieś dalej na wodach miedzynarodowych, bo przecież nikt nam wtedy nic złego nie powie.
Powinni ponieść koszty wyciągnięcia tego z wody i utylizacji, a przynajmniej takie jest moje zdanie.

Maciak Plock

2020-06-15, 13:28
Krzysiu dobrze mówisz, jest brak odpowiedzialności jednostki / rządu a jest odpowiedzialność 'grupowa' a nawet bym powiedział że i jej brakuje. Nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności.

Nie wierzę że nie mógł zostać ten kadłub jakoś naprawiony, chwilowo załatany czy poparty jakimiś poduszkami aby nie nabierał tak wody, po prostu tak było szybciej, taniej, łatwiej.

Mieciu1988

2020-06-15, 16:18
Mało złomu w morzach to dołożyli jeszcze.. :-|

roman970227

2020-06-15, 18:03
No rzeczywiście był wyczyszczony woda to normalnie przezroczysta jak cisiowianka.
To już nie dało się zostawić go na brzegu i pociąć albo już chociaż go tam zostawić. Mniej szkód by było na pewno

Kutarate-Miszcz

2020-06-15, 20:09
Jest tu jakiś marynarz co by objaśnił czemu bardziej się opłacało zatopić statek niż go odholować? Tak na chłopski rozum to trochę bez sensu... :-/

bloodwar

2020-06-15, 20:53
Kutarate-Miszcz napisał/a:

Jest tu jakiś marynarz co by objaśnił czemu bardziej się opłacało zatopić statek niż go odholować? Tak na chłopski rozum to trochę bez sensu...



A czemu się nie opłaca np. łatać i poprawiać rudej na 20to letnim pastuchu który pali 7 litrów diesla na setke i jest warty 3 tysiące złotych a po łataniu wartym 3 tysiące wciąż będzie warty 3 koła papieru i nigdzie nie jest powiedziane, że nie sp***oli się w nim coś jeszcze; kiedy za 10-12 tysi możesz mieć kolejną generację, 6-8 lat młodszego, palącego 5 na setkę i nie wymagającego łatania i napraw... W tej chwili jest ogromna nadprodukcja statków względem popytu na nie, ceny nowych lecą na łeb na szyję więc starych, palących setki ton mazutu (taki statkowy diesel) kopciuchów się już nie naprawia i nie modernizuje tylko posyła na złom.

Kutarate-Miszcz

2020-06-15, 21:48
Chodziło mi o same holowanie a nie naprawę. Chyba że wałek na ubezpieczeniu ale to raczej by nie nagrywali.

AdamBrown

2020-06-15, 23:27
A może po prostu był już tak utopiony, kiedy dopłyneła pomoc, że nic się już nie dało zrobić tylko ewakuować załogę, bo jak widać wciągneło go błyskawicznie.

kamleokamelei

2020-06-15, 23:55
bloodwar napisał/a:

A czemu się nie opłaca np. łatać i poprawiać rudej na 20to letnim pastuchu który pali 7 litrów diesla na setke i jest warty 3 tysiące złotych a po łataniu wartym 3 tysiące wciąż będzie warty 3 koła papieru i nigdzie nie jest powiedziane, że nie sp***oli się w nim coś jeszcze; kiedy za 10-12 tysi możesz mieć kolejną generację, 6-8 lat młodszego, palącego 5 na setkę i nie wymagającego łatania i napraw... W tej chwili jest ogromna nadprodukcja statków względem popytu na nie, ceny nowych lecą na łeb na szyję więc starych, palących setki ton mazutu (taki statkowy diesel) kopciuchów się już nie naprawia i nie modernizuje tylko posyła na złom.



Ten okręt nazywał się Stellar Banner, był wyprodukowany w 2016 roku.

paero123

2020-06-16, 00:38
Tego zdania nie rozumiem "Statek został pozostawiony pod koniec lutego na piaszczystym brzegu, 100 km od wybrzeża Brazylii"

bercik05

2020-06-17, 00:57
Katolicy:
Fuck! Jesus christ... :-)