18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Eksperyment. Lepsze opony na przód czy tył?

valdziu • 2016-10-05, 20:57


Lepsze na przód czy tył? W tym materiale przedstawiamy eksperyment, w którym sprawdzaliśmy 3 rodzaje napędów z różnymi konfiguracjami opon.

mygyry

2016-10-05, 21:02
Dołożyć parę złotych i kupić dobre na przód i tył, to takie moje zdanie bez głupich testów...

valdziu

2016-10-05, 21:04
Ja się z Tobą w 100% zgadzam teraz kupiłem 4 nowe 19 cali, ale widzowie prosili mnie o materiał, bo kwestia jest wielokrotnie poruszana, również na sadolu :)

mygyry

2016-10-05, 21:13
Powiem szczerze bardziej by mnie interesował test właśnie wielkości, wysokości i szerokości opon i jak się te różnice przekładają na przyczepność w śliskich warunkach

valdziu

2016-10-05, 21:20
mygyry napisał/a:

Powiem szczerze bardziej by mnie interesował test właśnie wielkości, wysokości i szerokości opon i jak się te różnice przekładają na przyczepność w śliskich warunkach



też kilkukrotnie robiłem takie porównania, wcale węższe opony na zimę nie zawsze zdają egzamin, w zależności np od tego gdzie jeździsz.
Np, ostatnio RS7 Performance 605 KM z felgami 21 cali na płycie poślizgowej łatwo nie miałem z awaryjnym hamowaniem.

mygyry

2016-10-05, 21:32
valdziu napisał/a:

Np, ostatnio RS7 Performance 605 KM z felgami 21 cali na płycie poślizgowej łatwo nie miałem z awaryjnym hamowaniem.


Myślę, że to nie jest zbyt częsty problem użytkowników naszych dróg :amused:

valdziu

2016-10-05, 21:38
mygyry napisał/a:


Myślę, że to nie jest zbyt częsty problem użytkowników naszych dróg :amused:



Jako przykład podałem, że zbyt duża szerokość opony mimo większych rowków w oponach nie jest w stanie idealnie odprowadzić wody.

mygyry

2016-10-05, 21:44
@up napisałeś, że węższa nie musi być lepsza a teraz piszesz, że szeroka nie dała rady. Osobiście jestem laikiem w temacie i dlatego wolę proste i zrozumiałe porównania dla szerszej grupy użytkowników a nie porównania w super autach, większość raczej jeździ w średniej klasie autach i na oponach w okolicach 2000 zł.
Dobre poradniki są cenne, bo nieraz uderzają w dziwne stereotypy

piotrFr

2016-10-05, 21:50
valdziu napisał/a:



Jako przykład podałem, że zbyt duża szerokość opony mimo większych rowków w oponach nie jest w stanie idealnie odprowadzić wody.



Im szersze opony, tym mniejszy nacisk, latwiej wodzie oderwac taka opone od nawierzchni. Tak samo z zimowkami, wezsze lepiej wgryzaja sie w snieg, najlepiej widac to na rajdowkach, jak 300KM auta jada na oponach jak cc.

ZenekZły

2016-10-05, 21:56
@up myślę że najlepiej trzymać sie zaleceń producentów samochodów.
Każdy model jakieś ma przypisane. Mam na myśli rozmiary nie markę

piotrFr

2016-10-05, 22:06
@up
Tak ale producenci zazwyczaj homologuja kilka rozmiarow i czesto zimowki sa troche wezsze.

ZenekZły

2016-10-05, 22:37
@up chyba że tak.
Ja mam takie same 195 w oryginale ;-)

kokos_123

2016-10-05, 22:41
mygyry napisał/a:

Dołożyć parę złotych i kupić dobre na przód i tył, to takie moje zdanie bez głupich testów...


To nie problem kupowania, lecz różnego tempa zużywania się opon w autach, między przodem a tyłem...

Ps. Oglądnij chociaż zanim skomentujesz

tarcer123

2016-10-05, 22:42
Spoko test nawet ciekawy. Ale gdzie tutaj jest czarny humor? :)

~Conscribo

2016-10-05, 22:56
Lubię wszelkie porównania, ale za mało jak dla mnie materiału z płyty.
Na niektórych ujęciach to ledwo widać, że auto zamyszkowało. Jakoś ładnie opisane różne prędkości, porównania dwóch filmików żeby było odniesienie.. a tak to ble ble ble ze środka, ble ble ble koło auta i w sumie to ani nie pokazane ani nie pogadane tak na prawdę :-/ Można było wsadzić np. opony z rozmiarem nierekomendowanym przez producenta do danego auta, też ciekawy temat, często w Polsce występujący