18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Doładowanie.

~_Yarko_ • 2019-05-22, 15:41
Spoglądać na niebo.


T0B1

2019-05-22, 21:15
Noktowizor napisał/a:

ty k***a debilu podales jeden wyjatek z lat 50tych i uwazasz ze wszystkie samoloty sa teraz tak produkowane? troche sie przez te lata zmienilo ale widac u ciebie nadal na chacie komunizm panuje co?


Podczas miesiączki proponuję odstawić internet - nie denerwuj się, nie bluzgaj, zaparz Meliskę, obejrzyj jakiś serial czy co tam Cię uspokaja.


pierdylion83 napisał/a:


Jednego?
To tylko teoria, która nie uwzględnia wielu czynników.


Kod:
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/w-kazdy-samolot-raz-do-roku-trafia-piorun-ale-to-nic-takiego.html

Samoloty budowane są z myślą o tym, że wiele rzeczy może pójść nie tak, przechodzą również rygorystyczne przeglądy, żeby mieć jak największą pewność, że nic nie nawali w trakcie lotu:
Kod:
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/2346-jak_czesto_robi_sie_przeglad_w_samolocie.html

Jest tylko jedno ale - statystyka. Codziennie w powietrze wzbija się kilkadziesiąt tysięcy samolotów, daje to kilkanaście milionów przelotów w ciągu roku. Przy takich ilościach łatwo o "pecha", że któraś z pomyłek projektanta, obsługi, pilota, technika czy kto tam jeszcze pracuje przy samolocie skończy się tragicznie. Generalnie jednak samolot jest "odporny" na wyładowania elektryczne.

Samuelcio

2019-05-22, 22:49
Caramon napisał/a:

@MotoPirat Wiesz co... ja bym się wcale nie zdziwił, gdybyś właśnie wpadł na zajebisty pomysł ładowania samolotów elektrycznych, ale tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna się na fizyce, czy to w ogóle jest możliwe.



niestety nie. zaczynajac od tego ze nie potrafimy zmagazynowac ladunku pioruna - za duzo, za mocno. tak w skrocie.

Smoku

2019-05-22, 23:42
Ruski samolot jeszcze się dobrze nie dopalił na lotnisku, a już ogłaszano że to od uderzenia pioruna.
U nich to jest tak, że jak jest zamach to szybko wbrew wszelkim procedurom ogłasza się jakiś z dupy wzięty powód "wypadku", żeby uspokoić opinię publiczną. Z prawdziwymi wypadkami się tak nie śpieszą z wyjaśnieniami, tylko czekają na raport ekspertów.
Nie bez powodu samolot zajarał się od tyłu, tam gdzie jest przedział bagażowy. Kontrola na lotnisku dała ciała i tyle. Nawet ruskie złomy nie zapalają się tak łatwo od byle pioruna.

modoc

2019-05-23, 06:01
pierdylion83 napisał/a:

Jednego?
To tylko teoria, która nie uwzględnia wielu czynników.



Z suchojem myknjest taki, że prawodpodobnie źle domknęli zawór paliwowy z uszczelką. Stąd piorun mógł tak uszkodzić samolot i doprowadzić do usmażenia elektroniki nawet w niewielkim stopniu i zapłonowi paliwa.

TedwA

2019-05-26, 00:55
"Funkcjonuje pogląd mówiący, że dzięki temu efektowi samoloty są odporne na uderzenia piorunów – korpus samolotu ulega naładowaniu, jednak ludzie i elektronika pokładowa nie odczuwają tego. Zdanie to jest prawdziwe tylko do pewnego stopnia. Podczas uderzenia pioruna bardzo duże prądy o dużej częstotliwości, przepływające przez kadłub samolotu, indukują pola elektryczne i magnetyczne wewnątrz kadłuba (podobnie piorun po uderzeniu w drzewo nie płynie całym jego przekrojem jednakowo, lecz w kanale o średnicy kilku centymetrów, powodując rozerwanie drzewa w tym obszarze).

O ile pasażerowie wewnątrz samolotu są względnie bezpieczni wobec samego indukowanego pola, o tyle delikatna elektronika, hydraulika i awionika samolotu mogą poważnie ucierpieć wskutek uderzenia pioruna. Historia awiacji zna liczne przypadki wypadków lotniczych, które spowodowane były w sposób bezpośredni lub pośredni uderzeniem pioruna w kadłub przelatującego samolotu. Uderzenie pioruna w skrzydło może również spowodować wybuch zbiorników z paliwem, rozerwanie skrzydła i w ten sposób doprowadzić do katastrofy samolotu (tak było w przypadku lotu Pan Am 214).

Pogląd, że samochód jest przykładem klatki Faradaya, też jest prawdziwy w pewnym przybliżeniu – samochód byłby idealną klatką Faradaya, gdyby nie miał okien. Dla elektrostatyki samochód osobowy może być z dobrym przybliżeniem traktowany jak klatka Faradaya, ale nie jest dla fal radiowych krótszych od wielkości okien i dlatego antena radiowych fal średnich i długich musi być wyniesiona poza samochód, natomiast fal ultrakrótkich powinna, ale nie musi; fale używane przez telefon komórkowy są osłabiane w znacznie mniejszym stopniu.

Błędnie utarło się, że jednym z powszechnych zastosowań klatki Faradaya jest korpus kuchenki mikrofalowej, gdyż tak naprawdę jest ona rezonatorem mikrofalowym, gdzie fale są odbijane, co zwiększa temperaturę wewnątrz. Natomiast w klatce Faradaya do takiego efektu nie dochodzi, gdyż fale są tu pochłaniane. "

Wikipedia