18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Coś jebło

~Nei • 2019-05-18, 11:25

To tylko F-16

spoiler

wojtekpwse

2019-05-18, 11:38
Ale wideo. Jedna klatka.

KlinikaAborcyjna

2019-05-18, 12:50
amerykany już i u nas "stacjonujom", czy trzeba się bać? :kawa:

Halman

2019-05-18, 13:04
wpadł do hurtowni części zamiennych F16

bombadier

2019-05-18, 13:38
pewnie zahaczył o brzozę

r061071

2019-05-18, 13:49
orzeł wyladował

radek225

2019-05-18, 14:51
Coś mi się się wydaje, że chyba się paliwo skończyło. Nie ma ŻADNEGO pożaru, zniszczenia właściwie minimalne. Chyba nawet tej hali nie rozbiorą, a pudełka dalej tkwią na półkach. Jakby samolot był pełen paliwa, to tej hali już by nie było. Gdy w wojskowym samolocie o dużym skosie skrzydeł skończy się paliwo, ten spada praktycznie jak kamień. Z odrzutowych jedynie pasażerskie, poddźwiękowe samoloty mogą lądować lotem ślizgowym. Myśliwce zawsze muszą mieć choć trochę paliwa, inaczej skutki latania na pusto mamy w powyższym filmie.

support3

2019-05-18, 16:32
Na szczęście w Polsce to się nie stanie bo mamy ich tak mało, że już prędzej kolejny tupolew padnie niż F-16 ale co się dziwić Macierewicz zajęty był uwalaniem dobrego przetargu na Caracale, kupowaniem krówek , rozbijaniem samochodów podczas podróży co Tadzia Rydzyka i dymaniem misia :doggy: a nie kupowaniem samolotów.

matek87

2019-05-18, 17:41
Pierdyklo bo musiało pierdyknąć :mrgreen:

dilleer

2019-05-18, 20:54
Jebło to jebło, na ch*j drążyć temat.

edek.bajzel

2019-05-18, 22:44
nie żebym się przypie**alał, ale ten dziennikaż na końcu............

Monitor94

2019-05-19, 01:02
radek225 napisał/a:

Gdy w wojskowym samolocie o dużym skosie skrzydeł skończy się paliwo, ten spada praktycznie jak kamień. Z odrzutowych jedynie pasażerskie, poddźwiękowe samoloty mogą lądować lotem ślizgowym. Myśliwce zawsze muszą mieć choć trochę paliwa, inaczej skutki latania na pusto mamy w powyższym filmie.



To nie jest tak do końca. Duży skos jest przecież w wielu pasażerach, bo ma lepszy współczynnik siły oporu do siły nośnej.
Odrzuty mogą lądować bez napędu (btw rodzaj napędu nie ma w kwestii lotu ślizgowego większego znaczenia) dopóki mają kontrolę nad sterami, chociaż im nowsza konstrukcja, tym jest z tym gorzej, bo wszelkie rozwiązania typu fly-by-wire wymagają zasilania w energię elektryczną.
Jeśli chodzi o F-16, to zaprojektowano je jako układ niestateczny, by zwiększyć manewrowość - awionika na bieżąco koryguje wszelkie odchylenia i poziomuje samolot w kwestii przechylenia/pochylenia/odchylenia. Jednakże w tym przypadku najprawdopodobniej zawiodła hydraulika, pilot po starcie narzekał na usterki.

Jeśli chodzi o możliwy wybuch hali, paliwo to pół biedy. W F-16 jest hydrazyna, która jest cholernie szkodliwa, a która w kontakcie z powietrzem jest silnie wybuchowa.

TomoMadej

2019-05-19, 11:08
Monitor94 napisał/a:

To nie jest tak do końca. Duży skos jest przecież w wielu pasażerach, bo ma lepszy współczynnik siły oporu do siły nośnej.



Z tym to nie do końca.
Tak prostym językiem, to najlepszy współczynnik Cz do Cx ma skrzydło proste. Samolot to nie samochód, projektuje się go do latania z określoną prędkością. Duży skos skrzydeł jest tylko po to, żeby utrzymać w miarę znośny opór przy prędkościach zbliżających się do prędkości dźwięku (Ma>0,8).
W okolicach prędkości dźwięku, od ok. 0,95 Ma do ok. 1,4 Ma zaczynają się cyrki. Gdy już przekroczy 1,4 Ma, to najlepiej, gdyby prawie w ogóle samolot nie miał skrzydeł.



Monitor94 napisał/a:

chociaż im nowsza konstrukcja, tym jest z tym gorzej, bo wszelkie rozwiązania typu fly-by-wire wymagają zasilania w energię elektryczną.



Dalej wymieniona przez Ciebie hydrazyna nie znajduje się tam jako balast wyważający, a jest właśnie paliwem do awaryjnego systemu zasilania.

Poza tym, nie mijasz się z prawdą.

RoBoTRoN

2019-05-19, 11:10
radek225 napisał/a:

Coś mi się się wydaje, że chyba się paliwo skończyło. Nie ma ŻADNEGO pożaru, zniszczenia właściwie minimalne. Chyba nawet tej hali nie rozbiorą, a pudełka dalej tkwią na półkach. Jakby samolot był pełen paliwa, to tej hali już by nie było. Gdy w wojskowym samolocie o dużym skosie skrzydeł skończy się paliwo, ten spada praktycznie jak kamień. Z odrzutowych jedynie pasażerskie, poddźwiękowe samoloty mogą lądować lotem ślizgowym. Myśliwce zawsze muszą mieć choć trochę paliwa, inaczej skutki latania na pusto mamy w powyższym filmie.



Pierdzielisz... Każdy samolot może szybować, pytanie tylko jak dobrze. Specjalnie dla Ciebie wideo jak izraelski F-16 ląduje lotem szybowym , po tym jak dopalacz po starcie uległ awarii, nie dał się wyłączyć i szybko wypalił do sucha całe paliwo. Nagrane z pokładu śmigłowca Apache.

PS
F-16 nie jest samolotem o dużym skosie skrzydeł btw...




Monitor94

2019-05-19, 18:39
TomoMadej napisał/a:

Z tym to nie do końca.
Tak prostym językiem, to najlepszy współczynnik Cz do Cx ma skrzydło proste.



Źle się wyraziłem - duży skos jest w pasażerach, bo ma lepszy współczynnik przy prędkościach przelotowych. W myśliwcach powodów jest kilka, włącznie ze wspomnianym przez Ciebie kryzysem falowym. Dołączam, tak informacyjnie, sylwetki B-787 i F-16, choćby by inni mogli zobaczyć jak to wygląda.


TomoMadej napisał/a:


Dalej wymieniona przez Ciebie hydrazyna nie znajduje się tam jako balast wyważający, a jest właśnie paliwem do awaryjnego systemu zasilania.
Poza tym, nie mijasz się z prawdą.



Ale ja nie napisałem inaczej, po prostu przy nagłej utracie prędkości, spowodowanej bliskim kontaktem z przeszkodą, największe ryzyko niesie hydrazyna
Owszem, nie wspomniałem po co ona jest na pokładzie, bo odniosłem się do możliwości wybuchu.