18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Chińska autopizda w Jeep'ie

CoJaTamKurwaWiem • 2018-03-12, 04:22
Grawitacja chyba spowodowała zamiane mózgu z gównem miejscami...


masiu4

2018-03-12, 07:42
Brawa dla kamerzysty

Black Snake

2018-03-12, 10:04
@~Velture, nie wiem jak to się ma w terenówkach, ale w zwykłych osobówkach bieg wsteczny ma najlepsze przełożenie. Czyli jak na jedynce auto nie ma siły podjechać to można jeszcze na wstecznym próbować. Często w górach można zauważyć jak ludzie na swoje posesje pod stromą górę wjeżdżają właśnie na wstecznym.
Ale tak jak mówiłem - nie wiem jak to się ma w terenówkach bo dodatkowo mają one reduktory.

Kamil10923

2018-03-12, 10:25
pare razy w troch ebardziej gorskich teranach widzialem jak ludzie do swoich posesji podjezdzaja tyle, tyl wsteczny to najmocniejszy bieg jak na 1 nie daje rady wtedy szansa jest ze tylem dojedzie, mysle ze w terenowych podobnie jest ale "ekspertę nie jestę"

petru23

2018-03-12, 10:49
To chyba gówno z mózgiem na swoje miejsce wróciły ;)

Ch...........KI

2018-03-12, 11:11
Tyłem jak tyłem...nic by się nie stało, ale po co bokiem się ustawił?

Sosna84

2018-03-12, 11:12
Wjeżdżają tyłem samochodami z przednim napędem. Wtedy dociąża bardziej przód, bo na nim opiera się cały ciężar samochodu i zamiast "ciągnąć" samochód go góry to go "pcha" a przyczepność jest większa.

Terenówki mają bardzo różne przełożenia.
Podstawowym napędem jest tylna oś. a przednia jest dołączana - automatycznie lub manualnie. (wyjątkiem jest Honda HRV I gen. - no ale to taka terenówka jak z koziej dupy trąba)
Są też samochody 4x4 takie, które mają stały napęd na obie osie - np Jeep Cherokee i Grand Cherokee z reduktorami NV-249 (Podział napędu 5-50% przód, oraz 95-50% tył).
Mnie jak na razie u mnie odpowiada ręczne odpinanie napędów, bo nawet te 5% różnicy powodowało dosyć sporą różnicę w spalaniu.

A koleś z filmiku - chciał zabłyszczeć a zgasnął jak pet w kiblu.

Lares86

2018-03-12, 13:33
Auto p*zda, moto p*zda, rowero p*zda, rurko p*zda... To gdzie k***a nie ma p*zd? Powie mi ktoś?

CoJaTamKurwaWiem

2018-03-12, 14:44
Lares86 napisał/a:

Auto p*zda, moto p*zda, rowero p*zda, rurko p*zda... To gdzie k***a nie ma p*zd? Powie mi ktoś?


Nie mozemy ci powiedziec, bo tam pojdziesz i wszystko zepsujesz...

Go...........Fr

2018-03-12, 15:25
Pomyślał, ale chyba robił pierwszy raz w życiu. :lol:

Adolf

2018-03-12, 16:15
@Velture przy wjeżdżaniu tyłem jest lepszy rozkład mocy (jak wytłumaczył wyżej Sosna84) i masy, gdzie ciężki silnik dociska oś przednią będącą z tyłu w stosunku do kierunku jazdy, która jest i tak lepiej dociążona przez grawitację i siłę dośrodkową, co przekłada się na lepszą trakcję. Dodatkowo, jak masz lepszą trakcję to masz też lepszą sterowność na osi skrętnej, bo przy wjeżdżaniu przodem koła miałyby kiepski kontakt z podłożem. Oczywiście mogę się mylić i tak mi się tylko wydaje, ale z doświadczenia wiem że tyłem jest lepiej :)

bercik05

2018-03-12, 17:36
Chińska podróba Jeepa.

Takafura

2018-03-12, 19:58
Wasze uwagi dotyczące zalet wjeżdżania tyłem są mocno akademickie, bo sprawdzą się w laboratoryjnych warunkach typu równia pochyła w postaci kilkumetrowego betonowego wyjazdu z garażu pod domem.
Ale do rzeczy: nigdy nie spotkałem się z taką techniką w skrajnie trudnych warunkach terenowych. Ten podjazd z filmiku wymaga dynamicznego wjazdu od pierwszych metrów i obserwacji każdego kolejnego metra przed maską.
Tak, jestem ekspertem - byłem uczestnikiem 24-godzinnego rajdu w klasie wyczynowej i zrobiłem z 50 000 km na oponach MT ;)

Adolf

2018-03-12, 23:11
@up, właściwie teraz, po tym co napisałeś tak sobie myślę, że wjeżdżanie tyłem może mieć efekt czysto psychologiczny :D