18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Akcyza - jadę do Senatu!

valdziu • 2016-11-27, 22:19


Od wielu Sadoli dostałem głos poparcia w działaniu - dzięki!
Internecie jednoczymy się i we wtorek o 16 zapraszam do oglądania transmisji na żywo z obrad Komisji Infrastruktury w Senacie w sprawie akcyzy.

tranzystor

2016-11-27, 22:48
Nie wiem, czy jest sens to oglądać i śledzić całą sprawę. Niepotrzebnie się człowiek denerwuje, a nie ma na to wpływu. Wyborcy PiSu, którzy w większości są na zasiłkach, albo mieszkają u rodziców, będą bić pianę, że akcyza dowali bogatym. Podobnie jak pozostałe, powymyślane na szybko podatki, żeby zatkać dziurę budżetową.

Boss-man

2016-11-27, 23:11
Waldku, a co w przypadku zakupu samochodu niekompletnego bez silnika ? Wtedy akcyza powinna wynieść 0, silnik jako element wymienny zakupić oddzielnie. Czy źle to rozumuję ?

BrianGriffin

2016-11-27, 23:45
Wiecie co jest smutne i śmieszne. Załóżmy, że zmiany z akcyzą nie wejdą w życie. Przecież pieniądze i tak muszą się znaleźć... :roll:

mygyry

2016-11-27, 23:52
@up Koszty pracy jak co roku pójdą w górę

SanicHegehog

2016-11-27, 23:56
tranzystor napisał/a:

będą bić pianę, że akcyza dowali bogatym


W którym uniwersum? Luksusowe auta wg tego projektu akcyzę będą miały niższą niż stare, ściągane od Niemca, co pod kołdrą trzymał i tylko do kościoła jeździł.

W ogóle ta cała akcyza to rzecz maksymalnie zj***na z prostego powodu - nakładanie akcyzy na dobra ma sprawić, że niektóre rzeczy mają drożeć celowo (żeby np. ludzie nie zalewali się w trupa wódką po 10zł za 0,5 litra lub nie wypalali 5 paczek fajek dziennie po 3zł) lub mają drożeć, by chronić rodzimą produkcję.
Auta nie są dobrem luksusowym (no k***a, niech ktoś tylko spojrzy na takie Tico czy inne Cinquecento, OC droższe czasem niż auto), a produkcji rodzimej nie trzeba chronić, bo ją k***a wybili do nogi i co najwyżej produkują u nas coś inne koncerny, korzystając z taniej siły roboczej.

Istnieje to tylko po to, żeby doić. pie**olenie nt. tego, że podwyższanie akcyzy na starsze auta z większymi silnikami ma na celu skłonić ludzi do kupowania nowszych modeli, to robienie wody z mózgu. Równie dobrze mogliby doj***ć jakiś specjalny podatek na piwa po 2zł z Lidla, tak że zaczęłyby kosztować po 15zł, argumentując to tym, że ludzie mają ch*jowy gust, więc rząd zachęca ich do spróbowania piw regionalnych po 12zł. Wszystko oczywiście w trosce o nasze dobro.

Gdyby tak tym k***om na bezpieczeństwie zależało, to nie byłoby takich poj***nych przepisów, że nie wolno oddać swojego auta na złom nie w komplecie (bo ktoś ma np. ochotę z bloku silnika zrobić sobie stolik albo z kanapy... kanapę), bo inaczej się dopłaca. Niby to jest po to, żeby ludzie nie rozkładali auta na części, które potem sprzedadzą tu czy tam, a na złom oddadzą samą karoserię. Tym sposobem "stacje demontażu" dostają takie auto, oni je rozkładają, części trafiają do obiegu tak czy siak - różnica tylko taka, że Kowalski robi to nielegalnie, a oni w majestacie prawa. Czemu to zapobiega? Niczemu. Masz człowieku własne auto i nie możesz z nim zrobić co się podoba, ponieważ "pie**ol się".

Niech się k***y wezmą za ch*jowe Stacje Kontroli Pojazdów, gdzie auta składane z trzech, świecące źle ustawionymi lampami z chińskimi xenonami bogu do okna, bez hamulców, z luzami na kierownicy jak tanie dz**ki między nogami, na łysych oponach, zostawiające 4 ślady i z dziurami wielkości pięści w podłodze, jakoś przechodzą przeglądy. Jedzie potem taki i zanim kogoś nie zabije, to innych wk***ia samą bytnością. Za każdy lewy przegląd, którego auto przejść nie powinno, kara finansowa dla SKP. Kilka takich wpadek = anulowanie poświadczenia i brak możliwości ubiegania się o kolejne przez okres minimum dwóch lat.

Jakby zaczęli uczciwie sprawdzać, to "brak przeglądu" = auto na lawetę, dwa tygodnie na jego odebranie z parkingu policyjnego, dostarczenie do SKP, zrobienie przeglądu. W razie niedotrzymania terminu lub olania procedury, auto idzie na złom.
I, jak w cywilizowanych krajach, brak przeglądu =/= 1 dzień po wygaśnięciu ważności poprzedniego badania, bo brak badania =/= auto niezdatne do jazdy. Z reguły jest czas (do miesiąca) na zrobienie badania po wygaśnięciu tegoż i dopiero później ktoś ma problemy.

Długo by tak gadać. Cały system dałoby się szybko wyleczyć, gdyby zależało na bezpieczeństwie obywateli, ale to w końcu tylko j***ni rządzący i ich k***a genialne pomysły. Psy by ich wszystkich j***ły w dupę za zabieranie się za coś, czego ich puste łby nie ogarniają. Nie dość, że nie naprawią, to jeszcze bardziej sp***olą i zwykłemu Kowalskiemu śrubę mocniej dokręcą.

bloodwar

2016-11-28, 07:57
Myślę, że nie ma co się spuszczać nad akcyzą bo płaci się ją raz na X lat i przeważnie w momencie gdy ma się uzbierany większy hajs na auto, gorszym wydatkiem jest OC które podrożało w niektórych przypadkach o kilkaset procent w ciągu tego roku a OC musisz płacić co roku nie ma zmiłuj, dla większości aut roczny koszt ubezpieczenia będzie większy niż koszt paliwa. Z akcyzą masz wybór - możesz sobie kupić mniejszy silnik, możesz kupić trochę starsze auto na które będzie cię stać, z OC nie masz wyjścia - musisz zapłacić tyle ile zaśpiewają, a wielkie koncerny ubezpieczeniowe wykupily praktycznie całą konkurencję i mają już monopol, śpiewają takie ceny jak im się zamarzy

SanicHegehog

2016-11-28, 09:35
bloodwar napisał/a:

Z akcyzą masz wybór - możesz sobie kupić mniejszy silnik, możesz kupić trochę starsze auto na które będzie cię stać


Czy Ty serio wiesz o co cały raban jest? O to, że biorąc STARSZE auto, co tak sugerujesz, zapłacisz WIĘCEJ. I nie nadrobisz (utniesz) tego, biorąc motor o mniejszej pojemności.
Starsze auta też częściej mają silniki nieco większe niż te w kosiarkach (jakieś 0.9 w Alfach czy 1.0 w Fordach), poza tym nie możesz się uprzeć, że weźmiesz mniejszy, bo nieraz się okazuje że małe jednostki cierpią na niedobór mocy przy, jednocześnie, większym apetycie na paliwo, a czasem mają wady fabryczne i kupno takiego silnika to proszenie się o kłopoty (np. VW EA111 - silnik 1.4).