topic

500 kg akumulatorów i 5 minut lotu

TFU.Bolek • 2017-05-26, 17:26
Ciekawostka z USA. Jankesy uparli się na zbudowanie elektrycznego śmigłowca i im się to udało. Ważący 500kg zestaw 11 litowo polimerowych akumulatorów wystarczył na 5 minut bezpiecznego lotu.



Więcej na ten temat tu: helihub. com/2016/10/04/electric-r44-takes-flight/

Ve...........ek

2017-05-27, 01:31
Dla mnie to taka sztuka dla sztuki i nic więcej.

Al...........go

2017-05-28, 08:09
Velture napisał/a:

Dla mnie to taka sztuka dla sztuki i nic więcej.



To samo mówili o pierwszych samolotach. Ktoś musi pokazać, że da się coś zrobić, a później samo idzie.

slig01

2017-05-28, 10:17
@AleDlaczego: No tak tylko, że w tym przypadku wszyscy wiedzą że to da się zrobić, podobnie jak wszyscy wiedzą że przy aktualnych technologiach ogniw jest to zupełnie niepraktyczne (5 minut lotu). Dlatego zastanawiam się po co pakować kasę w budowę prototypu, który udowadnia to co wszyscy już wiedzą. Za kilka-naście lat gdy lepsze akumulatory wejdą do użycia (a kilka prototypów już istnieje) to taki projekt może nabrać sensu. No chyba że autorom chodziło to ten "historic flight" pierwszym pełnowymiarowym śmigłowcem elektrycznym.

Noside

2017-05-28, 13:43
Gratulacje. Sosnowiec będzie mógł teraz robić ekologiczne naloty na Katowice.

Gizmolka

2017-05-28, 23:13
Słoneczne niech sobie jeszcze zamontują :lol:

Takafura

2017-05-29, 13:13
A taki bocian wpierniczy kilka żab i leci 16 godzin non stop...

plastusiak

2017-05-29, 13:27
Ci eksperci z sadistica typu Velture, CoJaTamk***aWiem sa glupsi, niz jest to mozliwe :D nie wiem, czy na jakimkolwiek portalu znajdzie sie wieksze natezenie idiotow :D

gabriel0

2017-05-29, 13:37
Zamiast wj***ć tam do środka jakąś małą elektrownię atomową to 500kg akumulatorów...
Tak to by podszedł pan wiesio w kufajce ochronnej, sypnął 2 łopaty uranu i polecieli by dookoła świata.

M4rcin24

2017-05-29, 14:26
Problemem w rewolucji elektrycznych silników jest magazynowanie energii, gdy ktoś wymyśli jak lepiej od akumulatorów ją magazynować sprawi, że elektryczne silniki zaczną odnosić triumf, póki co ropa i benzyna wygrywają ale na razie pewnym grupom zależy żeby taka sytuacja się utrzymywała

Wiewór

2017-05-29, 14:29
@up czy ta "pewna grupa" to jest ogólnoświatowy spisek żydoski?

Takafura

2017-05-29, 15:06
Abraxus napisał/a:

@up czy ta "pewna grupa" to jest ogólnoświatowy spisek żydoski?



Widziałem diagram obrazujący przychody CCCP bez ropy i gazu na tle innych krajów. Coś tam było, ale po przecinku. Więc rezygnacja z paliw kopalnych na rzecz czegokolwiek ( zimna fuzja czy cokolwiek podobnego) równa sie powrotowi sowietów czy arabów do XIX wieku.

Logiczny

2017-05-29, 21:34
urywki pewnej rozmowy:

Waga aku 10 kg / 1kWh
na 500 km potrzebujemy 180 kWh
czyli 1800 kg akumulatorów
z czasem ładowania 10 godzin

500x9x4/100=180 kWh
akumulatory kosztują około 400$ za 1 kWh
to jet 7200 $
czyli 288000 zł

trzeba by więc zasięg tego auta ograniczyć do 100 km

... wówczas bateria będzie kosztowała 58 800 zł, na 2 lata. Ktoś sobie wyobraża tekst?:

- aku ma Pan do wymiany
- ile?
- ma Pan świetne aku dlatego tylko 60 kafli, ale wymiana gratis.

A gdzie tu rachunek za prąd? Wysyłanie go do naszego gniazdka to jak lanie wody przez dziurawy wąż. Sprawność silnika elektrycznego wynosi wprawdzie 95% nawet, tylko licząc od aku do silnika. Jeśli policzyć całość to nagle się okaże że osiągamy tylko 13% przy sprawności silnika spalinowego ok 35%



htp

2017-05-29, 23:40
Takafura napisał/a:



Widziałem diagram obrazujący przychody CCCP bez ropy i gazu na tle innych krajów. Coś tam było, ale po przecinku. Więc rezygnacja z paliw kopalnych na rzecz czegokolwiek ( zimna fuzja czy cokolwiek podobnego) równa sie powrotowi sowietów czy arabów do XIX wieku.


W międzyczasie z głogu rozpętają wojnę.

Wiewór

2017-05-30, 09:14
htp napisał/a:


W międzyczasie z głogu rozpętają wojnę.


Oni głód mają cały czas. Wojnę rozpętają jak się skończy wódka. Kilka lat temu byli już na skraju rewolucji jak im Putin podwyższył akcyzę na gorzałę