18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Planowana przerwa techniczna - sobota 23:00 (ok. 2h) info
topic

Style tuningu

Hanys91 • 2013-02-03, 15:21
Skopiowane z forum www.decadence.pl
Może kogoś zainteresuje ;)

Cult - obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze moja stara walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW.


German Style - niskie, szerokie i czyste w rysunku fury. Tuning z niemiecka finezja i solidnością. Felgi z szerokim rantem, żadnych body kitów i spoilerów. Obniżenie sięga często 10 cm. Charakterystyczne są boser-blick znane jako bad look, usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii. Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana oraz wypucowana i polakierowana, a nie które części są pochromowane. We wnętrzu jest przeważnie klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze. Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD.

Rat Style - przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu.
Ulubiona baza: VW Golf mk1, VW Jetta, VW Polo.

Resto - skrót od restoration, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle

Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Prze wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu.
Charakteryzuje się:
- duża ilością dodatków z epoki
- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami
- nieodłączna jest rdza

Import Tuner - Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoileryw formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją.

Drift Machine (D1) - auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i wybebeszone wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86.

Hot Rod - klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty.

Lowrider - styl pochodzący z Meksyku. Dominują tu auta głównie amerykańskie ale nie tylko. Pojazdy wyposażone są w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem. W Polsce aktualnie przybywa lowriderów co rozpowszechnia ten styl tuningu. Oprócz wspomnianego już systemu hydraulicznego zawieszenia lowridery wyróżniają się także paroma innymi elementami.
-Styl zwany "oldschoolem" charakteryzuje się niezwykłymi kolorami nadwozia, na którym bardzo często występują również malunki, chromowanymi i nietypowymi felgami i pasami wzdłuż samochodu oraz rozbudowanym systemem audio wspomaganym najczęściej dodatkowymi subwooferami.
-Styl zwany "newschoolem" wykreował się pod koniec XX wieku i stanowi bardziej modernistyczną wersje "oldschoola". Samochód tu posiada jeden bardzo wyrazisty kolor lakieru, a główny nacisk kładzie się na estetykę wnętrza.

Custom & Leadsled - stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne.
Ulubione bazy: Mercury z 1949r., Chevy Bel Air, Ford Fairlane.

Wiejski Tuning - przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować...


JDM to skrót od Japan Domestic Market, czyli Rodzimy Rynek Japonii. W praktyce oznacza to, ze auto lub jego czesc zamienna jest JDM jezeli pochodzi z Japonii i jest przeznaczona wylacznie na japonski rynek. Dzis literki JDM maja juz swoja historie i znaczenie ideologiczne a dla niektórych niemal religijne. Dla ludzi siedzacych w temacie jest to niezwykle wysmakowany styl tuningu auta, rodzaj najwyzszego stopnia wtajemniczenia. Polsce ten stopien wtajemniczenia nie jest obcy juz od paru lat, czego dowodem sa coraz liczniejsze grona sympatyków JDM na kilku forach motoryzacyjnych oraz coraz wieksza ilosc aut stylizowanych w mysl kultu JDM. Entuzjasci tuningu JDM to zgrane grupy wymieniajace sie informacjami i doswiadczeniami oraz pomagajace sobie nawzajem w zdobyciu elementów do swoich aut, nie brak wsród nich prawdziwych ekspertów.

Styl Angielski - wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.

Styl Hiszpański - Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).

Styl Francuski - Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206, Renault Megane.

DUB - na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA
Ulubione bazy: Chrysler 300C oraz luksusowe SUVy i limuzyny.

Bling Bling - chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs.
Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade.

Styl Sródziemnomorski - charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią.
- duże, wręcz przesadzone spoilery
- ogromne koła (możliwie największe)
- duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych
- wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem
- często spotykane sa zawieszenia typu air-ride

Vip Style DUB - po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół w negatywie (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako camber. Too much is not enough tym kieruja sie japończycy w przeróbkach

Pikes peak, Yankee -Ogromne spoilery -przedłużające 2 razy cały samochód -oczywiscie muszą mieć jak najlepsza aerodynamike, bo scigaja się w razjdzie na zboczu góry Pikes Peak gdzieś w USA -wygladaja jak stare rajówki (Audi S1, Peugeot 205)

Drag:
-auta mają dużo dodatków poprawiajacych aerodynamike
-maja wymyslne vinyle namalowane na aucie
-Stare muscle cary dla spektularnosci maja zazwyczaj silnik na wierzchu
-z tyłu mają zamontowany spadochron
-z tyłu mają też rollel bar żeby auto zostało na kołach podczas startu
-mają potężne silniki

Tiki/Hawaii Style (styl kalifornijski) - Ogólnie mówiąc jest to przyozdabianie samochodu wszelkimi matami wiklinowymi/bambusowymi, montowanie drewnianych posążków symbolizujących praczłowieka a co najważniejsze tańcząca laleczka.
Często używane są do tego stylu tablice "US" (kwadratowe bądź mały prostokąt)
Często dodawanym akcentem jest np deska surfingowa na dachu, elementy bikini powieszone na lusterkach. Jeśli chodzi o kolor to częstą mieszanką jest biały/srebrny z pomarańczowymi akcentami bądź kolor nadwozia w taki piaskowy bądź pochodne od żółtego.

czarny83

2013-02-03, 15:38
Nieźle opisane leci piwko, tylko opisz proszę jeszcze te style:


HSboy

2013-02-03, 15:42
@up

To pewnie japoński.

bloodwar

2013-02-03, 15:46
Ledwo tylko musnąłeś temat i na dodatek mnóstwo błędów (min. Rust to nie Rost i jest to odmiana stylu RAT a nie osobna kategoria, elementy rost (tzn zardzewiała maska) jest charakterystyczna w stylu niemieckim, pomyłką jest tez pisanie, że w stylu francuskim nie modyfikuje się silnika (gdyż od tego zaczyna się modyfikacje, często robiąc cichociemnego w stylu widzianym w serii "Taxi" - auto z zewnątrz nie różniące się wiele od seryjnego ale mającą usprawniony silnik), klasyczny styl angielski nie polega na przerabianiu małych autek w sposób jaki podałeś, tylko jest zbliżony do stylu "wiejski tuning" (wielkie krzykliwe naklejki "Recaro", "Sony" na tylnej/przedniej szybie, brutalny body kit i zero przeróbek w silniku/zawiasach - tak wyglądał klasyczny styl angielski w latach 90tych). Styl "Bling-Bling" to po prostu "DUB" (DUB to skrót od niegramatycznego "Double ur bling" czyli w wolnym tłumaczeniu "podwójna ilość twoich błyskotek" - polega na dodaniu do, już luksusowych w momencie wyjechania z fabryki, pojazdów typu Rolls czy Maybach jeszcze większej ilości elementów robiących na widzach efekt "wow" :-)

Hanys91

2013-02-03, 15:47
czarny83 napisał/a:

Nieźle opisane leci piwko, tylko opisz proszę jeszcze te style:
Obrazek
Obrazek


Ten pierwszy to chyba Gar*chan
EDIT: albo Bosozoku :D nie wiem

xXDoggXx

2013-02-03, 15:49
No dobra panowie i panie temacik zajebisty, jak dla mnie Cult i German to po prostu mistrzostwo. A teraz czekamy tylko na naszych kochanych hejtów co to zaraz zaczną się pocić że golfy takie srakie i owakie a ten cały tuning to w ogóle wiocha pod każdą postacią. O glebie nie wspominam bo mnie zaraz ukrzyżują że to tylko dla jakiś debili bo jak tak można jeździć. A jak już się zalejecie tymi swoimi wypocinami to wypie**alać po miesięczny bilet na trolejbus żebyście sobie laczków nie zajechali popie**alając z buta ze ściśniętą dupą z żalu że jedyne co możecie stuningować to rozkład jazdy trolobusów. No tyle w temacie wielki browar za temacik Pozdro.

czarny83

2013-02-03, 15:51
bloodwar napisał/a:

DUB to skrót od niegramatycznego "Double ur bling"



Jak czytałem artykuł przyszło mi do głowy ze DUB to może skrót od Dubaju :lol:

Hanys91

2013-02-03, 15:52
Sam jeżdze na glebie i nie wyobrażam jeżdzić "kozą" ;)
Jak sie spodoba to póżniej wrzuce coś jeszcze o tematyce tuning

EvilPablo

2013-02-03, 16:24
JDM <3, Wiadomo, że honda rządzi :D a i tak nie ważne jaki tuning vieswagen zawsze bedzie vieswagenem ;)

Crowell

2013-02-03, 16:24
fajny i ciekawy temat :)
@bloodwar to zrób swój temat jak jesteś takim ekspertem ^^

aro06

2013-02-03, 16:24
temat do sadistica nie bardzo ale za motoryzacje piwko i tak leci.


ru_ziolo

2013-02-03, 16:25
A gdzie na focie z H2 bling bling? Znawca k***a.

Qbbus1

2013-02-03, 16:33
Gdyby kolega jeszcze cos swoimi slowami opisal byloby super zdjecia troche nie pasuje do opisu... troche niewypal... przyklad? german usuwanie znaczkow klamek i przod BAD LOOK, a na fotce sa klamki znaczy i ni chooja bad looka... moze sie czepiam ale kolega kopiuj i wklej kolega ma opanowane do perfekcji :D mimo wszystko dla tych ktorzy identycznej wrzutki nie widzieli na innych forach na pewno sie podoba, ode mnie pomijajac wszystko piwko bo jest to to co lubie ;)

Gdyby kolega jeszcze cos swoimi slowami opisal byloby super zdjecia troche nie pasuje do opisu... troche niewypal... przyklad? german usuwanie znaczkow klamek i przod BAD LOOK, a na fotce sa klamki znaczki i ni chooja bad looka... moze sie czepiam ale kolega kopiuj i wklej ma opanowane do perfekcji :D mimo wszystko dla tych ktorzy identycznej wrzutki nie widzieli na innych forach na pewno sie podoba, ode mnie pomijajac wszystko piwko bo jest to to co lubie ;)

slonzok

2013-02-03, 16:33
bosskimariusz

dajesz wiecej bo rzadko sie zdarza sie zdarza zeby trafil na glowna jakis ciekawy tekst.

B-B

2013-02-03, 16:35
EvilPablo napisał/a:

JDM <3, Wiadomo, że honda rządzi :D a i tak nie ważne jaki tuning vieswagen zawsze bedzie vieswagenem ;)



pie**olisz pan jak potłuczony !
Cult i German to zajebista sprawa.
I co z tego że grupa VAG skoro te auta są tak dopieszczone że aż ślinka cieknie :)
Osobiście kocham JDM i nie chce jeździć niczym innym niż japończykiem ale potrafię docenić to co chłopaki robią z tymi VW.