18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
topic

Taka tam moja gra

lobominator • 2015-02-07, 20:14
Taka tam moja autorska gra w 3D, kodzona w C#.
To co pokazuję to beta testy fizyki slużącej do mordowania.



Nad grą pracuję już ponad rok i w sumie na chwilę obecną jest to prawie milion linijek kodu, a do finiszu jeszcze daleko. Filmik jest stary, bo obecnie to wygląda o wiele lepiej. Finałowo będzie cały Płock 3D, Alieny, Predatory itp. więc z racji tego, że nie mam licencji na takie postacie - gra oczywiście darmowa.

Jeśli kogoś interesuje i chciałby za jakiś miesiąc pograć (bo wtedy planuję wypuścić pierwszą betę) to zapraszam:

https://www.facebook.com/Plock3DTheGame

A i jeszcze aplha test z Predatorem, mojej roboty oczywiście;

ReniferPL

2015-02-08, 02:06
prawie jakbym wrócił do rodzinnego Płocka. jest piwerko ;)

To...........sX

2015-02-08, 02:12
Co jak co ale zdolnych i kreatywnych ludzi trzeba doceniać. Piwko.

Szarky

2015-02-08, 02:46
Wygląda dobrze, piwko ale mam pytanko do autora:
otóż jak to jest z wykorzystaniem cudzych treści w grach/programach?
Czy mogę użyć grafiki/muzyki lub chociaż części obrazka "z googli" czy muszę szukać konkretnie z darmową licencją komercyjną?
Gra oczywiście darmowa.

MidasPL

2015-02-08, 03:37
@UP ileśtam
Od kiedy to w C++ jest garbage collector? o.O

A co do filmiku, to robisz grę czy silnik graficzny? Bo mnie uczyli, że "Jak robimy silnik, to nie robimy gry, a jak robimy grę, to nie silnik." oraz "Nie ma po co bawić się w silnik kiedy jest tyle dostępnych na rynku .".

leon0xxx

2015-02-08, 05:26
Jeżeli chodzi o grę to póki co to nawet nie jest alpha ani nawet pre pre pre pre pre pre.... alpha w tej chwili to zlepek texturek którym daleko od właściwej formy i silnik który ledwo się czołga ale jeżeli miał bym oceniać twoją pracę to kawał wspaniałej roboty, cysterna piwa dla ciebie !

Co do autora to zgłaszam się na beta testy zawsze w grach bawiło mnie odnajdywanie/prowokowanie bugów więc sądzę że będę odpowiednią osobą na te stanowisko.

A co do dalszego losu gry polecam wystartować na kickstarterze z twoim projektem bo jest wręcz idealny do tego więc i drobne fundusze byś zyskał, może nawet coś konkretniejszego. Następnie przydało by się wystartować z pół gotową gierą na steam greenlight póki jeszcze istnieje abyś mógł dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców a pomoc w dostaniu się na platformę steam udzielą ci mirki ze strony wykop.pl pod tagiem steam.

Wtedy już nie ma bata aby ktoś się tobą oraz twoją twórczością nie zainteresował a może nawet przyjął do studia :)
POWODZENIA !!!

boreglius

2015-02-08, 08:59
Gratulacje, oby tak dalej. Z takimi ludzmi jak ty, pelnymi zapalu , Polska bedzie mogla tworzyc produkcje na skale swiatowa. Kratka piwa

przecierco

2015-02-08, 09:26
Za chęci piwko. Jestem programistą ale nigdy nie miałem serca do gamedevu.

polarcher

2015-02-08, 09:28
świetna robota, pracuj dalej bo widzę że kupę czasu włożyłeś w projekt. A gdybyś miał jakieś problemy to dzięki sadisticowi znalazłeś już kilkunastu lepszych od siebie programistów więc wal do nich śmiało z pytaniami bo z pewnością są bardziej doświadczeni i już niejedną grę zrobili :) (pewnie nad quakiem skyrimem i wiedźminem pracowali, hehe)

HackerAGD

2015-02-08, 10:51
MidasPL napisał/a:

@UP ileśtam
Od kiedy to w C++ jest garbage collector? o.O



Po garbage collector powinna być kropka w zdaniu fakt machłem się z interpunkcją.

domints

2015-02-08, 11:07
A ja jako doświadczony programista powiem tak.
Java to gier się nie nadaje. Jak bardzo - widać np. po Minecrafcie. Ktoś kiedyś zrobił klona w C++. Strzał energii jakbyś do malucha założył napęd naddźwiękowy.
C# może być. Jest o niebo szybszy od Javy, a dobrze napisany kod nie muli zazwyczaj aż tak bardzo. No ale zawsze musi być jakieś ale. Często klasy wbudowane w .NET są tak obszerne i tak bardzo działają naokoło, że sporo rzeczy tam chodzi dużo wolniej niż funkcja wykonująca tą samą rzecz napisana w kilkunastu linijkach kodu przez programistę. Przykład? chociażby obsługa portu szeregowego. Funkcja odczytująca dane z buforu dodaje 3-4ms opóźnienia. Niby niewiele, ale jednak często za dużo. Na pewno nie jest to obsługa w czasie rzeczywistym. Sprawdziłem też w Mono na Linuxie myśląc, że to Windows coś pokićkał, bez jakiejś odmiany. Potem napisałem ten sam program w C++ i nagle dało się realizować wszystkie funkcje w czasie rzeczywistym...

No i C++. To jest właściwy wybór dla programów i gier, które mają działać szybko. Tutaj tak naprawdę masz kontrolę nad tym co i jak jest wykonywane przez komputer, a gdy dodasz do tego wstawki ASM stajesz się bogiem. Nagle okazuje się, że ta sama gra, która w C# osiągała 30fps w C++ osiąga 120. Oczywiście sporo tu do gadania ma silnik, który wybrałeś, ale największą różnicę stanowi fakt, że program w C++ jest skompilowany już do kodu maszynowego, a kod w C# nie do końca, bo i tak jest kompilowany jeszcze dodatkowo w locie zjadając Twoje zasoby, szczególnie, gdy musi tych linijek skompilować wiele. Dlatego też zresztą Android z przejściem z Dalvika na ART poprawił swoją "responsywność" (nie lubię tego słowa jak ch*j).

NemesisCaine

2015-02-08, 11:39
Akurat bardzo sie tym interesuje. Nie wiem czy kiedys widziales Euphoria 3d? Zrobilo na mnie ogromne wrazenie. Gratuluje wytrwalosci, bo mnie szlag trafia przy wazeniu vertex'ow, jak robie postacie. O kodowaniu nawet nie mysle. Pozdro i powodzenia.


MidasPL napisał/a:

A co do filmiku, to robisz grę czy silnik graficzny? Bo mnie uczyli, że "Jak robimy silnik, to nie robimy gry, a jak robimy grę, to nie silnik." oraz "Nie ma po co bawić się w silnik kiedy jest tyle dostępnych na rynku .".



A czasem nie rozwija sie tych dwoch czesci jednoczesnie? Dzisiaj to tak szybko zasuwa, ze jak skonczysz, to mozesz zaczac pisac od nowa. Ktos pracuje nad silnikiem, ktos inny nad gra. Jak jestes dobry, to mozesz sprobowac to wszystko zrobic sam. Kiedys tak bylo. Zalezy od wielkosci projektu.

lobominator

2015-02-08, 12:32
Odpowiadam na pytania:

1) Nie milion linijek kodu, tylko prawie milion i to w chwili obecnej, a filmik jest stary.
2) Turbany krzyczące Allah Akbar z bombami też będą.
3) To jest bardzo wczesna wersja na filmiku, obecnie jest to zakodzone lepiej, grafika lepsza itd
4) Nie, nie jest to mod do HL
5) Kodzę sam.
6) Tak - będzie potrzeba korzystania z kibla.
7) Dzięki za komentarze i naturalnie jak wyjdzie beta wersja to zapodam na Sadola :D

Bonkorn

2015-02-08, 13:04
Symulator Ludobójstwa z Polski? TAK, CHCĘ. Powodzenia w pracy!

michaelangelo666

2015-02-08, 13:37
No nieźle, mój kolega (też z Płocka) i parę innych osób (w tym ja :P ) robimy grę mmo,
też na Unity (ponad 2 lata) Może też się wam spodoba, to filmik
(nagrany miesiąc temu, więc też od tamtej pory sporo się zmieniło i działa lepiej)


Można też nas znaleźć na FB jakby ktoś szukał, ale nie będę spamował linkami :P

voidinfinity

2015-02-08, 13:52
domints napisał/a:


No i C++. To jest właściwy wybór dla programów i gier, które mają działać szybko. Tutaj tak naprawdę masz kontrolę nad tym co i jak jest wykonywane przez komputer, a gdy dodasz do tego wstawki ASM stajesz się bogiem. Nagle okazuje się, że ta sama gra, która w C# osiągała 30fps w C++ osiąga 120. Oczywiście sporo tu do gadania ma silnik, który wybrałeś, ale największą różnicę stanowi fakt, że program w C++ jest skompilowany już do kodu maszynowego, a kod w C# nie do końca, bo i tak jest kompilowany jeszcze dodatkowo w locie zjadając Twoje zasoby, szczególnie, gdy musi tych linijek skompilować wiele. Dlatego też zresztą Android z przejściem z Dalvika na ART poprawił swoją "responsywność" (nie lubię tego słowa jak ch*j).



Tyle tylko, że przy tworzeniu gier język programowania jest generalnie najmniejszym problemem :lol:

Wyzwaniem jest stworzenie silnika, wraz z odpowiednimi narzędziami developerskimi.

Dodatkowym wyzwaniem jest łatwe portowanie na inne platformy.

@lobominator

Rozważ przesiadkę choćby na Unity. Zaoszczędzisz sporo życia ;-)