MTT Y2K - Jednostka napędowa Rolls-Royce Allison 250, stosowana przede wszystkim w lotnictwie (np. w helikopterach Bell JetRanger 206), wytwarza ona moc 320KM przy 52 000 obr./min i 576.30 Nm (425.1 ft.lbs) przy 2000 obr./min, co pozwala motocyklowi osiągnąć prędkość około 400 km/h i przyśpieszyć od 0 do 365 km/h w 15 sekund,. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h nie jest znane. Jako paliwo do MTT Superbike może być stosowana nafta lotnicza lub olej napędowy. Rzeczywista prędkość maksymalna tego motocykla waha się w graniach 400-420 km/h. Maksymalna prędkość zmierzona przez niezależnych ekspertów wynosi 397 km/h.
MTT Y2K Superbike jest najszybszym seryjnie produkowanym motocyklem świata, kosztuje ponad 150 000 dolarów.
temat poruszany juz wielokrotnie, a sama maszyna juz istnieje dobrych pare lat, ukazala sie nawet w jednejz najgorszych produkcji filmowych
jakos w internecie nie ma filmow z tym "czyms" jezdzacym po zakretach a jedynie widac jak sie opieszale porusza po prostej, zreszta pan siedzacy na tej maszynie daje wrazenie jakby siedzial na czyms co wazy niemalo i jest nie latwe w manewrowaniu. Dla tych co jeszcze nie wiedza, motocykl nie jest po to zeby jezdzic po prostej cala przyjemnosc jest z jazdy po zakretach.
Nie jestem ekspertem od mechaniki, ale z tego co wiem to w helikopterze pilot nie zmienia podczas lotu liczby obrotow wirnika ktore sa mniej wiecej stale a jedynie kat natarcia lopat. W pojazdach samochodowych wyposazonych w silniki spalinowe zmiana predkosci jest kontrolowan poprzez zmiane obrotow, i zmiane przelozenia , w przypadku silnika ktory pracuje jednostajnie i to na wysokich obrotach oznaczalo by to ze kontrola odbywa sie jedynie za pomoca skrzyni biegow jak i sprzegla nie wiem czy da sie otrzymac "zrywnosc" porownywalna lub wieksza niz w klasycznych pojazdach ktora jednoczesnie pozostawalaby w zakresie "kontroli".
To nie jest silnik odrzutowy to raz, a dwa mtt turbine superbike czy mtt turbine streetfighter (z opcją zakupu 420 HP) trudno nazwać seryjnymi maszynami.
@stalowyszczur oczywiście jest to silnik w rozumieniu motoryzacyjnym.
@numeverr w tym moto prędkość też jest sterowana obrotami silnika. oczywiście obroty biegu jałowego i tak są wysokie i trudno tym ruszyć z powodu dużego momentu, ale później już jedzie. Skrzynia jest 2 biegowa. To i tak lepiej niż w boss hossach, które w silnikach tłokowych często mają 1 bieg przy podobnej mocy.
Ja pie**ole analfabeto, (...) po drugie nie silnikiem odrzutowym tylko turbiną gazową...
Dokładnie. Tacy specjaliści, każdy na wszystkim się zna, a nikt nie odróżnia silnika turbinowego od odrzutowego...
Co do stałych obrotów takich silników: w lotnictwie nawet silniki tłokowe często-gęsto pracowały ze stałymi obrotami, a jedynie skok śmigła się zmieniał.
Witam to mój pierwszy post więc sory jak coś pie*dole od rzeczy, ale panie DeJotPe jak już jesteś taki pro, to turbina gazowa to nie to co pokazałeś na obrazku (silnik turbośmigłowy). Allison 250 lepiej w polsce znany jako GTD-350 (radziecka podruba allisona) to silnik turbowałowy, turbiny gazowe to masz w siłowniach (tak wiem zaraz ktoś będzie pisał że z turboodrzutowego można zrobić turbowała a z turbowała turbośmigło, ale co by było precyzyjnie to jest to turbował) swoją drogą allison ma od 420 do coś ponad 700km i są to silniki do śmigłowców co za tym idzie chyba nie ma co liczyć na nerki nadające sie do recyklingu pozdrawiam i swoją drogą dlaczego ja wczesniej nie widziałem tej strony!!??
Bak tego motocykla ma pojemność 11 lub 12 litrów i podobno starcza na ok 20 minut jazdy. Co ciekawsze pierwsze wersje mialy tylko jeden bieg, dopiero pozniej zaczeto je produkować z dwoma biegami